Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij het aanzetten TV+ Box

• 27 January 2025
  • 11 reacties
  • 53 keer bekeken

Als ik de kpn tv+ box aanzet krijg ik geen geluid. Als ik op de spraak knop druk en zeg volume maximaal dan krijg ik pas weer geluid via de tv. Er hangt geen soundbar aan deze tv.

11 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27104 reacties
  • 28 januari 2025

Hoi ​@Hoeksa . Dat is een merkwaardig verschijnsel.  Ik maak zelf geen gebruik van spraak besturing dus ik weet (nog niet) of dit er iets mee te maken heeft.

Kun je - om te testen - spraak functie uitzetten en het volume gewoon via de afstandsbediening regelen?  En zou je dan, als het volume goed is, de tuner op standby kunnen zetten en daarna weer aan? 

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 28 januari 2025

Je snapt niet wat ik bedoel. Ik zet de tv en de tv+ box dan krijg ik geen geluid.

Als ik op de  spraak knop op de afstandsbediening druk en het commando volume maximaal in spreek dan gaat het geluid pas aan.

De spraakkop met verschillende kleuren zit aan de rechterkant van de Kpn afstandsbediening.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27104 reacties
  • 29 januari 2025
Hoeksa schreef:

Je snapt niet wat ik bedoel. Ik zet de tv en de tv+ box dan krijg ik geen geluid.

Als ik op de  spraak knop op de afstandsbediening druk en het commando volume maximaal in spreek dan gaat het geluid pas aan.

De spraakkop met verschillende kleuren zit aan de rechterkant van de Kpn afstandsbediening.

Waarschijnlijk (maar ik weet dit niet zeker) staat er iets anders in de buurt dat er voor zorgt dat het volume telkens weer naar nul gaat.

Heb je misschien ook smarthome producten of iets dergelijks in de kamer staan?

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 29 januari 2025

De Tv staat op de slaapkamer. Er staat daar niets met smarthome en de tv is ook geen android tv. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27104 reacties
  • 30 januari 2025

Ah ok.  En heb je misschien nog een tweede ontvanger? Zo ja, is dat hetzelfde type? En komen de problemen daar ook bij voor? 

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 30 januari 2025

Ik heb ook een KPN tv + modem in de woonkamer, dat is de zelfde als boven op mijn slaapkamer. In de woonkamer zijn er geen problemen met het geluid.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 januari 2025

Wij hebben hetzelfde. Wel is onze sonos aangesloten op de tv en niet op de box

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 januari 2025

Heel vervelend en wij willen ook dat het geluid direct aan staat.

• Auteur
  • Topper
  • 22 reacties
  • 31 januari 2025
Rbarends schreef:

Wij hebben hetzelfde. Wel is onze sonos aangesloten op de tv en niet op de box

Ik heb niets op mijn tv die op mijn slaapkamer staat aangesloten. Daar kan het niet aanliggen.

PeterG
Superuser
  • 60107 reacties
  • 1 februari 2025

Probeer eens het volgende

Ga naar instellingen en dan naar afstandsbediening en vervolgens afstandsbedieningen en accessoires.

Kies vervolgens KPN afstandsbediening L8

daarna onder bedien de tv met de KPN afstandsbediening de onderste optie: uit: bedien het volume van de tv+ box met de KPN afstandsbediening. Zet dan het geluid eens op maximaal en daarna de bediening weer terug op handmatig of automatisch voor het volume van de TV bedienen.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27104 reacties
  • 3 februari 2025

@Rbarends : ieder probleem is weer anders.  Je kunt het beste een eigen topic aanmaken zodat we dat apart kunnen analyseren.

@Hoeksa : kun je de tip van ​@PeterG  hierboven eens proberen?