Skip to main content

Beste mensen,

Ik heb een vraag over het nieuwe KPN TV+ kastje. Sinds dat ik het nieuwe kastje heb van KPN, heb ik ook geen Dolby 5.1 geluid meer? Dit is met Tv kijken zo maar ook als ik via Netflix kijk of via een andere streamingdienst. Ik heb het kastje via een optische kabel aangesloten op mijn Sonos en heb het geluid op pass trough staan (als die op automatisch staat doet die het ook niet) Ik heb een Sonos Playbar en alles is helemaal up to date. Is dit een bekend probleem of heb ik hier alleen last van?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Goedemiddag @Bosjessssman en welkom hier op ons forum :)

Een tijdje terug hadden we een soortgelijk topic en ik wil je in eerste instantie vragen om deze eens door te nemen!

Mocht je naar aanleiding daarvan nog vragen hebben dan horen we dat graag!


Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Ook na die topic ben ik niks wijzer geworden. Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd maar nog steeds geen dolby 5.1 geluid met KPN TV+. Hoe nu verder? 


Goedemorgen @Bosjessssman :)

Jammer dat je hier niks aan hebt gehad! Heb je misschien ook de mogelijkheid om de Sonos op de tv aan te sluiten via de optische kabel? Wellicht dat je de tv qua geluid dan nog in moet stellen op passthrough. Benieuwd of dit iets doet!


Ja dat heb ik dus ook al geprobeerd maar dan alsnog stereo geluid.


Houd er rekening mee dat Dolby 5.1 alleen werkt bij live televisie kijken in Multicast @Bosjessssman. 

Bij het live televisie kijken in Unicast mode, uitgesteld televisie kijken en bij het terugkijken van opnames zal het geluid altijd in stereo zijn omdat de TV+ Box unicasts vanuit het online (unicast) platform betrekt en dat platform alleen stereo ondersteunt. 

 

Â