Skip to main content

Goedenavond,

Sinds een aantal dagen hapert mijn tv beeld en een aantal keren per dag gaat op het modem het service lampje kortstondig oranje branden waarbij alle diensten uitvallen. Tv ontvanger is bedraad aangesloten op het modem. De servicetool geeft aan dat alles naar behoren werkt. 

Hallo @Bart0404, wat onhandig dit! Ik zie vandaag geen verbrekingen van de Experia Box, klopt dat? Ervaar je dit probleem op beide ontvangers? Heb je al eens gekeken of de kabels van en naar de Experia Box en de tv-ontvanger en van en naar het IS/RA punt er goed in zitten?


Ook vandaag is het service lampje een aantal keren op oranje gegaan. Duurt ook niet lang maar toch zo’n 10sec per keer geen internet en tv. Kabels zitten er goed in. Op de tweede ontvanger hapert het beeld ook. 


Dat is vervelend, Bart. Wil je dan eens een reset van je Experia Box uitvoeren en kijken of het daarna nog steeds voorkomt? Check ook even of je Y-kabel, naast dat hij goed ingeplugd zit, ook in orde lijkt. Dus dat er niks los lijkt te zitten etc… 


Ik heb een aantal dagen geleden het modem gereset. De Y kabel ziet er goed uit. 


Vind je het goed dat ik vanaf hier het modem een reset geef?


Ja dat is goed. 


Ik probeer je te bellen op het nummer dat eindigt op 22.. Je neemt niet op.

Ben jij straks thuis en schikt het dat ik even bel?


Is goed. Ik ben thuis en bereikbaar. 


Leuk je gesproken te hebben, Bart. We hebben een monteur ingeboekt voor maandagmiddag. (12:00 - 14:00)

Een van jouw aderparen geeft namelijk wat dubieuze waarden en het lijkt ons nuttig dat monteur die gaat doormeten.

Ik lees graag hoe het afloopt!

 


Het probleem is opgelost!

Contactdoos waar de Y kabel in de muur gaat was niet goed aangesloten. Aders waren aangestript ipv door de isolatie heen geklikt en maakten daardoor sluiting. 
 

Goed en snel verholpen.