Skip to main content

Ben sinds 3 weken weer terug bij kpn, met tv en internet.  2 tv’s, de niet smart tv werkt prima, de smart tv van LG al 3 week bijna geen beeld door het moeten uitschakelen van de ultra HD deep colour.. wat een drama! Elke x vraagt de tv dan om opnieuw op te starten, als je geluk hebt krijg je dan beeld.. wat 9 van de 10 keer niet het geval is.. Wat is hier de oplossing voor? 

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

Hoi Berjan, welkom op het forum! Wat vervelend dat je met de ene tv zo moeizaam kunt kijken. Je geeft aan dat je Ultra HD Deep Colour hebt moeten uitzetten, waarom is dit? Wat gebeurt er als je dit wel aan hebt staan? Wat is het typenummer vn de tv? Wil je ook je forumprofiel invullen, dan kan ik vanaf deze kant het een en ander nakijken.


Ik heb hetzelfde probleem. Moet ik hier een nieuw topic voor aanmaken?

Wat bij mij werkt is de tv decoder handmatig op 1080p te zetten. Lijkt hdcp probleem te zijn. Online kom ik het probleem meer tegen. Een tijdelijke oplossing is om hem voor het uitschakelen op 1080p te zetten en zodra je wil kijken op UHD 50 Hz. Maar dit is in een gezin niet werkbaar. Mijn vrouw snapt dat niet en mijn kinderen zelf laten kijken als ze wakker worden kan nu ook niet.


Nog een probleem


Precies zo als raoul zegt.. beeldkwaliteit op de ontvanger naar 1080p gezet. En hij werkt. Maar lijkt mij toch niet helemaal te kloppen en niet een bepaald goed geleverde service.. 


Ik heb twee LG's (uit 2018), een OLED (met 8001) en een LCD (met 5202). Op beiden staat Ultra HD Deep Colour gewoon aan en met geen van tweeën heb ik problemen. Ik heb wel ontdekt dat de OLED voor de 4k-zenders (8001, HLG HDR) per zender een eigen kleurenprofiel gebruikt, die heb ik dus ook per zender ingesteld. Op de LCD (5202, HDR) wordt alles in HDR weergegeven en heb ik dus maar één kleurenprofiel hoeven instellen. Overigens zijn de instellingen voor beide tv's voor alle kleurenprofielen gelijk. 


Welkom, @Raoul4one . Je hoeft geen apart topic aan te maken. Goed om te lezen dat, voor jullie beiden, het wel werkt als je de beeldscherminstelling op 1080p zet. Dat is dan in ieder geval iets. We zijn bezig met het testen en langzamerhand uitrollen van nieuwe firmware waarin ook een optie zit voor HDR (met keus uit aan/uit/automatisch). Ik verwacht dat daarmee het probleem op te lossen valt. Maar ik wil dit toch nog even navragen bij de iTV mensen. Willen jullie daarvoor allebei het specifieke typenummer van de tv nog even benoemen. En, @Berjan466, wil jij je forumprofiel nog even invullen. Dan kom ik er zo snel mogelijk op terug. 


LG 49uh661v


Mijn tv LG 55c6v. Een 4k OLED uit 2016 met 3D. Als ik uhd (25Hz tm 60 maken geen verschil, dus zal niet aan kabel of bandbreedte liggen) kies, de tv uit zet en daarna weer aan wil hij door het geknipper nog wel eens zeggen dat het een 3d signaal is. Zie dan achter elkaar 3d aan en uit gezet melding in het scherm. Andere keren zie ik zwart beeld, of groen zwart knipperend of zelfs sneeuwachtig beeld. Menu is nooit te zien. Maakt geen verschil tussen direct op tv of via hdmi poort op de soundbar. Ook originele en andere hdmi 2.0 kabels geprobeerd. Ook de originele kabel op nvidia shield geprobeerd en geen probleem op 4k 60Hz.


Dank, heren! Ik heb het doorgezet richting de iTV mensen. Ik kom er bij jullie op terug.


Jullie worden allebei, @Berjan466 en @Raoul4one, omgezet naar de nieuwe software. Die we zijn al langzamerhand aan het uitrollen naar klanten. Maar we hebben jullie nu expliciet in die groep gezet. Je kunt dit forceren door de ontvanger te resetten. Als je dat niet doet krijg je vanzelf een pop-up of wordt het vannacht automatisch gedaan. Heb je het morgen nog niet (je herkent het gelijk aan hoe het menu eruitziet) reset dan alsnog even de ontvanger. Test dan of het nu wel goed werkt met Deep Colour aan. Speel met de HDR optie in de instellingen van de ontvanger. Deze kan namelijk op uit, aan of automatisch.


Beste @Erik_ ,

Ik heb exact dezelfde lg tv en problemen als Raoul4one, is het mogelijk om mij ook al om te zetten?

 

Alvast bedankt!


Bij mij zijn de problemen opgelost! Werkt perfect, en ziet er goed uit! 

bedankt


Probleem bij mij ook voor 99% opgelost. Af en toe valt heel even het beeld weg, wat blokjes of ruis te zien. Maar sinds gister ook af en toe last dat ik geen internet heb. Youtube op tablet geeft steeds aan offline en dan weer online te zijn. Dus kan dat het probleem wat ik nog ervaar aan wegvallend internet ligt.

Beeld ging niet op automatische stand naar 4k. Moest handmatig instellen. Maar werkt in 4k op 60Hz met hdr aan. Bedankt voor het aanmelden.


Jullie worden allebei, @Berjan466 en @Raoul4one, omgezet naar de nieuwe software. Die we zijn al langzamerhand aan het uitrollen naar klanten. Maar we hebben jullie nu expliciet in die groep gezet. Je kunt dit forceren door de ontvanger te resetten. Als je dat niet doet krijg je vanzelf een pop-up of wordt het vannacht automatisch gedaan. Heb je het morgen nog niet (je herkent het gelijk aan hoe het menu eruitziet) reset dan alsnog even de ontvanger. Test dan of het nu wel goed werkt met Deep Colour aan. Speel met de HDR optie in de instellingen van de ontvanger. Deze kan namelijk op uit, aan of automatisch.

Hoi hoi wij ervaren ook veel problemen met KPN en LG combinatie.Vele monteurs en contact en tips verder maar helaas nog steeds niet goed 

Zou die software update ook iets voor ons zijn. 

 

Gr Jolanda《ikki49)

Gr 


@Ikki49 : Kun jij je profiel aanvullen en hier een seintje geven als dat gebeurd is?


Welk profiel bedoel je. 

Mijn kpn is ingevuld of is het wat anders dat je wil weten

Gr Jolanda 


Oh, sorry. Ik had er geen linkje van gemaakt.

Ik bedoel dit profiel: https://forum.kpn.com/settings/profile

Als je daar je postcode en huisnummer etc in wilt vullen.


Gedaan


Dankjewel.  Ik zal je op de lijst laten zetten. Ik weet niet of er dit lange weekend iets gaat gebeuren maar ik verwacht volgende week dat je het nieuwe menu kan gebruiken.


Hallo @Erwin_ zou je mij ook svp op die lijst kunnen en willen zetten? Dit is geen TV kijken zo meer… heb zo’n spijt nu dat ik ben overgestapt. 

Heb, voordat t gevraagd wordt, mijn profiel compleet ingevuld. 
Zie graag je positieve reactie tegemoet. 


@Canizares .  Jij hebt 5202's thuis staan? Dan zal je op korte termijn omgezet worden. Ik verwacht dat je deze of volgende week aan de beurt bent.


@Canizares .  Jij hebt 5202's thuis staan? Dan zal je op korte termijn omgezet worden. Ik verwacht dat je deze of volgende week aan de beurt bent.

Hallo @Erwin_ dat is correct, heb inderdaad de 5202 (nieuwste) ontvanger. Maar dit beeld (met altijd HDR) is écht geen gezicht… word er niet bepaald vrolijk van meer. 
 

Ik wacht met smart op de update.. 🤞


Is je verbinding ondertussen overgezet, @Canizares ?


Is je verbinding ondertussen overgezet, @Canizares ?

Hallo @Erwin_  nee helaas ben nog niet overgezet 😩...


Is je verbinding ondertussen overgezet, @Canizares ?

Hallo @Erwin_  nee helaas ben nog niet overgezet 😩...

Hallo @Erwin_ helaas nog geen reactie van je mogen ontvangen. Tot opheden heb ik de update nog niet mogen ontvangen (ook niet geforceerd). Men gaf twee weken geleden aan dat hij uiterlijk afgelopen week doorgevoerd moest zijn. Ik zie nu wel graag een oplossing tegemoet.