Skip to main content

Ik heb een Experia-box V10, draadloze verbinding m.b.v. 2x DVS200-adapters en 2x Arcadyan HMB2260.

 

In de woonkamer werkt alles naar behoren. Het probleem bevind zich boven. Ik heb daar m.b.v. de DVS en de bijgeleverde switch een computer en tv aangesloten. Nu schakelde ik de stroom in, wachtte totdat de tv ontvanger gereed was, zette de tv aan en er kwam te staan "Geen signaal”. Dit staat al enkele jaren in deze opstelling zonder wijziging en vandaag kreeg ik opeens geen signaal meer.

 

-Eerst de HDMI kabel eruit en weer terug erin.

-Vervolgens de stekker van de STB er uit gehaald, deze doorloopt de gehele opstartcyclus, maar geen beeld tijdens het opstarten noch nadat de cyclus voltooid is en de tijd op het schermpje verschijnt.

-Vervolgens de Experiabox van het stroom af en er weer op gevolgd door de STB.

-Ik heb een andere HDMI kabel geprobeerd, niks.

-Ik heb een andere ethernet kabel geprobeerd naar de STB en deze rechtstreeks op elkaar aangesloten, niks.

-Ik heb de tv op mijn computer aangesloten en dan geeft de tv wel mijn desktop weer. Andersom, dus STB op beeldscherm ook geen signaal.

-Ik heb op mijn computer wel internet, en de STB start gewoon op, dus de DVS, switch en bekabeling werken naar behoren.

 

Lijkt er dus op dat de STB geen enkel signaal meer geeft. Ik vermoed dat het kastje kapot is, of dat er een software-update in de soep is gelopen. STB resetten zonder tv menu noch systeem (firmware) menu gaat niet want ik heb geen idee welke optie er dan geselecteerd wordt en alle reset opties op de site gaan er van uit dat er beeld is van ofwel het KPN menu of van de STB zelf dus daar heb ik helaas ook niks aan …

 

Ik denk dat vervangen de enig overgebleven optie is …

Goedenavond @JdB001, welkom! U kunt het volgende doen: Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Het kan alleen wel even duren voordat ze reageren op uw topic i.v.m. drukte.


Hi @JdB001, welkom hier. 

Het lijkt er inderdaad op dat die ontvanger geen signaal meer uitstuurt. Laten we dit uitsluiten. Zou je de ontvanger van boven even beneden willen plaatsen? Alleen de ontvanger, zonder kabels. 


Inmiddels werkt de ontvanger weer. Heb enkele uren de stekkers er uit gehad. Geen idee waar het aan heeft gelegen, want de stekkers gaan er bij die ontvanger elke dag wel een keer meerdere uren uit. Hopelijk was dit eenmalig.

 

Bedankt voor het meedenken! :sunglasses:


Als ik dit zo lees is het een wonder dat er sowieso iets werkt. :wink:


Als ik dit zo lees is het een wonder dat er sowieso iets werkt. :wink:

Divine intervention dit. :pray::raised_hands_tone1:


Als ik dit zo lees is het een wonder dat er sowieso iets werkt. :wink:

Divine intervention dit. :pray::raised_hands_tone1:

Ik zie ook niet in hoe een paar minuten zonder stroom of een paar uur het verschil zouden kunnen maken, maar ik klaag niet :sunglasses:


Helaas keert het probleem alsnog regelmatig terug.

 

  • Ik heb de STB op een andere tv aangesloten met hetzelfde resultaat;
  • Heb ook nog een stereo met DVD aangesloten en deze geeft ook meteen beeld op de tv i.i.t. de STB. Geluid via de stereo (aangesloten op de STB) heb ik wel, dus het lijkt mij dat het grafische deel van de STB en/of de HDMI uitgang kaduuk is want beeld noch geluid op de tv en dat loopt beide via HDMI, maar wel geluid op de stereo via de audiokabel.

U gebruikt nog steeds de draadloze verbindingsets?


U gebruikt nog steeds de draadloze verbindingsets?

 

Ja. Internet werkt wel net als elk ander apparaat dat ik daarmee aansluit verbinding maakt met het netwerk. De STB maakt ook verbinding, loopt door de opstartcyclus heen en ik hoor geluid van tv via de aansluiting met de audiokabel op de stereo. Mijn enige probleem is dat de STB geen beeld noch geluid via de HDMI uitgang stuurt naar welk apparaat dan ook.


Heeft u al getest met een kabel ipv de draadloze verbindingsets?


Heeft u al getest met een kabel ipv de draadloze verbindingsets?

 

Ja.

 

Zoals ik al eerder heb gezegd er is geen enkel probleem behalve dat de STB geen beeld stuurt naar welk apparaat dan ook die ik er op aansluit. Wel geluid via de audiokabel, geen beeld noch geluid via de HDMI. Verder werkt alle apparatuur prima inclusief de apparaten die via die draadloze verbindingset met internet verbinden. Die heb ik er ook afgehaald om na te gaan of het een capaciteitsprobleem was wat in principe niet mogelijk is, maar goed je probeert wat. Bekabeld of draadloos maakt helemaal geen verschil. Rechtstreeks in de Experiabox pluggen ook niet.

 

Af en toe heb ik geluk gehad de laatste week en werkte het wel, maar dat wordt steeds minder. Gisteren had ik voor het eerst dat ik tv zat te kijken en het beeld ineens weg viel "HDMI1 Geen signaal”. En ja ik heb ook andere HDMI poorten op de tv geprobeerd en dat levert hetzelfde resultaat op. Wordt nu dus niet alleen na het opstarten dat het al dan niet werkt maar ook tijdens die weinige keren dat het nog wel werkt(e).


En als u de ontvangers omwisselt blijft het probleem zich voor doen met dezelfde ontvanger?


En als u de ontvangers omwisselt blijft het probleem zich voor doen met dezelfde ontvanger?

 

Ja. De andere ontvanger werkt overal prima.


Dan ligt dit wel aan de ontvanger en stel ik voor om het om te ruilen. Zou je de ontvanger stroomloos willen maken en ook stroomloos willen laten? Geef me hier een seintje wanneer je dit hebt gedaan. 


Dan ligt dit wel aan de ontvanger en stel ik voor om het om te ruilen. Zou je de ontvanger stroomloos willen maken en ook stroomloos willen laten? Geef me hier een seintje wanneer je dit hebt gedaan. 

 

De stekker ligt er bij deze uit!


Thanks! Ik heb de opdracht gegeven om het om te ruilen. Laat de ontvanger vooral stroomloos en hou je e-mail in de gaten voor de details wat de omruiling betreft. 

Ik zal het hier ook laten weten zodra ik een reactie heb, ik ben echter een paar dagen vrij nu. Een beetje kerst vieren. :smile:


Ik weet dat het rond de feestdagen was, maar is het een normale gang van zaken dat ik na 9 dagen nog geen enkel bericht heb gehad?


Dat is inderdaad lang, ik zie echter dat de ontvanger op je staat te wachten op het adres hieronder. Neem de oude ontvanger in de doos mee terug samen met een geldig ID-bewijs. 
 

Naam Servicepunt:

Plus Raamsdonksveer

Straat en huisnr:

Schonckplein 1 -5

Postcode en plaats:

4931EB Geertruidenberg


Heb zojuist de ontvanger opgehaald. Ik heb weer beeld.

 

Dank aan iedereen die heeft meegedacht! :sunglasses:


Top! :sunglasses: