Skip to main content

Zonet de interactieve tv geïnstalleerd dmv een kabel van de modem naar de Arris tv ontvanger.

Nu doet alleen tv zender NED1 het, de radio zenders doen het wel.

De rest van de tv zenders blijft zwart beeld geven en geen geluid.
Terug kijken van oudere afleveringen werkt ook niet.

De tv ontvanger en modem gereset, nieuwe software geladen maar dit helpt niet.

Een week geleden heb ik een andere interactieve tv ontvanger geïnstalleerd dmv een superwifi verbinding en dit werkte in één keer.

 

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Hi Edwin, Welkom hier op ons KPN Forum. Fijn dat je ons gevonden en bedankt voor je topic. 
Vervelend dat je vrijwel alle zenders geen beeld en geluid krijgt. Zie je het menu wel? 
Zo te lezen heb je een andere ontvanger aangesloten via een Super Wifi. Met die ontvanger heb je geen problemen, gelukkig. Als je de ontvangers eens omwisselt van plek, verhuist het probleem dan mee of blijft het probleem bestaan op dezelfde locatie? 

Heb je trouwens al eens een andere HDMI-poort geprobeerd? 



Ik zie het menu etc wel, het ligt ook niet aan de HDMI poort.

Ik zou de ontvangers nog kunnen omwisselen.
 

Zou het niet aan de instellingen kunnen liggen?

 


Om die vraag te beantwoorden heb ik meer informatie nodig over de apparatuur. 
Welk merk en type tv heb je en welke type Arris ontvanger is nu aangesloten? 


En heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


De tv is een LG55UJ670V en de ontvanger een ARRIS  VIP5202.


Hi @Edwin12345 Bedankt voor de informatie. Wat je kunt doen is de beeldscherminstellingen van de tv aanpassen. Het kan zijn dat dit conflicteert met die van de ontvanger. Zeker weten doe ik het niet. Denk aan het uitzetten van HDR of het aanpassen van de kleurinstellingen. 
Kun je voor mij achterhalen welke softwareversie op de ontvanger zit? Zou je voor de zekerheid de software opnieuw willen installeren? De ontvanger installeert hierna de nieuwste versie. 
​​​​​​Heb je trouwens de ontvangers onderling al eens gewisseld van plek. Ik ben benieuwd of het issue bestaat uit de combinatie VIP 5202 met LG tv of dat dit specifieke kastje niet (helemaal) deugt. 

​​​​​​


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat het (a) is opgelost met het aanpassen van de beeldscherminstellingen of (b) je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hallo Lisa, 

We hebben een andere tv ontvanger geïnstalleerd waarop we direct weer beeld hadden en het probleem verholpen leek.

Maar helaas bleek later dat het probleem er weer was.

Onze situatie is als volgt, wij hebben een appartement wat we verhuren en waar een tv ontvanger staat, wanneer onze gasten tv kijken hebben wij geen beeld en andersom onze gasten niet.

Wij hebben een abonnement van 50mbit/s, maar wanneer er een speed test word uitgevoerd halen we rond de 4mbit/s.

Wat hier maximaal door KPN geleverd kan worden is 18mbit/s.

Heb jij een oplossing voor ons?

 


Hoi Edwin! Bedankt voor je uitleg. Één HD tv-ontvanger vraagt ongeveer 8MB/s aan internetsnelheid. Als twee tv-ontvangers tegelijk aanstaan op HD kwaliteit, dan is er op jullie verbinding niet veel speling over:disappointed_relieved: . Je kunt eens proberen één van de twee ontvangers in te stellen op SD. Instellingen > Beeldscherm (& Kwaliteit instellingen) > HD wijzigen naar SD

Ik ben benieuwd of dit een oplossing biedt voor het haperende tv beeld.


Lisa,

Er is 19mb/s internet leverbaar volgens KPN op ons adres.

Er is een monteur langs geweest en de snelheid was veel te laag, maximaal 10mb/s.

Er was een probleem met de KPN bedrading/aansluiting wat is verholpen door de monteur.

Vervolgens ook een goede internet snelheid en tv kijken was ook perfect.

De instellingen in de centrale werden nog geoptimaliseerd werd verteld.

Tot vanavond heeft het goed gewerkt, de tv ging op zwart beeld en ik heb direct een speed test uitgevoerd welke veel te laag was.

 

Ik denk dat het tijd word om het KPN abonnement op te zeggen.

Wij hebben een 50mb/s abonnement, Max haalbaar op dit adres zou 19mb/s zijn maar dit word niet gehaald.

KPN heeft ons 2 tv ontvangers verhuurd welke ook zo goed als nooit tegelijk kunnen worden gebruikt.

Ik heb al tig keren naar de service afdeling gebeld maar word van het kastje naar de muur gestuurd.

Misschien kan er ook wat aan de lange wachttijden worden gedaan, want daar word je humeur ook niet beter van.

Andere oplossingen voor dit adres voor sneller internet zijn er niet en digitenne is hier niet leverbaar.


 


Is Ziggo bij u beschikbaar? Want dat is dan nog het enige alternatief.


Zo te horen heeft de monteur jullie snelheid wel kunnen verhogen. Dit geeft/gaf goede hoop natuurlijk. Was de maximaal haalbare snelheid, nadat de monteur is geweest, 19 mb/s? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik meekijken welke snelheid je zou moeten kunnen halen. 
Ik kan me overigens goed voorstellen dat de maat vol is als we niet kunnen bieden wat je nodig hebt. :disappointed_relieved:


Reageer