Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds vorige week, na een een jaar, weer klant geworden bij KPN. Ik ben opnieuw klant geworden omdat ik de vorige keer een setje draadloze tv ontvangers in gebruik had die zeer goed waren. Nu dus niet meer.

Een jaar geleden verhuist en overgestapt naar t-mobile. Alleen maar slecht ervaringen dus ik ben na een jaar terug bij KPN.

Maar als ik nu de draadloze ontvangers aansluit heb ik of geen beeld of heel slecht beeld. Beeld en geluid lijken op pauze te staan. Van alles geprobeerd, niks helpt. Ik wil niet terug naar bedraad aansluiten omdat ik de draden niet kan wegwerken achter een plint oid.

Mijn vraag: is er een software-update noodzakelijk om de set weer werkend te krijgen? Graag hulp bij dit probleem. Dank alvast

 

Hoi @AartdB, welkom op het forum!
Een software update kan zeker geen kwaad! Stap 5 op deze pagina gaat daarover.

Dat gezegd hebbende is TV via de draadloze verbindingsset altijd wat gevoelig. 
(van de pagina geleend) zijn 3 dingen ontzettend belangrijk om deze adapters goed te laten werken:
 

  • Gebruik maximaal drie adapters binnen één huisnetwerk.
  • Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbindingset.
  • Steek je adapters altijd rechtstreeks in het stopcontact (in de muur). Maak geen gebruik van eventueel naastgelegen stopcontact.

mocht het hierna toch nog storen zullen we op zoek moeten naar de storingsbron op je lichtnet. Dit kan iets zijn als een oplader of bepaalde lampen.
Op afstand is het onmogelijk dit vast te stellen maar mijn collega heeft een artikel geschreven over hoe je storing met je draadloze verbindingssets oplost!


@AartdB is het gelukt de problemen met de bovenstaande stappen op te lossen?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!


Goedemorgen,

Sorry voor de late reactie. Had wat andere dingen aan mijn hoofd. Ik heb eerst geprobeerd om de software te updaten. Dat bleek niet nodig en kreeg ik de melding dat de meest recente software al was geïnstalleerd. Vervolgens alle stappen die werden genoemd uitgevoerd. Opnieuw adapters verbinden etc etc.  Nu kijk ik al een paar dagen tegen redelijk tot goed beeld. Enkele keer nog een storing. Ik wacht even af hoe het de komende weken gaat


Als u een definitieve oplossing wil voor dit probleem kunt u beter kabels trekken.Â