Skip to main content

Hallo,

 

Steeds als we via interactieve tv Netflix hebben gekeken doet het geluid op gewone tv het niet meer. Tv-ontvanger resetten werkt, maar is wel irritant om dit steeds te moeten doen. 

Medewerker van KPN klantenservice raadt aan om de fabrieksinstellingen te herstellen, maar wist zelf niet precies hoe dit moet, omdat hij de simulatie niet kon laden. Weet iemand het hier?

ALSTU

https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Dit doen we steeds. Maar schijnt iets anders te zijn dan fabrieksinstellingen herstellen. 


Kunt u iets met deze link?

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-ontvanger-resetten-176511


Instructie indien het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterzijde) of ontkoppel de stroomadapter
  2. Wacht 30 seconden
  3. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of sluit de stroomadapter weer aan
  4. Druk bij het zijn van het eerste deel van het balkje kort op de standby-knop (bovenop de tv-ontvanger)
  5. Door kort op de standby-knop te drukken navigeer je in het menu. Om een menu-item te selecteren houd je de standby-knop 3 seconden ingedrukt
  6. Ga naar [Software verwijderen]
  7. Selecteer [Software verwijderen] door de standby-knop een aantal seconden ingedrukt te houden
  8. De tv-ontvanger laadt de nieuwe software nu in. Wacht dit proces rustig af. Dit kan 20 tot 30 minuten duren. Zet de tv-ontvanger niet uit tijdens het opnieuw inladen van de software.

Ik ga het proberen


Ik hoor graag of het gelukt is. In een ander topic lees ik ergens dat het kan helpen om echt even 10 minuten stroomloos het kastje te laten rusten voor je hem weer aanzet.


Goedemorgen @Johan344, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Bovenstaande is inderdaad de instructie om hem helemaal terug te zetten naar fabrieksinstelling en te voorzien van de nieuwste software. Vaak help dat wel bij dit soort problemen.

Mocht het niet helpen, dan kijken we uiteraard even verder. In dat geval ben ik benieuwd of je ook een externe box hebt aangesloten voor het geluid, en op welke manier je Netflix start (via kanaal 200, On Demand of via de app van evt. een Smart TV). En kan je dan aangeven welke tv-ontvanger je hebt (type en serienummer)? Vul tot slot je Forum profiel aan met naam, postcode + huisnummer en klantnummer :wink:


@Johan344, ik heb geen reactie meer gezien. Ik hoop dat jouw probleem inmiddels is opgelost, maar anders zie ik je graag terug op het Forum!


Reageer