Skip to main content

Ik ondervind hetzelfde probleem.

Deze week ben ik overgegaan van Telfort naar KPN, en ben nu gedwongen de iTV app te gebruiken. Op alle devices waar ik de app op heb geïnstalleerd heb ik geen chromecast ondersteuning in de iTV app. Youtube heeft er geen problemen mee, andere apps die chromecast ondersteunen hebben ook geen problemen.  Alleen iTV chromecast werkt niet.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hey @DavidV! Welkom op het KPN Forum :grin:

 

Wat vreemd dat je het cast icoontje niet ziet in de app. Ik heb het zojuist even gecheckt en ik krijg deze wel te zien in mijn iTV app.

Even een checkvraag, je bent wel verbonden met je wifi netwerk? Zo ja, heb je de app al eens opnieuw geïnstalleerd?

Mocht dat niet geholpen hebben, dan ben ik wel benieuwd welke Chromecast je gebruikt en op welke type apparaten je de app geïnstalleerd hebt. 


Hallo @Marguaritha .

Dank voor je reactie.

Ja, die opnieuw installeren truc had ik ook op het forum gelezen.

Daarmee heb ik een beetje succes gehad. Bizar trouwens...

Na 3x opnieuw de app geïnstalleerd te hebben heb ik nu op mijn S8+ wel een chromecast icoon :thinking: , op 2 Samsung tablets lukt dit niet (10x+ opnieuw geïnstalleerd, geen succes), om mijn vrouw haar Samsung A71 lukt dit ook niet door herhaaldelijk opnieuw te installeren.

Youtube geeft geen problemen, werkt altijd, ziet chromecast van beide Arris 2952V2 decoders + de chromecast van de (vrij nieuwe) Samsung 7100 series TV zelf.

Op andere 2 TV's heb ik (naast 2e decoder op 1 TV) een originele Chromecast, 1 1st generation en op de TV zonder decoder 1 HD Chromecast, en deze worden allebei niet gezien door de app.

Ik heb gecontroleerd dat ik op het juiste WiFi netwerk zit, datgene dat door de Experia box wordt aangeboden. De Arris decoders zitten daar beide rechtstreeks middels CAT6 kabels op aangesloten, dus dat zou altijd elkaar moeten zien.


Goed om te horen dat je op de S8+ nu wel een Chromecast icoontje hebt :grin:.

Vreemd dat het dan op de andere apparaten niet lukt. Wat wel belangrijk is om te weten, de Youtube app kan je inderdaad casten naar de tv ontvangers. 

De iTV app kan alleen casten naar een Chromecast dus niet naar de tv ontvanger. Wellicht heb je nog iets aan dit forumtopic. Daar staat een tip in die je nog kan testen voor de apparaten die geen cast icoon hebben.


Hallo @Marguaritha 

Het was even leuk, maar na een herstart van de telefoon is het cast icoon weer verdwenen. En herinstalleren helpt niet meer.

Dus nu werkt het op 4 van de 4 devices niet meer. Dat is geen goede score. 

De genoemde thread levert geen nieuwe inzichten of oplossingen.

Hoe nu verder?


Zou je dan op de apparaten eens willen checken of de apps up to date zijn. Mochten ze nog updates klaar hebben staan, voer deze dan uit. 

Bij mijn collega's werkte het namelijk weer na de update en het herstarten van de Chromecast. Hopelijk is dit voor jou ook de oplossing 🙂.


Hallo!! Ik hen een ander probleem sinds kort.

Als ik de App van KPN open en de tv (Sony Bravia) aanzet krijg ik op mijn Iphone zoals altijd het cast icoontje. Echter als ik cast naar de tv kleurt dit icoontje blauw. Dit was eerder nooit zo. De app cast ook wel naar de tv (zie het logo van KPN op de tv maar het beeld blijft zwart.. Op de telefoon staat het beeld op pauze maar reageert niet als ik op play druk…. Iemand een idee?

(videoland casten lukt wel gewoon trouwens)


@Sander711 

KLIK: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-chromecast-v3-zwart-beeld-517913

Je bent trouwens de eerste die dit meldt i.c.m. de interne Chromecast van een Sony TV.

( @wjb )


Ik vraag me af er niet twee problemen spelen.

1) Casten vanaf een iOS device naar een willekeurige Chromecast

2) Casten vanaf Android of Windows naar een Chromecast 3 of Ultra.

 

Ik ervaar geen problemen met mijn Android tablet en telefoon i.c.m. mijn Sony.


@PeterG 

Bedankt voor de snelle  reactie.

Het moet wel aan de app zelf liggen. Andere applicaties als videoland en youtube werken wel. Mijn tv heeft inderdaad een interne chromecast die normaal uitstekend werk icm de kpn app. Nu dus helaas niet.

Hopelijk komt een oplossing want het is mijn enige maniernom tv te kijken in Spanje.

Nu bij gebrek aan tv maar een maand NLziet besteld… Die werkt namelijk wel vanuit de appstore op de Sony in Spanje. Kpn kan ik daar ivm de lokatie miet vinden in de store…

Groeten Sander
 

 


@wjb 

Ook hartelijk dank voor de reactie.

Normaal gesproken heb ik het probleem met IOS niet. Het heeft altijd prlma gewerkt.

Kan het niet zijn dat sinds Telfort is veranderd in Kpn het probleem zich voordoet? Ik weer niet precies wanneer het begonnen is maar het zou zomaar kunnen dat het is sinds de omschakeling.

Groeten Sander


@Sander711, Welke versie van de iTV app staat op jouw iPhone/iPad?


Hi wjb

versie 7.2.3


Als ik de App van KPN open en de tv (Sony Bravia) aanzet krijg ik op mijn Iphone zoals altijd het cast icoontje. Echter als ik cast naar de tv kleurt dit icoontje blauw. Dit was eerder nooit zo.

Het cast icoontje hoort ook blauw te worden als er gecast wordt.

 

versie 7.2.3

Dat is de laatste versie op iOS dus dat is ook goed.

 

Zelf heb ik versie 7.2.6 op Android en daarmee is casten naar mijn Sony Bravia geen enkel probleem.

 

Houdt dat door @PeterG aangehaalde topic in de gaten.


Reageer