Skip to main content

Hallo, gister is bij ons de KPN TV+ box geïnstalleerd. Nadat de monteur weg was wilde we tv kijken, maar we kwamen er achter dat het geluid het niet deed. Als we het geluid om hoog willen zetten gebeurd er ook niks op het scherm. Het geluid doet het ook niet op bijv Netflix. Wie kan ons helpen?

Ik heb hier op het forum het een en ander al over gelezen.

Je hebt de KPN tv+ box DIW7022

 

Wat kan je doen:

 

Ga naar het menu (tandwieltje denk ik) en ga naar geluid en zet daar het geluid op maximaal.

 

Of pak de afstandsbediening en houd de knop met 3 kleurtjes ingedrukt en zeg hardop “geluid maximaal”

 

Ik hoop dat het werkt.

Hoor het graag. 

 

Admin: zie ook ons kennisbankartikel!


Hé Joop, het enige dat ik zie bij de geluidsinstellingen is dit… en nadat ik de knop met de drie kleurtjes heb ingedrukt en geluid maximaal heb gezegd gebeurd er ook niks. Het rare is dat als we het geluid omhoog proberen te doen dat er ook geen icoontje oid in beeld komt. Heel vervelend. Iig bedankt voor je hulp!


Hi,

Is de afstandbediening goed gekoppeld met de TV? Het kan zijn dat hij ingesteld staat voor een ander merk TV.

Gr


Hai tpi, ja hij is goed gekoppeld. Dat had de kpn monteur gister gedaan en hebben we vandaag nog gecheckt. Bedankt voor je reactie!


Hoi @Hoybel, welkom op ons forum! Heb je het in de tussentijd nog werkend gekregen?

Als je het onderstaande probeert, krijg je dan wel de google assistent?

Of pak de afstandsbediening en houd de knop met 3 kleurtjes ingedrukt en zeg hardop “geluid maximaal”

 


Hoi Thomas, nee werkt nog steeds niet. We hebben idd geprobeerd via het gekleurde knopje geluid maximaal te zetten. Maar er veranderde niks helaas.


Ah dat schiet natuurlijk niet op, kun je hierover eens met ons bellen op 0800-0402? Dit moet wel op te lossen zijn lijkt me!
Laat ons vooral weten wat er uit komt.


@Hoybel 

0800-0402 is gratis. 

Kan soms wel heel erg druk zijn, waardoor je lang moet wachten.


Hallo, nieuw op het forum en helaas al een probleem met de KPN tv+ box. Als ik de tv aanzet en de box krijg op geen enkele wijze geluid, ik heb de box gisteren aangesloten en voorzien van alle updates. Ook alle instellingen nagelopen, van de tv, soundbar en de kpn box. Als ik de stroom eraf en weer erop zet dan komt er geluid. Als ik de tv en box uitzet en weer aan→ geen geluid. Stroom eraf en erop → geluid. Resumé. Om geluid te krijgen moet ik de stroom even onderbreken. Oude kastje terug geplaatst omdat dit niet werkbaar is. Iemand tips? “Google assistent; geluid maximaal” tip uiteraard ook geprobeerd zonder resultaat. 

Hoor graag een oplossing. 
 

groet Edwin 


Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is/was. Ondanks dat alles correct werkt met het oude kastje moet je alles opnieuw instellen, je tv, de soundbar en de tv+ box. ARC veroorzaakt het probleem. Vreemde is dat ik àlles exact hetzelfde, opnieuw, heb ingesteld als voorheen en dat het nu wel correct werkt. Ik ben nu weer blij. De tv+ box is voor mij een echte toevoeging. Alles op 1 plek is iets waar ik al lang naar op zoek was. 


Hoi @Evberkel, welkom op ons forum! Bedankt voor het delen van je oplossing!


Als je de box op de ARC van de televisie aansluit gaat het geluid net zo hard weer terug naar de box. En dan is er dus vaak geen geluid.

HDMI ARC van een televisie is om een versterker of soundbar op aan te sluiten. De tv box op een niet-arc hdmi poort aansluiten.


De tv box zit niet op de ARC hdmi, daar zit de soundbar op. De tv box zit op de soundbar. Maar door ARC en simplink van LG gaat kwam het geluid niet door, tenzij je telkens de juiste source kiest op de soundbar via de afstandsbediening van de soundbar. HDMI1 in mijn geval. Niet erg handig dus. Gisteren heb ik alle instellingen gewist van de TV, soundbar en tv box. Daarna alles weer opnieuw ingesteld (precies zoals het was) en het probleem is op miraculeuze wijze opgelost. Ook heb ik CEC aangezet en nu hoef ik alleen maar de tv aan te zetten en de soundbar en tv box gaan ook direct aan. 


De tv box zit niet op de ARC hdmi, daar zit de soundbar op. De tv box zit op de soundbar.

Zijn er situaties zoals app gebruik op de televisie die vereisen dat het geluid van tv naar soundbar gaat? Dan is die arc connectie handig. Anders is arc (geluid van tv naar aangesloten apparaat) onnodig.

Dat is eigenlijk ook niet de volgorde. Maar als het werkt dan werkt 't.

Bij arc.

Geluid van tv naar audio apparatuur. Als je arc gebruikt is het feitelijk geen ingang. Behalve dan voor signalen die van audio apparatuur naar tv gaan. Dan is het alleen beeld omdat de audio apparatuur het geluid er al op wegfiltert. Dus als je soundbar dat doet is het okee. Zoals met een op de versterker aangesloten Bluray speler.


Als ik de soundbar op bijvoorbeeld HDMI 2 aansluit dan gaat deze niet automatisch aan en de tv box ook niet, op HDMI 1 ARC wel. Ook zou ik dan via source op afstandsbediening telkens HDMI 2 moeten aankiezen. De soundbar start op HDMI 1 namelijk. In combinatie met HDMI 1 ARC werkt bij LG simplink. Op andere HDMI aansluitingen niet. Lijkt me stug dat het verhaal van PeterG over terugsturen van audio klopt. Ik heb het altijd zo aangesloten gehad met verschillende apparaten (Google tv, Apple TV, denon set, marantz set en nu Yamaha) en nooit problemen met geluid gehad.