Skip to main content

Goedemiddag,

 

Sinds ongeveer een jaar viel mijn beeld en geluid soms weg en kreeg ik de melding dat er geen signaal is / iets met stroomtoevoer en ik de kabels moest controleren. Soms kwam het beeld spontaan weer terug; andere keren was het meestal op te lossen met stekkers eruit en erin.

 

Nu kreeg ik twee weken geleden opnieuw dat beeld en hielp niets meer. Na een paar keer opstarten is die melding (meestal) weg, maar ik heb nog geen beeld/geluid. Ik kan het menu / gids wel zien, ook gewoon opnemen (niet terugkijken) en apps als Youtube afspelen. Ik heb alle mogelijke resets gedaan van de tv-ontvanger en modem, een nieuwe HDMI-kabel gekocht, verschillende opties bij Source geprobeerd. Dit lost niets op. 
 

Nu kijk ik tijdelijk via de Scart-kabel die ik heb aangesloten op de tv-ontvanger. Dat werkt wel, ook met opnames terugkijken etc; uiteraard wel mindere kwaliteit.

 

De tv-ontvanger is ongeveer 7 jaar oud, de tv ongeveer 10 jaar. Grote kans dat het dus aan de tv ligt maar voordat ik een nieuwe koop, wil ik uiteraard zeker weten dat dit het is. Zeker omdat het zo geleidelijk is opgebouwd.

 

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Dank alvast.

 

Hallo @MH123 welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen en welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


Ik heb de HMB2260 V2 en Experia Box V10


Hallo @MH123 een HDMI-kabel geeft toch de beste beeld- en geluidskwaliteit.

Je kunt verschillende dingen proberen:

Geeft de tv-decoder een binnen het menu een ‘frisse start’, dan wordt deze a.h.w. gereset naar fabriekswaarden als nieuw uit de doos, daarna even eerdere persoonlijke instellingen weer terugzetten.

Probeer ook een een andere HDMI-kabel en/of een andere HDMI-poort op je TV.

Succes.

 


Dank je, dat heb ik helaas allemaal al geprobeerd; complete reset, nieuwe HDMI-kabel, andere HDMI-ingang 


Hallo @MH123 jammer, wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes.

 


Hi @MH123! Wil je nog laten weten welk merk en type je tv is? En of deze minimaal HDMI 1.4 ondersteunt? 

En zou je ook eens willen kijken of het helpt de beeldinstellingen van de tv-ontvanger aan te passen? Ga hiervoor naar “Instellingen”, dan “Beeldscherm”. Kies dan bij “Beeldschermresolutie” voor 720p. Kijk of je hierna gewoon beeld hebt. 


Mijn tv is een Samsung LE40D550. Ik weet niet waar ik terug kan vinden of deze minimaal HDMI 1.4 ondersteunt. Voorheen deed mn tv / ontvanger het in ieder geval wel. 
 

Het aanpassen van beeldschermresolutie had ik al geprobeerd; zonder resultaat helaas. 


@MH123 in dat geval wil ik graag een defect in de ontvanger uitsluiten. De beste manier om dit te doen is door deze te vervangen. Vul je profiel in en laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan stuur ik een nieuwe. 

 


Dat is fijn, dank je wel. Ik heb het ingevuld. Ik zie de ontvanger graag tegemoet; dank alvast!


@MH123 de ontvanger is onderweg. Wil je laten weten of alles weer goed werkt nadat je het hebt aangesloten? 🙂


@Bram_ De tv-ontvanger doet het! Enorm blij mee en gelukkig dat ik nog geen nieuwe tv had gekocht. Dank voor de goede service!


@MH123 volledig mee eens. Ik weet hoeveel zo'n nieuwe tv kan kosten. Dus dat advies geef ik alleen als het echt niet anders kan. 

Veel kijkplezier gewenst!