Skip to main content

Ik ben enige tijd geleden van Ziggo overgestapt op een volledig KPN abonnement . Tot mijn grote spijt kom ik er achter, dat er wel VRT en BBC radiostations op zitten, maar die van onze belangrijkste handelspartner en grootste buur (Duitsland) ontbreken.  Een medewerker van de helpdesk stuurde mij met een JVL verhaal het bos in. Het zou te duur zijn. KPN, laat eens wat vizie zien! Dit is toch te gek voor woorden? 

@FraSch KPN geeft alleen de landelijke Duitse radiozender Deutschlandfunk door. Ziggo daarentegen geeft geen landelijke Duitse zender door, maar alleen enkele radiozenders van de regionale omroepen WDR en NDR. Dat is een keuze die de providers zelf kunnen maken, want alle betreffende zenders zijn in principe beschikbaar voor doorgifte in ons land.

Piet.


@FraSch Of u download de app via uw smart TV Radio Duitsland: Radio online - Apps op Google Play


Ik vind het raar dat wel diverse BBC en VRT zenders worden doorgegeven en niet de WDR zenders.  Het is onzin om te beweren dat de Deutschlandfunk de veel beluisterde staatsradio is. Ik heb veel te lang in Duitsland gewoond om dit te weten.  De provider keuze om zo karig te zijn in het doorgeven van deze zenders vind ik onbegrijpelijk.  Ik had van KPN als voormalig staatsbedrijf wel enige visie verlangd. Er staat een berg pulp op, maar een paar goede radiozenders van ons buurland is blijkbaar te veel gevraagd. Toch maar weer terug naar Ziggo?


Uiteraard heb je je eerst georiënteerd op het zender aanbod bij kpn dus waarom zo verbaasd en dit bericht?

Zelf gebruik ik voor Duitse zenders deutschland.fm op de phone met de BT speaker. Bij mijn moeder met haar soundbar met BT.

En in het oostelijk deel van het land via DAB+.

En via internet kun je ze natuurlijk " allemaal " krijgen. 

Eigenlijk hoeft een provider helemaal geen radio zenders aan te bieden. We hebben internet 😀.


Ik vind het raar dat wel diverse BBC en VRT zenders worden doorgegeven en niet de WDR zenders.  

Hallo @FraSch ,

De reden voor de doorgifte van de VRT-zenders is dat een Nederlandse provider dat verplicht is.  De BBC-zenders zijn populair bij de grote groep buitenlandse expats. KPN kan/gaat niet alle radiozenders van de wereld doorgeven. 
 

Voor de Duitse zenders kun je heel goed terecht op andere mogelijkheden. Via de Astra 1 satelliet worden ruim 100 Duitse radiozenders in uitstekende kwaliteit uitgezonden. 
 

De makkelijkste oplossing is een gecombineerde DAB+-internet-radio. Met die combinatie kun je werkelijk alle radiozenders van de wereld ontvangen.