Skip to main content

We hebben nu een 4K ontvanger, het KPNabonnement is gewijzigd ook van Netflix. Echter wij ontvangen geen 4K UHD content op Netflix Hebben de Arris ontvanger gereset. Geen resultaat. Wat te doen?

Via de tv direct wel 4K op Netflix. 

Staat de 5202 wel ingesteld op "Automatisch" en "UHD"?


Dank voor de reactie. Nogmaals gecheckt. Dat is het geval.


Ik neem aan dat je wel het Netflix Premium Ultra HD abonnement hebt?


Zeker. Ook dat is afgesloten. Anders kun je ook niet via de tv 4K content ontvangen.

 


Haal dan jouw 5202 eens even helemaal van stroom af en kijk of het probleem na opnieuw opstarten verholpen is.


Helaas, geen resultaat.


Ik neem aan dat je wel het Netflix Premium Ultra HD abonnement hebt?

Zeker. Ook dat is afgesloten. Anders kun je ook niet via de tv 4K content ontvangen.

 

Dit staat los van elkaar. Bij KPN kun je een aanvullend abonnement nemen op het 4K-pakket. Kost 2,50 per maand en je krijgt dan vier zenders extra. 

Dus weet je zeker dat je het Netflix Premium Ultra HD abonnement hebt afgesloten en  niet alleen het KPN 4K-pakket?   


Ja zeker. Dit abonnement is afgesloten. Ik heb ook bij Netflix aan de lijn gehangen. Daar is alles ook gecheckt en staat goed.


Ultra HD staat op Netflix abonnement maar ik kan dit op geen een film of serie terug vinden.
Waarschijnelijk moet je TV ook 4K moeten ondersteunen om dit te kunnen zien.


Ultra HD is niet 4K mensen..

Klopt, maar het Netflix Premium Ultra HD pakket omvat wel 4K.


@5202 

Ik heb hier af en toe ook last van dat er dan geen 4k content zichtbaar is via de Vip 5202.

Wat voor mij dan werkt is om dan om te schakelen naar een ander profiel en dan weer gelijk terug naar mijn eigen profiel. Dan is 4k content weer zichtbaar.

 


Hi @5202, hopelijk werkt de tip van @Dreetje ook bij jou!


Tot nu toe niet het gewenste resultaat. KPN heeft nog een andere HDMI kabel opgestuurd. Maar ook dat heeft helaas geen effect.


Oke, duidelijk. Ik neem graag even een kijkje achter de schermen of jouw profiel goed staat. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Denise, profiel is door mij aangevuld.


@5202

Ik heb hier af en toe ook last van dat er dan geen 4k content zichtbaar is via de Vip 5202.

Wat voor mij dan werkt is om dan om te schakelen naar een ander profiel en dan weer gelijk terug naar mijn eigen profiel. Dan is 4k content weer zichtbaar.

k heb precies hetzelfde, geen 4k content in Netflix app beschikbaar op de 5202. Ik heb je advies opgevolgd en inderdaad, even switchen naar een ander profiel en dan weer terug en dan ineens wel 4K content beschikbaar. Leuke workaround, maar toch niet de bedoeling KPN?


Bedankt @5202. Netflix 4K content wordt niet weergegeven wanneer de TV-ontvanger niet op minimaal 2180@30Hz uitzend. Dit kan aangepast worden op de TV-ontvanger. Hierna is meestal een herstart nodig.

  • Druk op 'menu' en vervolgens 'Beeldscherm instellingen'
  • Pas de beeldschermresolutie aan, kies 'UHD-1@50HZ, UHD@50Hz'
  • Druk op 'Bewaar instellingen'

Je kan vandaag de dag toch veel beter voor "Automatsich" kiezen i.p.v. UHD@50.


Je kan vandaag de dag toch veel beter voor "Automatsich" kiezen i.p.v. UHD@50.

Volgens KPN blijkbaar niet. Ik had het ook op automatisch staan en nu ook op UHD-50Hz gezet, kijken hoe dat gaat.