Skip to main content

Kent iemand het volgende verschijnsel en de oorzaak ervan?

Sinds een paar weken valt van mijn set top box het beeld en geluid uit. Vooral als ik deze een tijd niet gebruikt heb mbt afstandsbediening.

Ik krijg dan geen geluid of beeld van de uitzending of opname maar verder werkt alles wel. Ik krijg het menu in beeld, ik kan pauzeren, heen en weer spoelen, van zender wisselen, opnames aanzetten, instellingen wijzigen maar het beeld van de uitzending zelf blijft zwart en ik krijg geen geluid. Sterker nog: bij Netflix krijg ik wél de ondertiteling maar verder niks.

Als ik een minuutje of vijf op deze manier met de afstandsbediening aan het spelen ben geweest, verschijnen beeld en geluid wel.

Zou dit een storing van de set top box zijn of van de streaming van de KPN?

@Maja Je samenvatting klopt.
Maar ik heb nogmaals de ZXV uit de woonkamer omgeruild met de HMB van de slaapkamer.
HMB doet het goed in woonkamer. Paar dagen geleden werkte ZXV wel goed op slaapkamer maar nu niet. Gek genoeg is lampje op switch nu wel groen.
Snap er dus helemaal niks meer van; begint toch op te lijken dat er iets met TV is.
Ga dus maar nieuwe TV kopen en hoop dat het daarmee opgelost is, anders meld ik me wel weer.
In ieder geval bedankt voor je tijd en reacties.


Hmm, het is inderdaad nogal een verwarrende situatie zo, waarbij de tv zelf de enige constante factor lijkt te zijn :grimacing: Ik hoor graag weer van je als de nieuwe tv is gearriveerd, hopelijk ga je daar geen problemen meer mee ervaren!