Skip to main content

Na een herstart blijft de ontvanger steken op 95% met de mededeling 'geen actieve zenders in lijst. Wel 10 keer opnieuw opgestart, modem van de stroom gehaald maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Graag een snelle reactie 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Bij mij was het overigens opgelost, door in mn eigen edgerouter naast tv ook internet 'pakketjes' beschikbaar te stellen aan de poort waarop de decoder verboden is.


Balen dat jouw tv-ontvanger is blijven steken op 95% @ahjmhendriks. Mijn advies is om de tv-ontvanger te resetten. Dit kan ook zonder het zien van het TV-menu. Hoe je dit doet, lees je onder kopje 2 bij ‘Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’. 


@Joep02 Wat bedoel je precies? Ik probeer het met een OpenWRT router. Heb zwart beeld en ‘Geen actieve zender in lijst’. Alleen de standby knop reageert.

Vlan 4 gemaakt van de ethernet poort waar de tv box op zit aangesloten.


Ik heb de iptv box op een ander subnet met de volgende nat rules. De 3e rule had ik eerst niet, waardoor de iptv box geen internet kreeg en ik problemen had.


Dank. Weer een stukje van de puzzel.
Als de TV box internet toegang moet hebben is NAT logisch en ik had daar niet aan gedacht. Stond wel geconfigureerd voor andere subnets. Niet voor het nieuwe iptv subnet.

Eerst maar eens de TV box vervangen door een laptop/pc om internet toegang te controleren.

Voor tv-zender ontvangst heeft het (nog) niet geholpen.