Skip to main content

Hier helaas hetzelfde probleem, sinds de software update krijg ik alleen nog zwart beeld, HDMI kabel gewisseld, poort gewisseld tv ontvanger reset niet maar blijft doorlopen, krijg geen menu en beeld valt rond de 70% weer weg.

Kan de update voor de ontvanger door kpn terug gezet worden zonder dat deze automatisch opnieuw update?

Hoi @Lianda . Wat een ergernis, zo.

Lukt het resetten via onderstaande procedure ook niet?

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.

Let op: Door kort op de standby knop te drukken van de tv-ontvanger kun je navigeren in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby knop 3 seconden ingedrukt

4. Ga naar rSoftware verwijderen].

5. Selecteer rSoftware verwijderen] door 4-5 seconden de Standby knop ingedrukt te houden.

6. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software in. Dit kan 20 tot 30 minuten duren.


Helaas werkt het niet, na de software verwijderen word automatisch een nieuwe update uitgevoerd als ze ontvanger stand-by staat en dan ontstaat hetzelfde probleem weer. Heb vanavond contact gehad met de klanten service en er word nog contact opgenomen met me voor een oplossing.


Oh, ok. Dan moeten we dat even afwachten. Doorgaans wordt er binnen 2 werkdagen contact gezocht.


Komt vast goed, dank je voor je snelle reactie.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.


Inmiddels heb ik een week geleden contact gehad met de klantenservice en de technische afdeling, er schijnt een software probleem te zijn na de nieuwe update welke hersteld moet worden, ze hadden verwacht dit afgelopen week te herstellen, maar helaas werkt het tot op heden niet. Morgen zullen we weer telefonisch contact opnemen met de klantenservice 


En tot op heden zijn de problemen nog niet opgelost, we betalen nu een maand voor extra opties zoals opname pakket waar we geen gebruik van kunnen maken, via computer / internet worden we uit de tv gids gegooid dus ook online niet mogelijk. Als we de software elke dag weer verwijderen kunnen we na een halfuur tv kijken of radio luisteren, maar terugkijken kan niet dan krijgen we een foutmelding. 
Probleem is nu bijna een maand aan de gang en hebben tot nu toe alleen het antwoord gekregen dat er een landelijke storing is en datum voor verhelpen niet bekend is..

laatste bericht vanuit Kpn was 3 november:

Goedenmiddag, uw storing valt inderdaad onder een landelijke storing met itv software. Er wordt hard aan gewerkt om dit te verhelpen, echter is er nog geen zicht wanneer dit hersteld zal zijn. Ik heb uw ticket door gezet naar de afdeling waar al deze problemen worden gemeld. Ik kan op dit moment niet aangeven of en wanneer u verder wordt geinformeerd. 
Excuus voor het ongemak

Met vriendelijke groet,
(Naam laat ik even weg), monteur

Zoals je begrijpt schieten we hier weinig tot niks mee op…

wanneer kunnen we een oplossing verwachten en wat word er gedaan aan de extra opties die we niet kunnen gebruiken?


Hoi @Lianda . Ik heb een itv developer gevraagd om input. Zodra hij reageert zal ik dat met jou delen.


Hoi @Lianda . Ik heb een techneut gevonden die heeft meegekeken (even los van het ticket)

Kan het zijn dat er een ander apparaat tussen de tuner en jouw tv zit? (een receiver misschien?)

Hij stelt in ieder geval de volgende vragen:

 

-Heeft de klant geprobeerd om de tv direct aan te sluiten?

-Worden de originele hdmi kabels gebruikt?

-TV details. (is de tv up-to-date ?)

-Heeft de klant ook een ander tv? Zo ja ervaart de klant ook daar problemen?

 

Mochten deze vragen al eerder gesteld zijn, excuus. Zou je ze nog wel kunnen beantwoorden?


Goedemiddag Erwin,

hierbij de antwoorden:

-Heeft de klant geprobeerd om de tv direct aan te sluiten?

we hebben er een stereo tussen staan. deze is niet defect met software verwijderen werkt het namelijk wel gewoon. En het heeft tot de software update altijd gewerkt 

-Worden de originele hdmi kabels gebruikt?

ja de originele HDMI kabels worden gebruikt, ja we hebben ook andere geprobeerd (nieuwe die bij de nieuwe ontvanger zaten) en die lossen het probleem ook niet op

-TV details. (is de tv up-to-date ?)

het is geen smart tv dus krijgt geen updates, tv werkt gewoon als we software verwijderen op de ontvanger.

-Heeft de klant ook een ander tv? Zo ja ervaart de klant ook daar problemen?

nee we hebben geen andere tv.

 

Groeten, Lianda


-Heeft de klant geprobeerd om de tv direct aan te sluiten?

we hebben er een stereo tussen staan. deze is niet defect met software verwijderen werkt het namelijk wel gewoon. En het heeft tot de software update altijd gewerkt 

Het zou kunnen dat ons nieuwe firmware niet goed communiceert met de stereo. Zou je het eens zonder kunnen proberen?

Op die manier kunnen we kijken of onze tuner en jullie stereo elkaar niet begrijpen of dat het de communicatie tussen tv en ontvanger is. 


Zojuist hebben we de tv rechtstreeks aangesloten op de ontvanger en dan werkt het wel, voor tijdelijk is dit een oplossing maar ideaal is het niet.


Dan klopt de theorie dat de receiver/stereo en onze tuner elkaar na de update niet meer snappen. Kun jij Merk en type van de stereo hier vermelden dan zal ik dat doorgeven aan development voor nader onderzoek

 


Dat klopt dan inderdaad denk ik.

we hebben een Pioneer type vsx-ax4avi

we hopen dat het probleem snel opgelost kan worden, dank voor je reactie en we wachten weer af tot nader bericht.


Heeft die receiver nog aparte instellingen voor HDMI? 


De ontvangst op de receiver loopt via het hdmi2 signaal en wordt dan doorgestuurd naar de tv. De keuze die we hebben zijn analog/digital/hdmi. Hopelijk beantwoord dit je vraag anders heb ik deze niet goed begrepen


Ik ben nog even voor je gaan kijken. Hier is een topic over iemand die bij zijn ps3 een zwart beeld krijgt:

https://www.stereo.net.au/forums/topic/204634-pioneer-vsx-ax4avi-and-1080p-through-hdmi/

 

In dit topic heeft men het over een firmware update. Misschien nog de moeite waard om eens in te duiken. 

(ik stuur sowieso de gegevens door naar de techneuten voor nader onderzoek - maar ik verwacht geen instant oplossing. Als ze hier iets mee kunnen, zal dat hoogstwaarschijnlijk via de volgende algemene firmware update gaan)


Lijkt mij niet dat dit van toepassing is op deze situatie. Het gaat hier om een ps3 en die werkt kennelijk vanaf het begin al niet. Wij hebben het hier over een verbinding die bij de vorige software versie van kpn nog helemaal in orde was en vanwege een update aan uw zijde nu niet meer werkt. Wij gaan er dan ook vanuit dat u zo spoedig mogelijk met een degelijke oplossing komt. Het geluid wat wij nu ervaren als gevolg van de Pioneer tussen de kpn ontvanger en de tv uithalen is ronduit slecht. Het terugzetten van de vorige software op de kpn receiver is voor ons ook een prima oplossing. Dat lijkt mij toch niet zo’n grote moeite?


Helaas ga je met het nieuwe menu ook naar het nieuwe itv-platform. En die stap is onomkeerbaar.

We zullen moeten wachten  op nieuwe firmware die beter ‘praat’ met de receiver, ben ik bang.


Gezien we daar niet op gaan wachten hebben we ons abonnement opgezegd en de overstap gemaakt naar een andere provider.

 


Gezien we daar niet op gaan wachten hebben we ons abonnement opgezegd en de overstap gemaakt naar een andere provider.

 

Dat is wel wat drastisch hiervoor:slight_smile: . Alleen maar omdat er geen beeld komt als de HDMI via de versterker gaat. Hopelijk gaat het via de nieuwe provider wel werken.

Het is een aansluitroute die ik niet aanraad. (bovendien kan ik dan niet meer de Samsung TV-afstandsbediening voor de kpn-ontvanger gebruiken)

Hier heb ik 't met de Pioneer VSX-919AH zo aangesloten:

Ontvanger direct met HDMI naar de TV
TV toestel via geluid uit verbonden met de Pioneer. In dit geval optisch want de versterker is nog net van voor de ARC tijd. (ondersteunen TV en versterker HDMI-ARC gebruik dan dat om te verbinden)
Heb dan gewoon Dolby Digital 5.1 via KPN.

Alleen radio luisteren: analoog van Arris 2952 naar Pioneer. Kan ook optisch (op Arris vrij en nog eentje op Pioneer) maar is voor radio, wat stereo is, natuurlijk niet nodig.


Hoi Peter, dank voor je reactie.

door deze storing zijn we verder gaan kijken en voor exact dezelfde diensten zijn we ergens anders €15,00 per maand goedkoper uit en krijgen we daarbovenop gedurende een half jaar 50% korting wegens de actie die ze hebben. 

via een andere manier is het geluid zeker te regelen maar dit is voor ons niet ideaal, bij ons werkt(e) de afstandsbediening van de kpn wel gewoon op de tv als deze via HDMI aangesloten stond en daarbij kunnen we dan alle apparaten  aansluiten op de stereo welke we willen, het heeft altijd gewerkt via de hdmi alleen sinds de laatste update niet, de fout ligt dus niet bij de manier van aansluiten maar bij de software.

Gezien dit al ruim een maand speelt en er geen fix voor dit probleem gepland staat, maar we moeten hopen dat een volgende update het misschien zou kunnen oplossen en we ergens anders goedkoper uit zijn voor de diensten, dan vind ik het opzeggen niet heel drastisch maar financieel gezien een stuk leuker.

Groet, Lianda


Wel gek. Ik heb ook KPN, ook een Pioneer, en dezelfde software….

En toen ik het vanmiddag even probeerde met HDMI via de versterker werkte het prima. (alleen was dus wel de bediening van de ontvanger met de Samsung ab weg)

Met zoals ik het nu heb kan ik ook de kpn ab gebruiken voor het volume van de Pioneer. TV en Pioneer zijn namelijk ook met HDMI verbonden maar omdat ie nog net van voor ARC was is daar ook een optisch kabeltje voor nodig. Maar het effect is hetzelfde:
Geluid van TV naar Pioneer mét HDMI CEC bediening.

Voor die 15 euro per maand zul je ongetwijfeld minder krijgen. Vast geen Netflix app, Youtube en Amazon in de ontvanger om maar wat te noemen. En geen gratis telefonisch bereikbare helpdesk… 24/7 !


Klopt is ook zeker gek.. als we de software verwijderen werkt alles wel gewoon goed.

We hebben alles na gekeken en hebben met het andere abonnement exact hetzelfde als nu bij kpn (incl Netflix, fox sports, opnemen pakket etc. Amazon weet ik niet zeker).

maar wie weet is het toch niet wat het lijkt en zijn we over een jaar weer terug hier, maar proberen kan geen kwaad ☺️

dank je wel voor je tips mbt de aansluiting.

 

groetjes, Lianda


Jammer dat je gaat, @Lianda . Maar gezien dit issue en het financiële voordeel snap ik het uiteraard wel.

Ik hoop dat het bij de andere provider goed werkt!