Skip to main content

Ik heb sinds enkele dagen geen TV-beeld meer, ondanks het feit dat de groene LED van de (KPN) TV-ontvanger wel brandt.

 

Enige achtergrondinformatie :

wanneer ik de TV-ontvanger m.b.v. de (KPN) afstandsbediening probeer uit te zetten, reageert de TV-ontvanger niet. Wanneer ik de voedingsspanning van de TV-ontvanger haal en deze (na enkele minuten) weer aansluit, gaat de groene LED weer branden maar verschijnt nog steeds niet het gebruikelijke TV-beeld.

De TV-ontvanger is via een bekabeld netwerk verbonden met het KPN-modem (KPN Box 12 - Sagemcom F5359) en heeft tot het moment van de storing altijd goed gefunctioneerd. Ook is er niets gewijzigd aan de bekabeling (aansluiting KPN TV-ontvanger op mijn TV-toestel). Ik heb de betreffende HDMI-aansluiting van mijn TV-toestel gecontroleerd : wanneer ik op deze HDMI-aansluiting een signaal uit een andere bron aansluit, verschijnt er netjes een beeld.

Wie weet hoe ik de storing kan oplossen ?

 

@Paul uit Den Haag Heb je wel geluid? 


nee, ik heb ook geen geluid.


Heb je de hdmi-kabel gebruikt die bij de tv-ontvanger is geleverd?


Ja, ik gebruik de bijgeleverde HDMI-kabel.


Is die kabel van hdmi-type 2.1?


Hallo @Paul uit Den Haag welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Heb je de ontvanger al eens een 'frisse start' gegeven binnen het instellingenmenu?

 


Hallo @Paul uit Den Haag welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Heb je de ontvanger al eens een 'frisse start' gegeven binnen het instellingenmenu?

 

@JanD , TS heeft blijkbaar geen beeld, dan wordt het dus ook moeilijk het instellingenmenu te gebruiken.

@Paul uit Den Haag je kunt wel een reset proberen zoals op deze website beschreven. (Heb het zo snel niet op de KPN site kunnen vinden. Dus deze link is van XS4All, maar werkt net zo.)


Hoi @Paul uit Den Haag, welkom bij ons op het forum. Je bent al op weg geholpen met een aantal vragen zo te zien. Heb je alle gegeven tips en suggesties al kunnen proberen?

 

 

@Paul uit Den Haag je kunt wel een reset proberen zoals op deze website beschreven. (Heb het zo snel niet op de KPN site kunnen vinden. Dus deze link is van XS4All, maar werkt net zo.)

De stappen zijn hetzelfde inderdaad. Wij hebben ze ook op onze site staan: Hoe reset ik de tv-ontvanger. Bij stap 2 kan je klikken op 'Hoe reset ik de tv-ontvanger zonder tv-menu?’ en heb je dezelfde stappen 🙂


We hebben geen reactie meer van je gezien @Paul uit Den Haag, is het gelukt met de gegeven tips? Als we je hier verder mee kunnen helpen of als je andere vragen hebt weet je ons te vinden.