Skip to main content

Vandaag nieuwe Tuner ontvangen omdat de oude te vaak zijn signaal verloor, en dus even zwart beeld oplevert. Maar het lukt me niet om Dolby geluid te ontvangen op mijn Denon AVR receiver (surround versterker). Terwijl mijn setup niet verandert is.

 

Kpn tuner -> HDMI -> Denon receiver -> HDMI -> TV.

De receiver blijft aangeven een stereo MP3 signaal te ontvangen IPV Dolby 5.1. Als ik Netflix gebruik, via de tuner heb ik wel gewoon 5.1.

Wat me ook opvalt maar niet stoort omdat ik 1080p 50Hz ontvang op de receiver, is dat ik in het menu beeld SD wil veranderen in HD standaard maar dat lukt niet. Terwijl ik geen andere tuner op HD heb staan.

 

Heb ook vandaag een nieuw Experia box v10a ontvangen.

Info:

HTML versie: 4.125.209

Vip: 2952

NMC versie:8.0.124_1

DBL versie: 2.0.9

RBL versie: 1.2.2

 

Heb je op de TV ontvanger bij de geluidsinstellingen wel aangegeven dat dolby gebruikt moet worden?


Ja die heb ik op Dolby gezet. Het lijkt me sterk dat er nu niks in Dolby wordt uitgezonden.


In ieder geval zou jouw Denon een Dolby profiel moeten kiezen als je naar een dolby zender kijkt.


Klopt en dat doet ie nu met de nieuwe dus niet. Als ik op Netflix ga pikt ie gewoon Dolby op, dus mijn AVR staat gewoon goed ingesteld. De VIP tuner stuurt gewoon geen Dolby stream als ik TV kijk, maar wel met Netflix via de VIP tuner.


Het klopt dat je bij SD zenders geen Dolby geluid krijgt. Dat zit daar niet bij.

Krijg je op ARD (45) het hd logo? Dus staat er in beeld ARDHD of alleen ARD? Als dat alleen ARD is dan krijg je inderdaad geen enkele HD zender en dus ook geen Dolby bij diverse zenders en on demand aanbod.

Je vermeldt dat de instelling “HD standaard” niet vastgehouden wordt, dan krijg je dus alleen de SD kanalen. Met alleen stereo geluid.

Wel gek dat je HD standaard niet aan kunt zetten (wel bewaar en sluiten gedaan?).

Wat is de bandbreedte van je DSL aansluiting of zit je op glas?


Kijk we zijn weer een stap verder. Dus mijn probleem is dat ik hem niet op HD krijg.. Mij DSL bandbreedte is niet veranderd. Ik heb alleen nieuwe hardware gekregen. Experia box en tuner.


Je moest de tuner wel zelf op je itv abonnementsnummer aanmelden?


Ja ik heb mijn abonnement nummer ingevoerd bij het opstarten van de tuner. Ik las ergens een post dat kpn iets op de server moet doen om HD op mijn tuner toe te staan. Dus ga maandag maar eens bellen met mijn provider.


Hoi @Jwezenbeek, welkom op ons forum!
Het klinkt alsof de oude ontvanger technisch nog niet afgemeld is.
Als wij je provider zijn kan ik dat voor je oplossen, maar daar heb ik nog wel je gegevens voor nodig.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Profiel bijgewerkt


Ik zie geen KPN abonnement op dit adres staan. Kan het zijn dat het adres niet klopt of je misschien elders een abonnement afneemt?


Ok, dan ga ik mijn provider bellen. Bedankt voor het meedenken allemaal.