Skip to main content

Gisteren is KPN geinstalleerd. Echter, geen Amazon Prime te vinden. Niet op 203, niet op "on demand" en niet op de app. Alles geprobeerd met vier mensen van klantenservice. Of ik werd er uitgegooid, of ze wisten het niet. Lekker begin met KPN. Hoopte dat het beter zou gaan als met Ziggo.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi heb je toevallig de Arris vip 5202 .? Daar staat Amazon Prime nog niet op Kpn is begonnen met de uitrol van een update voor het nieuwe tv menu daarin zit ook Amazon prime in jemerkt van zelf als jou ontvanger aan de beurt is


Dus ik heb een oude tv ontvanger gekregen?


Hallo @Jeka,

Welke ontvanger heb je gekregen? De 5202 heeft nog geen Prime, maar krijgt het wel. De 5202 is nog te nieuw en daarvoor moest nog een app worden gemaakt. Als je de 8001 hebt krijg je geen Prime app. 


Heb dus de 5202, maar geen app , Geen on de mand, geen 203. Lekker begin met KPN. Hoe lang gaat dit duren?


Hallo @Jeka,

Amazon is verantwoordelijk voor het leveren van de app en KPN moet deze daarna in de software plaatsen en testen. De verwachting is Q4 2020, maar het kan eerder of later komen. Even geduld nog. 


En kanaal 203?


Dus kan Prime opzeggen.


Dag @Jeka,

Die kanalen zijn niets meer dan een snelkoppeling voor de Prime app. Dus die komt ook gelijktijdig met de app van Prime. Dat kanaal zal enkel en alleen een plaatje tonen met de tekst '’Druk op de rode knop om de prime app te starten'’.


Dus kan Prime opzeggen.

Dat laat ik aan jou over. Maar je kan ook prime via de smart tv app, de app in de app store op mobiel of tablet bekijken.


Jammer.


Hoi @Jeka, zoals al aangegeven beschikt de 5202 ontvanger nog niet over een app. Deze wordt ontwikkeld. Hopelijk kan deze snel toegevoegd worden.


Sterker nog, deze is inmiddels ontwikkeld en is sinds gisteren beschikbaar. 🙂 Kwam ook even als nieuws voor mij. Het wordt geleidelijk uitgerold. Dus heb je nu de app nog niet, dan volgt deze snel. 


Wat is snel?


Sterker nog, deze is inmiddels ontwikkeld en is sinds gisteren beschikbaar. 🙂 Kwam ook even als nieuws voor mij. Het wordt geleidelijk uitgerold. Dus heb je nu de app nog niet, dan volgt deze snel. 

Snel? Het is inmiddels 7 juni en ik heb nog steeds geen Amazon op mijn 5202. Je kunt dus beter zeggen “dan volgt deze langzaam, dus je moet veel geduld hebben”...


Hallo @Jeka  @Wiezeboe,

Deze update wordt langzaam uitgerold, dus het kan enkele maanden duren voordat dit gebeurd. 
Even geduld hebben dus. 


Snel is dus anders. Waarom langzaam ? Gaat wellicht heel lang duren, heb ik het nare gevoel. 


Snel is dus anders. Waarom langzaam ? Gaat wellicht heel lang duren, heb ik het nare gevoel. 

Ja dat gevoel heb ik dus ook...


Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt gefaseerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk. Daarnaast wordt streng gemonitord of er geen grote problemen ontstaan en of de druk op de klantenservice niet erg toeneemt.  In de pilot groep waar ik onderdeel van uitmaak, worden de updates eerst extra getest voordat deze in de cyclus komen. Je krijgt de update vanzelf, dit is niet te forceren o.i.d. gewoon geduld hebben. 
Je ziet het snel genoeg als je aan de beurt bent.

Vanwaar het nare gevoel?

 

Edit 10-06
Geforceerd aangepast naar gefaseerd.


Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt geforceerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk. Daarnaast wordt streng gemonitord of er geen grote problemen ontstaan en of de druk op de klantenservice niet erg toeneemt.  In de pilot groep waar ik onderdeel van uitmaak, worden de updates eerst extra getest voordat deze in de cyclus komen. Je krijgt de update vanzelf, dit is niet te forceren o.i.d. gewoon geduld hebben. 
Je ziet het snel genoeg als je aan de beurt bent.

Vanwaar het nare gevoel?

Vanwege eerdere ervaringen met KPN...


Oke @Wiezeboe , maar in deze kom je vanzelf aan de beurt. Geduld wordt beloond. 


Heb een heel nieuw menu gekregen van KPN, ziet er goed uit en heb meteen gecontroleerd of Amazon Prime er bij zat. Dus niet, heb uit frustratie meteen mijn abonnement op Prime opgezegd. Zie volgend jaar wel weer.😭


Volgens mij wordt deze zeer binnenkort uitgerold @Jeka.  


En wordt deze s nachts of overdag uitgedraaid?


Rustig aan @Wiezeboe @Jeka, de update wordt geforceerd uitgerold om de servers niet te overbelasten met duizenden aanvragen tegelijk.

Volgens mij niet geforceerd... daar is een ander woord voor, maar ik kan dr nu ff niet opkomen 🙈


Dat vroeg ik niet.