Skip to main content

We hebben de Samsung Smart TV verplaatst en willen nu TV kijken via WiFi (dat hadden we voorheen dus bedraad). Alle streamingdiensten zijn gelukt alleen de verbinding van de TV ontvanger (VIP5202) met het modem (Experiabox V10A) lukt niet. De KPN site geeft informatie waaruit je zou kunnen opmaken dat het eenvoudigweg ook niet kan, met deze combinatie van hardware. Maar dat ga je toch niet menen?
 

Wat te doen?

Dat klopt inderdaad. De 5202 ondersteund geen WiFi. De 7022 wel. Die krijgt u als u het abonnement vernieuwd.

Voordat u dat doet, kijk hier even op het forum rond. Het is een ontvanger die heel anders werkt. En er zijn nogal wat problemen mee. Er zijn veel klanten die een 7022 hebben en maar wat graag weer terug zouden willen naar de 5202.

U kunt er ook voor kiezen om de 5202 op een draadloze SuperWiFi aan te sluiten. Dat werkt ook.


Dankjewel Nick83 voor je reactie.

Maar is het nou echt zo dat ik als klant - en echt al jaren - draadloos TV wil kijken, ik een nieuw abo moet afsluiten? Waarom stuurt de KPN ons niet eenvoudigweg een werkzame combinatie van modem / TV ontvanger waarmee dat kan, als ik daarom vraag? Dat is toch niet zo raar of veeleisend om dat te verwachten? Of heb ik toentertijd met m’n volle verstand een abo afgesloten waarmee je niet via WiFi TV kunt kijken? Want als dat zo is - OK - dan snap ik het, fair enough.  

Zou iemand van de KPN hier op willen / kunnen reageren?


De nieuwe tv box is de eerste die op wifi kan werken. En daar hoort inderdaad een nieuwe abonnementsvorm bij. Overigens is bekabeld natuurlijk het beste. Een moderater reageert over een dag of drie.


Hallo Joep1965,,

Dank je voor je reactie. Het wordt me allemaal steeds duidelijker.

Gaatje boren, kabeltje trekken.


Of heb ik toentertijd met m’n volle verstand een abo afgesloten waarmee je niet via WiFi TV kunt kijken? 

Van welke planeet komt u eigenlijk? Want ... dat een tv ontvanger bekabeld aangesloten moet worden is heel normaal. KPN heeft nu sinds een paar maanden de 7022 die via WiFi verbonden kan worden. Maar Ziggo heeft dat nog niet. De tv ontvanger van Ziggo moet voor zover ik weet nog gewoon met een kabel aangesloten worden. Ook T-Mobile heeft geen tv ontvanger die zonder kabel werkt.


Hallo @Nick83 

Maar Ziggo heeft dat nog niet. De tv ontvanger van Ziggo moet voor zover ik weet nog gewoon met een kabel aangesloten worden. 

Dat heb je abuis, de Next van Ziggo kan zowel bekabeld als draadloos werken, al een aantal jaren, sinds 2018 en de mini-Next die sinds een paar maanden uit is heeft slechts een aansluiting voor de stroomvoorziening inclusief LAN-poort en een HDMI-poort en kan draadloos en heeft geen coax-aansluiting meer.

 


Er zijn maar weinig wifi accesspoints die "multicast to unicast" ondersteunen en dat is toch essentieel voor het distribueren van live televisie via wifi.


Of heb ik toentertijd met m’n volle verstand een abo afgesloten waarmee je niet via WiFi TV kunt kijken? 

Van welke planeet komt u eigenlijk? Want ... dat een tv ontvanger bekabeld aangesloten moet worden is heel normaal. KPN heeft nu sinds een paar maanden de 7022 die via WiFi verbonden kan worden. Maar Ziggo heeft dat nog niet. De tv ontvanger van Ziggo moet voor zover ik weet nog gewoon met een kabel aangesloten worden. Ook T-Mobile heeft geen tv ontvanger die zonder kabel werkt.

Ik zit inderdaad helemaal fout met mijn herinnering en was vergeten hoe een en ander vroeger aangesloten was. Toen we jaren geleden een Smart TV kochten en die boven gingen hangen, zaten we met een probleempje omdat we boven geen data-aansluiting hadden. We hebben toen de draadloze verbindingsset - KPN DVS 650 aangeschaft. Aantal jaren geleden hebben we alsnog een data-aansluiting gerealiseerd. In meende me ten onrechte te herinneren dat we vroeger draadloos verbonden waren maar dat is dus nooit zo geweest.

Groeten van planeet aarde.


KPN heeft nu sinds een paar maanden de 7022 die via WiFi verbonden kan worden. Maar Ziggo heeft dat nog niet. 

Hoho @Nick83 dat is niet waar.
Ziggo heeft dat wel sinds de Next en de Next mini er zijn kan dat dus wel
't Is niet ideaal, maar het kan dus wel en nu dus ook bij de KPN met TV+


KPN heeft nu sinds een paar maanden de 7022 die via WiFi verbonden kan worden. Maar Ziggo heeft dat nog niet. 

Hoho @Nick83 dat is niet waar.
Ziggo heeft dat wel sinds de Next en de Next mini er zijn kan dat dus wel

Ik kon nergens vinden dat die WiFi ondersteund…

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/next-mini

Als dat ding via WiFi verbonden kan worden, waarom staat da dan niet op deze pagina?


Hallo @Nick83  de Ziggo next en next mini kunnen wèl draadloos, zie ook mijn eerdere reactie binnen dit topic. Ik weet dit uit eigen ervaring, de next kan dat al sinds de introductie in2018, was zelf onderdeel van het testteam toen ik nog klant van Ziggo was.