Skip to main content

Geen beeld met de KPN Soundbox

• May 16, 2026
  • 4 reacties
  • 78 keer bekeken

Drie!!! Sound boxen opgestuurd. Bij de tweede zelfs een monteur! Geen beeld bij alledrie. Wanproduct!

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Het lijkt me niet dat 3 Soundboxen achter elkaar defect zijn. Eén zou nog kunnen. 

Verder is deze klacht nog niet voorgekomen op de community. 

Er moet wat anders aan de hand zijn.

Krijg je wel het menu (startscherm) te zien?

Sluit je de hdmi wel rechtstreeks aan op de televisie?

Meegeleverde hdmi kabel gebruikt!

Ook al andere hdmi ingang geprobeerd?

Geven andere apparaten via HDMI wel beeld?

Welk merk én type televisie is het?

En, juiste ingang op de televisie geselecteerd?

Het lijkt me niet dat 3 Soundboxen achter elkaar defect zijn. Eén zou nog kunnen. 

Verder is deze klacht nog niet voorgekomen op de community. 

Er moet wat anders aan de hand zijn.

Krijg je wel het menu (startscherm) te zien?

Sluit je de hdmi wel rechtstreeks aan op de televisie?

Meegeleverde hdmi kabel gebruikt!

Welk merk én type televisie is het?

En, juiste ingang op de televisie geselecteerd?

Ja al deze dingen heb ik gedaan. Ook verschillende hdmi ingangen en kabels geprobeerd. De monteur heeft al die punten ook nagekeken. Betreft een Philips tv die prima met knp tv+ omgaat. Bedraad aangesloten. Monteur kpn hield het op een software storing. Hdmi arc en hdmi zonder arc geprobeerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Het lijkt me duidelijk dat het probleem in jouw Philips zit. Anders zouden we deze klacht wel vaker hebben. Er zijn 10.000-en Soundboxen in gebruik. 

Wat is het type van de Philips? Kan je dat hier even plaatsen. 

Wat is het bezwaar om een DIW7022 te gebruiken? Aangezien die het wel doet op je tv. Scheelt ook nog € 6 per maand. 

Je hebt geen andere tv om het op te testen? Of neem de Soundbox even mee naar buren of kennissen met kpn internet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

Dit probleem ziet men vaker bij KPN TV+ontvanger (geen Soundbox). De TV lijkt nog geen HDMI 2.0 te ondersteunen, maar door fouten bij handshake wordt deze niet herkend door de ontvanger. Hij gebruikt te hoge bandbreedte → geen beeld bij TV. Als men in de beeld instelling verandert van automatisch naar vast 2k/50Hz of 4k/25Hz krijgt de TV weer beeld. Maar hoe komt men aan de beeld instelling als men op TV niet ziet? Een andere TV of monitor gebruiken...