Skip to main content
Beantwoord

Geen Amazon Prime op ontvanger

  • May 20, 2020
  • 28 reacties
  • 408 keer bekeken

Gisteren is KPN geinstalleerd. Echter, geen Amazon Prime te vinden. Niet op 203, niet op "on demand" en niet op de app. Alles geprobeerd met vier mensen van klantenservice. Of ik werd er uitgegooid, of ze wisten het niet. Lekker begin met KPN. Hoopte dat het beter zou gaan als met Ziggo.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Bart van KPN

Sterker nog, deze is inmiddels ontwikkeld en is sinds gisteren beschikbaar. 🙂 Kwam ook even als nieuws voor mij. Het wordt geleidelijk uitgerold. Dus heb je nu de app nog niet, dan volgt deze snel. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

28 reacties

stikkelisok
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • May 20, 2020

Hoi heb je toevallig de Arris vip 5202 .? Daar staat Amazon Prime nog niet op Kpn is begonnen met de uitrol van een update voor het nieuwe tv menu daarin zit ook Amazon prime in jemerkt van zelf als jou ontvanger aan de beurt is


  • Auteur
  • Topper
  • May 20, 2020

Dus ik heb een oude tv ontvanger gekregen?


Forum|alt.badge.img+16
  • May 20, 2020

Hallo @Jeka,

Welke ontvanger heb je gekregen? De 5202 heeft nog geen Prime, maar krijgt het wel. De 5202 is nog te nieuw en daarvoor moest nog een app worden gemaakt. Als je de 8001 hebt krijg je geen Prime app. 


  • Auteur
  • Topper
  • May 20, 2020

Heb dus de 5202, maar geen app , Geen on de mand, geen 203. Lekker begin met KPN. Hoe lang gaat dit duren?


Forum|alt.badge.img+16
  • May 20, 2020

Hallo @Jeka,

Amazon is verantwoordelijk voor het leveren van de app en KPN moet deze daarna in de software plaatsen en testen. De verwachting is Q4 2020, maar het kan eerder of later komen. Even geduld nog. 


  • Auteur
  • Topper
  • May 20, 2020

En kanaal 203?


  • Auteur
  • Topper
  • May 20, 2020

Dus kan Prime opzeggen.


Forum|alt.badge.img+16
  • May 20, 2020

Dag @Jeka,

Die kanalen zijn niets meer dan een snelkoppeling voor de Prime app. Dus die komt ook gelijktijdig met de app van Prime. Dat kanaal zal enkel en alleen een plaatje tonen met de tekst '’Druk op de rode knop om de prime app te starten'’.


Forum|alt.badge.img+16
  • May 20, 2020

Dus kan Prime opzeggen.

Dat laat ik aan jou over. Maar je kan ook prime via de smart tv app, de app in de app store op mobiel of tablet bekijken.


  • Auteur
  • Topper
  • May 20, 2020

Jammer.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 27, 2020

Hoi @Jeka, zoals al aangegeven beschikt de 5202 ontvanger nog niet over een app. Deze wordt ontwikkeld. Hopelijk kan deze snel toegevoegd worden.


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • May 29, 2020

Sterker nog, deze is inmiddels ontwikkeld en is sinds gisteren beschikbaar. 🙂 Kwam ook even als nieuws voor mij. Het wordt geleidelijk uitgerold. Dus heb je nu de app nog niet, dan volgt deze snel. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 4, 2020

Wat is snel?


Wiezeboe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 7, 2020

Sterker nog, deze is inmiddels ontwikkeld en is sinds gisteren beschikbaar. 🙂 Kwam ook even als nieuws voor mij. Het wordt geleidelijk uitgerold. Dus heb je nu de app nog niet, dan volgt deze snel. 

Snel? Het is inmiddels 7 juni en ik heb nog steeds geen Amazon op mijn 5202. Je kunt dus beter zeggen “dan volgt deze langzaam, dus je moet veel geduld hebben”...


Forum|alt.badge.img+16
  • June 7, 2020

Hallo @Jeka  @Wiezeboe,

Deze update wordt langzaam uitgerold, dus het kan enkele maanden duren voordat dit gebeurd. 
Even geduld hebben dus. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 7, 2020

Snel is dus anders. Waarom langzaam ? Gaat wellicht heel lang duren, heb ik het nare gevoel. 


Wiezeboe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 7, 2020

Snel is dus anders. Waarom langzaam ? Gaat wellicht heel lang duren, heb ik het nare gevoel. 

Ja dat gevoel heb ik dus ook...


Forum|alt.badge.img+16
  • June 7, 2020

Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt gefaseerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk. Daarnaast wordt streng gemonitord of er geen grote problemen ontstaan en of de druk op de klantenservice niet erg toeneemt.  In de pilot groep waar ik onderdeel van uitmaak, worden de updates eerst extra getest voordat deze in de cyclus komen. Je krijgt de update vanzelf, dit is niet te forceren o.i.d. gewoon geduld hebben. 
Je ziet het snel genoeg als je aan de beurt bent.

Vanwaar het nare gevoel?

 

Edit 10-06
Geforceerd aangepast naar gefaseerd.


Wiezeboe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • June 7, 2020

Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt geforceerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk. Daarnaast wordt streng gemonitord of er geen grote problemen ontstaan en of de druk op de klantenservice niet erg toeneemt.  In de pilot groep waar ik onderdeel van uitmaak, worden de updates eerst extra getest voordat deze in de cyclus komen. Je krijgt de update vanzelf, dit is niet te forceren o.i.d. gewoon geduld hebben. 
Je ziet het snel genoeg als je aan de beurt bent.

Vanwaar het nare gevoel?

Vanwege eerdere ervaringen met KPN...


Forum|alt.badge.img+16
  • June 7, 2020

Oke @Wiezeboe , maar in deze kom je vanzelf aan de beurt. Geduld wordt beloond. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 9, 2020

Heb een heel nieuw menu gekregen van KPN, ziet er goed uit en heb meteen gecontroleerd of Amazon Prime er bij zat. Dus niet, heb uit frustratie meteen mijn abonnement op Prime opgezegd. Zie volgend jaar wel weer.😭


Forum|alt.badge.img+16
  • June 9, 2020

Volgens mij wordt deze zeer binnenkort uitgerold @Jeka.  


  • Auteur
  • Topper
  • June 10, 2020

En wordt deze s nachts of overdag uitgedraaid?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 10, 2020

Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt geforceerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk.

Volgens mij niet geforceerd... daar is een ander woord voor, maar ik kan dr nu ff niet opkomen 🙈


  • Auteur
  • Topper
  • June 10, 2020

Dat vroeg ik niet.