Skip to main content

Zit al de hele dag zonder beeld, hoor  alleen wat gestotter. Zit de helemiddag al te herstarten. Niks helpt. Het is gewoon zwaar kloten. Modem herstart, ontvanger herstart. WAARDELOOS en dat voor  80 euro pm

Admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Henjo . Dat kan niet de bedoeling zijn.

Speelt het issue nog steeds? Heb je de HDMI kabel ook even gecontroleerd? Wat kun je aflezen op het display van de tuner?


Inmiddels werkt het weer. Heb gisterenavond de hele avond de decoder, Arris vip 2952, van de stoom af gehaald en heb via de kpnitv app, die ik gelukkig heb op mijn Samsung tv, televisie gekeken. Om 2300 de stroom er weer op gezet met mijn vingers gekruisd....en zowaar na een hele dag schelden werkte het weer. Nu heb ik nog steeds, sinds de aansluiting in 2011, dezelfde oude ontvangers in de stopcontacten zitren. De 200 serie. Zijn die inmiddels niet eens aan vervanging toe voor een modernere serie, bv de 1200?


Hoi @Henjo . Ik wist niet dat je DVS’n gebruikte maar het kan goed jouw probleem verklaren. Die dingen kunnen kuren gaan vertonen en zijn storingsgevoelig.

Het kan ook zijn dat er ergens in jouw stroomnetwerk iets stoort en dan heeft vervanging niet veel zin. Dan komt het probleem net zo snel weer terug. 

Een draadloze verbindingset werkt het beste als hij op een bepaalde manier is aangesloten. Hier kun je daar meer over lezen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

 


Die DVS 200 (MT 2360) zal zeker zo'n jaar of 8 oud zijn. Heeft geen hoge doorvoersnelheid en is gevoeliger voor storingen op het lichtnet dan de nieuwe DVS 1200. Het staat je vrij die te kopen. Ze zijn niet te huur (ze staan derhalve ook niet op je maandelijkse factuur; indertijd heb je ze ook gekocht).


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik heb de ontvanger een hele avond en nacht van de stroom gehad en schiet mij masr lek: s'morgens weer gewoon beeld.