Skip to main content

Na de laatste update van het Aris kastje heb ik opeens geen beeld meer op mijn 4k samsung televisie.

Wie weet de oplossing?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

PS

de zenders komen wel door en ik hoor ook het geluid

 

 


Hoi @hardhoofd . Welkom op het forum.

Dat is niet zo fraai. Krijg je nog wel het menu in beeld als je de menu knop gebruikt? Zo ja, zou je dan de software nog eens willen resetten? https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm

Kun je verder je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Beste Erwin,

Dank je.

Ik heb alle handelingen al gedaan: resetten, stroom eraf en dan 30 seconden wachten; andere HDMI poorten andere kabels; software opnieuw laden; fabrieksinstellingen terug zetten.

Niets helpt.

Ook heb ik een KPN monteur huis gehad, die komt er ook niet uit.

Het gekke is dat de Arris 5202 van KPN geen beeld geeft maar wel de gids, de teletekst en ook het geluid van de televisiezenders.

Sluit ik nu een AppleTV of een laptop aan op die HDMI poort gaat alles goed.

Ik ben abonnee bij XS4ALL en op 31 augustus jl is er een hele dag internet storing geweest en 2 sept een algemene televisie storing. 

KPN heeft toen ook een update van de software in de Arris gedaan en daarna is het probleem begonnen.

Volgens een techneut zou het wel eens aan de copierbescherming HDCP 4K kunnen liggen?

Het vreemde van het verhaal dat ik ook nog een Samsung tv van 8 jaar oud heb die wel gewoon beeld geeft maar af en toe ook de TV laat herstarten?.

Het lijkt dat ik in een spookhuis zit.


Hoi @hardhoofd, is het je nog gelukt de reset uit te voeren?

edit: had nét je bericht gemist


Beste Erwin,

Wat ik kwijt kan heb ik ingevuld.

 


Hoi Thomas,

Zie de details van dit probleem hier boven.


@hardhoofd bedankt voor je terugkoppeling! D
it is wel merkwaardig inderdaad. Helaas kan ik je met XS4ALL aansluitingen niet echt helpen. Je kunt hierover het beste terecht bij XS4ALL zelf 


Beste Thomas,

Dank voor je snelle reactie.

Ik denk dat ik net tussen XS4ALL en KPN “hang".

Ik bel namelijk met XS4ALL maar krijg een TV ontvanger van KPN.

Het logo op de TV is KPN

De monteur van XS4ALL is een monteur van KPN

Snap je dat ik de weg even kwijt ben?


Dat kan zeker verwarrend zijn, we gebruiken een hoop zelfde apparatuur en delen natuurlijk het netwerk. Echter als je klant bent bij XS4all, kun je hiervoor echt alleen bij hén terecht. 


Beste Thomas,

Prima antwoord, echter ik kom hier niet verder mee aangezien ik xs4all contact maar wel alleen maar met KPN ontvangers/ software/ monteurs te maken krijg.

Lang leve de migratie

 


Hoi @hardhoofd. Ik begrijp dat je niets hebt aan dit antwoord. We helpen jou graag verder, maar helaas is dat niet mogelijk. Zolang XS4all op jouw factuur staat zal je alle vragen aan hun moeten stellen. 


Beste Vikash,

Tsja….. het zal zo zijn.

Zelf hulp is meestal het beste in dit geval.

Ik ben er inmiddels wel achter wat het probleem is.

De KPN update van begin september op de Arris 2502 heeft geresulteerd in een kopieerbeveiliging op de HDMI poort. De zogenaamde HDCP.

 


Fijn dat je de oorzaak gevonden lijkt te hebben!

Ik wil je dan nu aanraden om hierover contact op te nemen met XS4all, aangezien ze daar jouw abonnement en apparatuur kunnen bekijken/beheren. In de systemen van KPN besta jij niet als klant, dus vanuit hier kunnen we helemaal niets voor je betekenen, hoe graag we ook willen!


Beste Maja,

ik begrijp dat heel goed.

Voor mij staat bovenal mijn respect voor dit forum.

ik heb inmiddels een afspraak met xs4all voor een monteur morgen.

wat daar uitkomt zal ik op dit forum plaatsen voor lering.

bedankt zover


Helaas de hele morgen met 2 KPN monteurs gezeten.

Niets opgelost televisie van de slaapkamer begint nu ook kuren te vertonen.

De software in de ontvanger is het probleem en dat kunnen monteurs in het veld niet oplossen.

Het gaat allemaal wel erg moeizaam met die grote KPN organisatie.

 


Dat is erg spijtig om te lezen. Dus ook op een andere tv gaat het nu mis? Ik had graag wat voor je gedaan maar we kunnen niet bij je gegevens. 

Ik ga er wel van uit dat XS4All hier zijn best voor gaat doen. 


Ik heb mij verdiept in het DHCP probleem maar kan er niet achter komen welke tv dit hebben ingebouwd en welke niet en waarom sommige met een tv uit 2020 problemen ervaren en iemand uit 2014 niet.


Beste Jeroen,

Bedankt voor je bericht.

2 monteurs van KPN zijn een ochtend bezig geweest, geen resultaat !?

Beide televisie zijn inmiddels defect.

Het is dus een raadsel wat er nu aan de hand is.

Feit is dat ik 6 jaar lang plezierig TV heb gekeken en dat nu na interventie van KPN middels software update de oude TV defect is en dat de nieuwe (1,5 jaat) niet goed werkt.

ik heb voor maandag 29/9 een afspraak met een monteur van Samsung die mij hopelijk meer weet te vertellen en mogelijk de problemen met beide TVs kan oplossen.

verder zal ik vandaag XS4ALL bellen en vragen of zij mij kunnen vertellen of en zo ja welke DHCP in de software van de TV ontvanger zit.

Wordt vervolgt

 

 


Wel vandaag maar weer eens met xs4all gebeld.

Je wil het niet geloven maar ze willen weer een monteur sturen om nog maar eens alles na te kijken.

Dat gaan we dus niet doen tenzij ik de garantie krijg dat het dan ook wordt opgelost.

Ik vind dat ik als klant in deze zaak al veel te veel energie heb gestopt.

Ik heb vanaf 1 september tot op vandaag (22/9) 3 uur en 16 minuten gebeld met xs4all !!!!!!!!

Ik wacht even de afspraak met een monteur van Samsung af en dan kijken we verder.


Goedemorgen mensen,

Het probleem is door de monteur van Samsung in 2 uurtjes opgelost. Hij kwam controleerde een aantal zaken en kwam tot de ontdekking dat het moederbord kuren vertoonde. Nieuw moederbord erin en klaar was het. Jammer dat xs4all (KPN) in een dikke 3 weken en bijna 3,5 uur telefoneren niet in staat waren om dit op te lossen.

Allen in dit forum bedankt voor alle reacties.


Aha, daar zat dus het probleem. Het moederbord was dus de boosdoener. Dat hadden wij niet kunnen bedenken. Fijn dat het opgelost is. Fijne zondag gewenst.