Skip to main content

Er is vanavond een landelijke storing geweest. Nu werkt er van alles niets meer. Tv ontvanger kan ik niet meer uitzetten met de afstandsbediening. Ik heb geen beeld. Ik kan met de afstands bediening wel m'n tv aan en uitzetten en ook het geluid harder en zachter ( ik kijk nu via internet) dus het tv kastje doet beneden niets meer, maar boven werkt alleen zoals het hoort.

 

Wil ik proberen om de tv ontvanger uit te zetten met de afstandsbediening dan blijft er steeds een blauw lampje knipperen maar verder gebeurt er niets. Dit zelfde verhaal is al eens eerder gebeurt, ook na een storing ze hebben toen een nieuwe afstands bediening gestuurd. Maar dit wordt een duur grapje als ik na iedere storing een nieuwe afstandsbediening moet hebben.

Alles al uitgezet opnieuw opgestart, maar niets werkt.

Nogmaals boven staat ook een kastje en dat werkt allemaal wel.

Wie kan mij helpen 

Heb een beetje zitten spelen met de sourceknop van de afstandsbediening van de tv en opeens kan ik het kastje weer bedienen.

Ik snap er geen jota van..........maar het werkt weer.


Oh dat kan kloppen.

Daar vlieg ik ook steeds weer in om het zomaar te zeggen. Als je op de KPN afstandsbediening de source knop hebt gebruikt dan is het kompas en de ok-knop ook voor de televisie. Alleen gaat de televisie ook vanzelf naar de opnieuw gekozen bron. Maar als je niet op OK drukt dan schakelt de bediening van die knoppen niet zo snel terug naar bediening voor de box.


Hoi @tineke67, ik ben blij dat je het weer werkend hebt gekregen! 
Dankjewel voor de tip, om via de afstandsbediening van de tv de juiste source weer te selecteren!Â