Skip to main content

Sinds 2 dagen werkt mijn KPN kastje niet meer. Beeld blijft op zwart. Zenders zijn wel zichtbaar maar beeld en geluid niet.

Paar keer gereset.. en sinds net doet mijn afstandsbediening het ook niet meer. Blauwe lampje brand. Kan niks meer. Wat nu?

Meestal helpt het als je de DIW7022 een reset geeft.

 

Haal de stekker uit het stopcontact en wacht minimaal 1 minuut.

Stop de stekker er weer in en laat hem opstarten.

 

Afstandsbediening, als het nog lukt, ga naar instellingen en afstandsbediening.

Ontkoppel hem en koppel hem opnieuw.

Als dit niet meer lukt, doe dan het volgende:

Achterop zit een kleine gaatje, druk daar met een dun voorwerp in.

Hij gaat nu compleet opnieuw opstarten naar de fabrieksinstellingen.

Je moet daarna, helaas, wel alles opnieuw invoeren (alle gegevens zijn na deze actie helaas weg).


Hoi @MaestroKay .  Welkom op het forum en dat klinkt niet goed.

Heb je de tips van @joop2011  al opgevolgd? 


@Erwin_ Yes. Niks werkt. Sinds enkele dagen heb ik wel weer beeld maar elke keer als de tv aangaat moet het kastje uitzichzelf opnieuw opstarten .. kastje vervangen? 


@MaestroKay 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?  (wat zit er allemaal atussen)

 

Zet je hem uit in stand-by?

Of haal je de spanning (volksmond stroom) eraf? 


@MaestroKay Ik maak zelf ook gebruik van TV+.

Ik zet het apparaat op standby.  Als ik de volgende dag de boel opstart zie ik soms even kort een opstart schermpje. Dat duurt ongeveer 4 of 5 seconden.  

Is dit wat jij bedoelt?  Of zit je letterlijk minuten te wachten tot het is opgestart?


Goedemiddag @Erwin_ en @joop2011

Bedankt voor het meedenken. Ik zie een aantal gemiste oproepen op mijn tel van KPN. Helaas niet tijdig kunnen opnemen. De ontvanger moet nu elke keer opnieuw starten, duurt 5-20 seconden geloof ik inderdaad. Dit was in het verleden niet zo. Bij familie/bekende van mij is dit ook nooit zo. Ik ben niet zeer technisch aangelegd, maar ik heb een modem in de meterkast en een internetkabel naar de tv. Deze internet kabel zit in de kpn box en die zit met 1 hdmi aan de tv vast.

Ik hoop op een nieuwe box, ook de wifi is helemaal waardeloos in mijn appartement (ik heb de duurste). Soms in een andere kamer gewoon geen bereik.

 


Heb je de eco stand aanstaan op je tuner? Dat kun je opzoeken in het instellingen menu.


@MaestroKay 

Welke Experiabox of Box12 heb je?

 

Optimaal aansluitschema is:

(groene lijn is een UTP kabel (cat5E of Cat6))

Â