Skip to main content

Hallo allen, heb alle tips geprobeerd maar kan niet meer streamen naar al mijn cromecasten, sterker nog de iTV app ziet ze niet eens meer, hoe op te lossen KPN??????

Hallo allen, heb alle tips geprobeerd maar kan niet meer streamen naar al mijn cromecasten, sterker nog de iTV app ziet ze niet eens meer, hoe op te lossen KPN??????

Met wat voor een apparaat cast je naar die chromecasts?

Wat voor een type chromecasts heb je?

Welke Experia/KPN Box gebruik je?

Heb je daarnaast ook nog wifi accesspoints en welke type?


Hallo allen, heb alle tips geprobeerd maar kan niet meer streamen naar al mijn cromecasten, sterker nog de iTV app ziet ze niet eens meer, hoe op te lossen KPN??????

Met wat voor een apparaat cast je naar die chromecasts?

Wat voor een type chromecasts heb je?

Welke Experia/KPN Box gebruik je?

Heb je daarnaast ook nog wifi accesspoints en welke type?

iPhone 8 en iPad 

cromecast 3

v10 modem


Telkens zijn het iPhones en iPad die hier bij betrokken zijn.

Aan de andere kant zien we diverse type Chromecasts en Experia/KPN Boxen.

Ik heb dus het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt wordt door de iTV app voor iOS en als dat zo is, dan begrijp ik niet waarom het zo lang moet duren opdat er een fix voor uitgerold kan worden.


Telkens zijn het iPhones en iPad die hier bij betrokken zijn.

Aan de andere kant zien we diverse type Chromecasts en Experia/KPN Boxen.

Ik heb dus het vermoeden dat dit probleem veroorzaakt wordt door de iTV app voor iOS en als dat zo is, dsn begrijp ik niet waarom het zo lang moet duren opdat er een fix voor uitgerold kan worden.

Dat bedoel ik nu ook WJB, het is nu al ruim twee maand en gebeurt niets, kan met alle apps  casten behalve iTV, nu drie maand bij KPN en alleen maar erfenis , beetje jammer dit😡

weltrusten.


Ik zet dit signaal door! Het opnieuw installeren van app werkt dus niet? Ook niet tijdelijk? Heeft het überhaupt gewerkt of nog helemaal niet? 

 


Ik zet dit signaal door! Het opnieuw installeren van app werkt dus niet? Ook niet tijdelijk? Heeft het überhaupt gewerkt of nog helemaal niet? 

 

Hallo Lisa.

inderdaad niets werkt, bij de eerste installatie 3 maand geleden heeft het twee keer gewerkt daar na niet meer, alle tips toegepast maar geen succes, alle andre apps waar je mee kunt casten werken SUPER, maar iTV kun je niet casten.


En Lisa, weet je al een oplossing, want dit begint me erg te ergeren dat het niet werkt😡


Hey @Reinos! Toevallig. Heb gisteren een reactie gehad van mijn collega's. Nog geen concreet antwoord of advies ontvangen. Wel een vraag om meer informatie. Kun je jouw iTV abonneenr toevoegen aan je profiel en een voorbeeldmoment geven (datum/tijdstip) dat het fout gaat? Dan zet ik het door. 

Hoor graag!


Hey @Reinos! Toevallig. Heb gisteren een reactie gehad van mijn collega's. Nog geen concreet antwoord of advies ontvangen. Wel een vraag om meer informatie. Kun je jouw iTV abonneenr toevoegen aan je profiel en een voorbeeldmoment geven (datum/tijdstip) dat het fout gaat? Dan zet ik het door. 

Hoor graag!

@Lisa Done

Hallo Lisa, de datum is al maanden, de app werkt wel maar als ik wil casten en wil 1 van mijn cromecasten selecteren dat ziet alleen mijn iPhone of iPad alwaar een vinkje achter staat en kan dan alleen dat weer afsluiten het heeft 1 keer gedaan op de iPhone en 1 keer op de iPad en dat 3 maand terug😡

succes met de oplossing 💪🏻


Dankjewel @Reinos. Ik heb de gegevens doorgezet. Hopelijk weten we snel waardoor het komt en hoe dit op te lossen is. 

Je hoort van me:smile:


Er is nog geen reactie gekomen op de mail. We moeten nog even geduld hebben. :innocent:


Duurt even zeg maar, maar wanneer is de ITV app op de Toshiba tv beschikbaar, gaat dat wat sneller????


Duurt even zeg maar, maar wanneer is de ITV app op de Toshiba tv beschikbaar, gaat dat wat sneller????

@Lisa hallo Lisa, het werkt nog steeds niet zo als het hoort maar hem de ITV app al wel aan de praat gekregen door de app Chromecast op mijn iPhone te zetten, die start ik op en ga dan naar de optie scherm spiegelen, en dan naar de ITV app, hij geeft wel een melding ongeldige handeling en dat Chromecast wordt afgesloten maar de iTV app doet het dan wel, zij het niet dat hij af en toe even stil staat, wat zit er fout of mist er in de iTV app????


Dag @Reinos! Whoops wel een erg late reactie. Excuses. Wij zijn er nog niet helemaal uit intern. Toevallig had in hetzelfde probleem en dit heb ik ook aangekaart. Zojuist weer geprobeerd en het probleem lijkt opgelost. Ook jouw optie heb ik geprobeerd, dit werkt ook. Bedoel je trouwens met de Chromecast app de Google home app? Want dit heb ik geprobeerd. Het is ook mogelijk om met een mobiel of tablet tv.kpn.com te gebruiken i.p.v. de app. Dus zonder doorverwijzing naar de app. Zou je dit eens willen proberen? Puur om uit te sluiten of het probleem bij jou alleen bestaat bij het gebruiken van de app.

Wanneer de iTV app beschikbaar komt voor andere merken (dan LG en Samsung) weet ik niet. Ik vermoed niet op korte termijn. 


@Lisa Beter laat dan nooit toch👍🏻
zo als ik het nu doe is met Chromecast app, mobiel kan ik via tv.KPN.com prima kijken, het is dan niet te casten naar de tv want er is daar geen cast icoon aanwezig, toch is het raar dat de ITV app de Chromecast niet ziet, alle andere apps gaan prima.

we wachten het nog wel even af.


Hey @Reinos, Ik dacht ik vraag nog even na. Kom ik er net achter dat ik een mailtje over het hoofd heb gezien:speak_no_evil: . Mijn collega heeft een aantal dagen geleden dit naar mij gestuurd:

“Hoi,

Moesten het probleem even herkennen, sorry. Maar dit kan eigenlijk niet anders zijn dan de nieuwe privacy setting vanaf iOS 14: local network. Onze app moet wel toestemming hebben. We kunnen het probleem van de klant precies nabootsen met deze setting namelijk. Wel, of geen cast devices laten tonen door deze setting in te trekken voor onze app. 

De klant is ooit hiervoor geprompt, zeker bij herinstallatie van app, maar dan dus mogelijk voor ‘niet toestaan’ gekozen.

Dit kan aangepast worden: 

https://www.appletips.nl/ios-toegang-lokaal-netwerk/

Toegang tot lokale netwerk voor apps

  • Open Instellingen
  • Navigeer naar 'Privacy'
  • Tik op 'Lokaal netwerk'
  • Beheer de apps in de lijst “

Kun je controleren of onze app toestemming heeft? Zo nee, pas dit dan aan.

Ben benieuwd! 


Hey @Reinos, Ik dacht ik vraag nog even na. Kom ik er net achter dat ik een mailtje over het hoofd heb gezien:speak_no_evil: . Mijn collega heeft een aantal dagen geleden dit naar mij gestuurd:

“Hoi,

Moesten het probleem even herkennen, sorry. Maar dit kan eigenlijk niet anders zijn dan de nieuwe privacy setting vanaf iOS 14: local network. Onze app moet wel toestemming hebben. We kunnen het probleem van de klant precies nabootsen met deze setting namelijk. Wel, of geen cast devices laten tonen door deze setting in te trekken voor onze app. 

De klant is ooit hiervoor geprompt, zeker bij herinstallatie van app, maar dan dus mogelijk voor ‘niet toestaan’ gekozen.

Dit kan aangepast worden: 

https://www.appletips.nl/ios-toegang-lokaal-netwerk/

Toegang tot lokale netwerk voor apps

  • Open Instellingen
  • Navigeer naar 'Privacy'
  • Tik op 'Lokaal netwerk'
  • Beheer de apps in de lijst “

Kun je controleren of onze app toestemming heeft? Zo nee, pas dit dan aan.

Ben benieuwd! 

Hallo @Lisa heb gekeken bij mijn instellingen, wat blijkt, op de iPhone stond het goed maar niet op de iPad, ingeschakeld op de iPad beide toestellen op nieuw op gestart, en wat denk je………??? HIJ DOET HET💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻


GEWELDIG @Reinos! Nu weet ik dit ook weer voor de volgende keer. Dankjewel voor het testen. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaanlopen, dan weet je ons te vinden. :sunglasses:


GEWELDIG @Reinos! Nu weet ik dit ook weer voor de volgende keer. Dankjewel voor het testen. Mocht je in de toekomst weer ergens tegenaanlopen, dan weet je ons te vinden. :sunglasses:

@Lisa zo ist, bedankt 💪🏻