Skip to main content

Wij hebben dit probleem ook. Internettelevisie. TV is twee jaar oud. We lezen hier verdenking van hardware, maar dat klinkt toch als een vreemd verhaal. Waarom hebben we wel geluid en ondertiteling, maar geen beeld? Waarom hebben we alleen een probleem bij Netflix en waarom alleen wanneer we kijken via zender 200? En waarom verdenken we hardware als tig mensen met allemaal verschillende hardware dit probleem hebben? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @HFC79 welkom. 

Wat lastig dat Netflix geen beeld weergeeft. Werken andere apps op de TV ontvanger (bijvoorbeeld YouTube?) nog wel? 

Ik denk graag met je mee, vergelijkbare problemen worden vaak veroorzaakt door een te trage verbinding. Welk type TV-ontvanger heb jij? En hoe is deze verbonden met de Experiabox? (Rechtstreeks beraad, met een switch, via een DVS etc.) 

En heb jij jouw TV-Ontvanger al een algehele software reset gegeven? 


Een te trage verbinding? Tja, we zijn een tijd terug al opgehouden om ons hierover te beklagen, maar een download speed van nog geen 30MB is inderdaad niet om over naar huis te schrijven anno 2021. We kunnen niet wachten op die glasvezelkabel.
 

We hebben een arcadyan hmb2260 ontvanger. Direct bedraad. We geven vanwege dit issue zo’n beetje elke maand wel eens een reset. Soms lost dit het probleem op. Dan gaat het een tijdje goed, maar het komt telkens terug. Netflix is het enige dat problemen geeft.

 


Hoi @HFC79, 

Met te trage verbinding bedoel ik de verbinding tussen het modem en de tv-ontvanger. 30 m/bit is namelijk wel ruim genoeg voor Netflix (Maar ik snap de frustratie, hopelijk hebben jullie snel glasvezel.) 

Ik ga voor jouw de backoffice mailen, hopelijk kunnen zij mij meer inzicht geven


Ze komen begin september de glasvezel aansluiten. Kabel steekt bij de voordeur al uit de grond. Aangezien de oude kpn aansluiting in de hoek van de woonkamer zit, en ze de nieuwe aansluiting per se bij de voordeur naar binnen willen laten komen…. moeten ze via de meterkast, naar de ingang van de kruipruimte, onder heel de vloer door naar de achtertuin, daar tussen de tegels omhoog, gat in de muur maken de kamer in en dan kabel door de kamer trekken tot aan de oude kpn ingang… We hebben een hoekhuis met stoep eromheen. Kabel doortrekken onder trottoir tot aan het punt van de kpn ingang en dan via de oude lijn ingang naar binnen lijkt me eenvoudiger.

Maar goed, we hopen dat de aansluiting in 1x goed gaat en we weer zonder problemen kunnen kijken.

De trage verbinding komt omdat de 2 lijnen verschillende mbit snelheden hebben. Voorheen was het verschil te groot en klapte 1 lijn eruit. Met als resultaat dat we onder de 20 mb zaten. En we zitten aan het einde van de kpn lijn. Gezien de glasvezel aansluitingen die gelegd zijn, (knooppunt van 2 kabels zit precies tussen ons en de buurman in) lijkt dat ook nu weer het geval (?). Maar als het goed is levert dat met glasvezel geen noemenswaardige verlaging van snelheid op.