Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij afspelen van sommige opnames via Arris VIP2952 tv-ontvanger

• July 20, 2026
  • 4 reacties
  • 54 keer bekeken

Ik heb twee Aris Vip2952 V2 ontvangers, een in de woonkamer en een in de slaapkamer. Sinds vandaag, 20 juli 2026, heb ik bij de opnames die ik heb geen geluid meer in de woonkamer. Tenminste bij oudere opnames heb ik wel geluid. In de slaapkamer heb ik wel geluid bij dezelfde opnames. Bij het terugkijken heb ik in de woonkamer ook geen geluid, maar in de slaapkamer wel. Opnieuw opstarten heeft geen zin. Als ik de ontvangers omwissel, blijft het probleem hetzelfde.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 20, 2026

Dus ongeacht welke ontvanger er in de woonkamer staat... geen geluid. En vice versa. 

Dat is interessant. Mede omdat het probleem maar lastig op te lossen is omdat niet iedereen het heeft.

Dus wordt dit interessant. 

Hoe wordt het geluid in de woonkamer weergegeven? Versterker? Soundbar? Hoe is deze verbonden?

Of het geluid van de tv zelf?

Wat zijn de merken en typen van de tv's?

Dit alles kan het team dichterbij een oplossing brengen. 

Want ja. Er zijn er meer met dit probleem met de Arris VIP2952 en VIP5202. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 20, 2026

Wat zijn de geluidsinstellingen op de Arris? Met name de geluidsprioriteit.

In de HDMI tab als je geluid naar of via de tv loopt.

En/of de Optical tab als je geluidsapparatuur rechtstreeks met een optische kabel is verbonden met de ontvanger.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 21, 2026

We hebben op de reguliere zenders wel geluid. Bij de opgenomen programma's heb we bij de oudere opnames wel geluid, bij de nieuwere opnames niet. 

Onze tv is een LG en het geluid komt via een soundbar aangesloten met HDMI-kabel. 

Ik heb net even wat geprobeerd. Dat is de soundbar uitzetten. Ik weet niet hoe het kan, maar geluid via de tv werkt het allemaal naar behoren.

Dank voor het meedenken.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Dan zou je toch gaan denken aan een probleem tussen de tv en de soundbar. Bijv. Geluid (doorgeven) instelling in tv? Andere HDMI kabel proberen tussen tv en soundbar?

Kun je als eerste test eens de HDMI Geluidsprioriteit in de Arris op Stereo zetten (als ie daar al niet op staat) om te kijken of je dan wel geluid uit de soundbar krijgt bij een opname waar je dat eerst niet kreeg?