Skip to main content

Sinds kort een nieuw kastje ontvangen voor KPN+. Waar ik voorheen geen enkel probleem had met het ontvangen van Dolby 5.1, heb ik dit nu nergens meer. Ook bij Netflix heb geen Dolby. 
Het kastje is op dezelfde manier aangesloten als voorheen en ik heb alle opties die ik weet geprobeerd. Wie kan mij helpen?

Hoi @Vogel Kerkdriel .  Als je ook tv kijkt via TV+ is alléén de live uitzending in dolby.  Terugkijken en begin gemist niet.

Je schrijft dat netflix ook geen dolby geeft? Hoe heb je alles aangesloten? En wat voor extra audioapparatuur gebruik je?


Dag Erwin, de box is optisch aangesloten op mijn versterker, net als voorheen met iTV. HDMI naar de TV. 
Opvallende is dat ik op mijn slaapkamer, waar alleen de tv is aangesloten, ik wel 5.1 kan selecteren bij Netflix. 
Het ligt hierbij aan de tv. 
Zou jij mij kunnen bellen, zodat ik dit beter kan uitleggen?


Dag Erwin, de box is optisch aangesloten op mijn versterker, net als voorheen met iTV. HDMI naar de TV. 
Opvallende is dat ik op mijn slaapkamer, waar alleen de tv is aangesloten, ik wel 5.1 kan selecteren bij Netflix. 
Het ligt hierbij aan de tv. 
Zou jij mij kunnen bellen, zodat ik dit beter kan uitleggen?

Dat is niet gebruikelijk aangezien we alles liefst zwart op wit op het forum hebben staan maar ik kan wel even een uitzondering maken.  

Morgenmiddag rond 12:00 ? 


Top. Mijn telefoonnummer staat in mijn profiel. 


Helaas @Vogel Kerkdriel .  Ik zie geen telefoonnummer staan.

Vul nog even je profiel aan met postcode+huisnummer en mobiele nummer en geef me daarna hier een update.  Dan doen we morgen even een herkansing. 

 


Dag Erwin, hij is aangevuld. Ben gehele middag bereikbaar. 


Ik krijg je voicemail. Ik heb een berichtje ingesproken. 


Dag Erwin, bedankt voor je bericht en het bellen. Helaas was ik telefonisch in gesprek 😬.

Zowel morgen als vrijdagavond ben ik als het goed is bereikbaar. 


Ik zet je in mijn agenda voor vrijdagavond.  Rond 19:00 ?  Dan kunnen we even rustig alles doorspreken. 


Prima Erwin. Spreek je morgen. 


Leuk gesprek, @Vogel Kerkdriel .   Je hebt al heel veel getest en dat maakt mijn werk een stuk makkelijker.

 

Wat we nu weten:

Jij hebt thuis 3 tv's. 

Je sluit de TV+ via HDM aan op de TV en via de optical out van de TV+ gaat er een kabeltje naar je surround systeem.

Nou is het vreemde dat je met deze configuratie maar bij één tv de 5.1 optie in Netflix/live tv te zien krijgt.  

Het is dus afhankelijk welke tv er via HDMI is aangesloten óf er wel of niet 5.1 geluid via optisch wordt doorgegeven.  Daar heb ik geen verklaring voor en ik zal dit issue doorsturen naar onze developers. (mocht een meelezer hier een theorie over hebben, be our guest! )

Zodra ik méér weet, laat ik jou dat weten. 

Fijn weekend!


Ik heb een soortgelijk probleem met mijn Samsung 4K-TV. 
 

De TV heb ik optisch aangesloten op mijn sonos playbar. iTV+ zit met HDMI aangesloten op mijn TV. 
 

Zodra ik Netflix open staat audio automatisch op 5.1 of 5.1 Atmos. Hierdoor heb ik enkel achtergrond geluid en niet de stemmen. Ik moet elke keer omschakelen naar Engels (Origineel) ipv Engels (origineel) 5.1.

Voor nu gebruik ik de Netflix-app op mijn TV. 


Welke ontvanger heb je van kpn @jpclauwen ?


Welke ontvanger heb je van kpn @jpclauwen ?

De nieuwe KPN TV+ Box


Oh die heb ik ook. Gebruik ik Netflix niet op. Heb inderdaad namelijk een smart-tv. 

Smart. Juist gekocht voor de apps…

Maar nu even getest:

Ontvanger hdmi naar 4k smart-tv ook Samsung. Van tv optisch naar versterker. 5.1 geluid op versterker met Netflix via tv+ box.. Met stemmen op een werkende center speaker. 


@PeterG Gisteren erachter gekomen dat ik de iTV+ app ook op mijn smart-tv heb, dus het fysieke KPN-kastje kan er gewoon tussenuit.


Als je genoegen neemt met onder andere wat lagere beeldkwaliteit @jpclauwen .

Verder zijn ook opnames van bbc First en Duitse zenders niet te kijken. 

Verder heb je geen 5.1 via de app in de tv. En dat wil je toch wel begrijp ik uit je eerste bericht hier. 

In je tv is niet de tv+ . Al lijkt de lay-out er natuurlijk wel op. Want het is kpn.


Dan hoe ik TV kijken gewoon via de box en de rest via de TV. Bedankt voor de uitleg!


Reageer