Skip to main content

Geachte lezers,

 

Hebben recent na 15 jaar de overstap naar KPN gemaakt, bewuste keuze daar er op ons woonadres / een flat geen coaxkabel mogelijk is / Ziggo dus opgezegd.

Voor ons  nieuwe adres een Philips 65Oled973 (nieuw) gekocht ivm KPN 4K pakket, structureel geen beeld en wel geluid op de normale tv zenders, tijdens het zappen de onderbalk zichtbaar maar nooit beeld te krijgen, YouTube en zo doet het wel dus scherm is niet defect. Kpn inmiddels 74 keer aan de lijn gehad, nieuwe ontvanger gekregen 36 keer software update gedaan, talloze keer KPN aan de lijn gehad waarbij ook vaak de verbinding zo maar werd gebroken of 1 aan de lijn die niet echt geïnteresseerd leek, valt als leek op dit gebied dan niet mee om iets voor elkaar te krijgen. Volgens KPN zit het bij de tv leverancier deze is er afgelopen vrijdag na twee weken wachten bij geweest, van alles over de kop gehaald en deze zegt het zit 100% bij KPN. Intussen een andere tv even gepakt en jawel deze doet het gewoon, HDMI kabel er in en er is beeld, steeds je hem in onze Philips wederom niets.

Vrijdagavond weer naar KPN gebeld, tot 3x toe werd de verbinding verbroken waarbij het kookpunt naderde, zaterdagavond hebben we de KPN ontvanger van onze zoon ertussen gezet (uit 2014) en de tv werkt dan wel, nu missen we echter enkele zenders verder lijkt alles normaal te werken hij heeft onze ontvanger er tussen gezet en bij hem werkt ook alles, graag zouden wij nu contact hebben met een kpn medewerker die het begrijpt en wat wij nu verder moeten.

Hallo @HeGi ,

Wat vervelend. Duidelijk is dat de combinatie van jouw TV en de KPN 4K-ontvanger niet werkt. Maar dat de TV en de ontvanger het wel beiden doen met andere apparaten. 

Hebben jullie al een andere HDMI-poort geprobeerd op de TV? Er zijn er vier beschikbaar, dus je weet maar nooit. 

Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd? Oudere HDMI-kabels werken niet met 4K, maar ik neem toch aan dat de TV-leverancier jullie een goede kabel heeft geleverd. 

Hoe staat de resolutie van jullie TV ingesteld? Staat die op 1080P? 

 

Als het echt niet lukt, zouden jullie kunnen overwegen om terug te gaan naar het normale pakket zonder 4K. Dit scheelt maar drie zenders, Beetje jammer natuurlijk, maar als het dan wel lukt, dan zou ik daarvoor gaan.   

 


Dank voor de reactie, alles wat u aanbeveelt hebben we geprobeerd echter geen resultaat, kabel(s), resolutie, zeg het maar, alles is geprobeerd.

Weet u welke zenders we dan missen, klopt het dat omroep Zeeland hier ok bij zit?

 

Anderzijds hebben we nu e.a. uitgewisseld zonder dat feitelijk KPN hiervan op de hoogte is, wat moeten we daarmee? 
 

Zie uw reactie graag tegemoet.


Het gaat maar om drie zenders:

Je kunt dan LoveNature niet meer bekijken op kanaal 693. Insight is dan niet meer te zien op kanaal 692. De muziekzender Xite kun je ook niet meer bekijken op kanaal 691 in 4K-kwaliteit.
 

Omroep Zeeland zit niet in het 4K-pakket. Die zender zit gewoon in het basispakket, maar alleen in Zeeland en enkele “aangrenzende” provincies. 
 

Ik adviseer jullie om het 4K pakket dan maar op te zeggen en dan een andere KPN-ontvanger te gaan gebruiken. 
 

Mogelijk wil een moderator jullie daarmee helpen. Staan al jullie gegevens in het forumprofiel? Volgens mij nog niet, graag dan even aanvullen. 


Dank voor de reactie, forum gegevens aangevuld, hoop nu dat KPN contact opneemt hoe verder, zijn onervaren op dit gebied.

Blijft voor ons vreemd dat we met de tijdelijke tv wel omroep Zeeland hadden. (wonen in Lelystad)

 

 


Ja, dat omroep Zeeland in Flevoland te ontvangen is, dat is vaker gemeld. Maar officieel zou dat niet kunnen. Dus zolang het duurt is dat meegenomen. 


Dank we wachten af of kpn contact opneemt.


Hi HeGi, welkom op het forum. 

Zo te zien heb jij alles al gedaan wat je kon doen. Samengevat: andere HDMI kabel, andere ontvanger gekregen, andere HDMI poort. 

Verbeter me als ik het verkeerd zeg. Je ziet wel de tv-gids en menu van de ontvanger alleen geen beeld? En met oudere ontvanger van je zoon geen enkel probleem dus? Weet je welke ontvanger dat is? 

Lastig is dit zeker. Ik kan hiervoor de ontwerpers aanspreken om te kijken of zij iets kunnen bedenken. Zou je dan nog het volgende voor me willen doen? Even aangeven welke softwareversie deze tv heeft. Een foto hiervan maken is ook prima. 


De huidige versie van de TV-software weergeven:

 1 - Selecteer Instellingen > Software bijwerken > Huidige software-informatie en druk op OK.


UI-versie: 3.90.01

Softwareversie: 7.7.89_3

Type: VIP2952

Admin: afbeelding verwijderd i.v.m. privacy, relevante gegevens genoteerd

 


Was nog vroeg, zie nu niet voor vanavond 18.00uur eventuele reactie. Bij voorbaat dank.


En toch zou ik graag zeker weten dat jullie een HDMI 2.0 kabel gebruiken 
  
Want zo’n kabel is noodzakelijk voor 4K -signalen. 


Die kabel heeft de tv monteur ook geprobeerd zonder resultaat. (helaas)


@HeGi, ik heb een ticket voor je aangemaakt. Onze technische dienst zal hier naar gaan kijken! Het kan zijn dat ze contact met je opnemen, dus mocht je gebeld worden door een anoniem nummer dan kan dat KPN zijn. Hopelijk is dit snel opgelost voor je!


Top, gisteren avond ook al uitgebreid contact gehad met kpn medewerker, lijkt nu actie te komen en hopelijk de oplossing.


@HeGi ik heb verder niks meer van je gehoord. Is het inmiddels opgelost voor jou?


Vrijdag op verzoek kpn medewerker eerst nog HDMI kabel vervangen, geen resultaat, zaterdag nieuwe toegestuurde ontvanger geïnstalleerd en top, we hebben na 4 weken tv, een alle zenders ter beschikking, alles werkt super op 1 afstandsbediening.


@HeGi toch het kastje dus. Fijn dat je nu weer beeld hebt! We gaan er vanuit dat je nu langere tijd gewoon kan genieten van televisie kijken. Bedankt voor je terugkoppeling in dit topic!


Reageer