Skip to main content

vanaf vorige week geen signaal/beeld op tv ging uit als lichtschakelaar, wel Netflix en internet. Experia Box v10 en Arris tv ontvanger na lange wachttijden en gesprekken reeds volgens protocol vervangen : geen verbetering. Beste Thomas volgens mij heb je er meer verstand dan de meesten die ik sprak, kan je mij ook helpen?

 

*admin: afgesplitst

Hoi @malle wal, ik heb even een eigen topic voor je vraag aangemaakt. 
Ik begrijp je vraag niet helemaal, kun je toelichten waar je precies tegenaan loopt? Ik heb nog een paar vervolgvragen.

  • Krijg je ook iets van een foutcode te zien?
  • Werken de menuschermen van de TV ontvanger wel en de gids?
  • Heb je dit op beide TV ontvangers?
  • Hoe heb je de TV ontvangers precies aangesloten zitten op je experiabox?
  • Gebruik je verder nog netwerkapparatuur zoals wifiversterkers,switches of lichtnetadapters? Welk type zijn dit en hoe branden de lampjes daarop?

Hallo Thomas, ik ben heel blij met je snelle reactie.

Begin: Tijdens kijken viel het beeld weg op beide tv’s.Foutcode: stb-nmc-400 kreeg ik te zien op beide tv’s.

Inmiddels is de Experia Box en één Arris tv ontvanger vervangen in de woonkamer. Hierop werkt het menuscherm: na zoeken vind ik de gids.

De andere tv ontvanger op de slaapkamer is inmiddels als stuk gediagnostiseerd, die moet ik nog vervangen.

In de Woonkamer krijg ik na afkoppelen van tv ontvanger slaapkamer nog steeds Foutcode:stb-nmc-400 in de Woonkamer

Vanaf de Experia Box loopt een bij de Kpn installateur aangeschafte “ethernet”kabel door het huis onder de zoldervloer zonder knikken “vrij” d.w.z. zonder bevestigingen,+/- 24m lang naar een Kpn Switch  in de slaapkamer, van daar uit +/- 6m naar beneden naar de Woonkamer. Wanneer de tv ontvanger Woonkamer(de reeds vervangen)aan staat branden de lampjes op de Switch.

Van de Experia Box gaat eveneens een “ethernet”kabel naar de zolder naar een Draadloze Kpn Wifi Versterker, tussen deze en de tv ontvanger hangt er nog een Draadloze Wifi versterker zonder “ethernet”kabelverbinding. Beiden branden groen licht.

Ook zit aan de Experia Box een 4G modem.

Ik ben een absolute leek hierin. Het heeft goed gewerkt vanaf februari 2020. Alleen verschillende zenders kijken op beide tv-ontvangers is er intussen mee gekapt: volgens de Kpn medewerker door een te zwak 4G signaal in het Buitengebied.

Ik hoop je voldoende te hebben ingelicht, ik heb wel begrip voor de medewerkers aan de telefoon dat ze hier niet uitkomen, Alleen die wachttijden….

Alvast mijn dank, ben benieuwd naar je advies.

Met vriendelijke groet,

Ewoud

 

 


Alleen verschillende zenders kijken op beide tv-ontvangers is er intussen mee gekapt: volgens de Kpn medewerker door een te zwak 4G signaal in het Buitengebied.

 

Klinkt als te weinig snelheid over de koperkabel. Itv kijk je niet met de snelheid die 4g binnen brengt.

Itv beeldkwaliteit op SD vraagt +/-4mb. HD vraagt +/-8mb

Je zal een koperverbinding moeten hebben die daar iets boven ligt.

2 tv ontvangers op verschillende zenders zullen dus 2x4 of 2x8mb vragen. Beide tv ontvangers op dezelfde zender vraagt 1x4 of 1x8.

Waar staan de tv ontvangers op ingesteld, SD of HD?

Als er te weinig snelheid binnenkomt, kan HD kwaliteit teveel van het goede zijn. Omzetten naar SD kan da  soms weer beeld geven.

Dat Internet en Netflix wel werken komt omdat dat een ander signaal is dan itv. Het 4g modem doet hier wèl in mee.


Beste Dennis,

Hoe verander ik de Arris tv ontvangers naar SD?

Hoe kon het dat het beeld en geluid tijdens tv kijken(woonkamer) als een schakelaar uitging?

Boven op de slaapkamer ook.

Huidige situatie: via de Gids “terugkijken” geen beeld maar wel wat “geluid” in de vorm van kraken.

alvast bedankt,

Ewoud

 


Menu -> instellingen -> beeld -> best mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger


Ok , stond al op SD en schiet na bewaren meteen weer naar het blauwe scherm met Foutcode:stb-nmc-400 helaas.


Bedankt voor je toelichting en je gegevens @malle wal, ik heb op afstand ook nog even meegekeken. Ik zie dat de ontvangers al op SD staan dus dat moet al een hoop schelen. Ik zie ook dat er met de lijn iets niet helemaal goed lijkt. Daar heb ik een monteur voor aan kunnen sturen. Ik heb deze ingepland op de eerstvolgende mogelijkheid. Morgenochtend (21-07) tussen 08:00 en 12:00. Komt jou dat ook uit?  Anders kunnen we hem ook nog wel herplannen. Daarvoor is bellen het makkelijkst voor het geval ik dit niet op tijd lees. Dat kan gewoon via 0800-0402 en volgens mij krijg je ook nog een mail/sms met een link waarmee dat kan.

Laat ons ook vooral weten hoe t afloopt!


Beste Thomas,

Hartelijke dank voor je goede zorgen. Ik ben blij met een Monteur, echter mijn partner heeft zich net zelf getest vanwege vage klachten, helaas corona positief. Verplaatsen van van zijn afspraak met de link lukt nu niet vanwege de drukte: er is iedere keer iets misgegaan!

ik ga het met 0800-0402 proberen,

Nogmaals mijn dank, lijkt mij de enige oplossing,

ik laat het weten,

Groet,

Ewoud