Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij het afspelen van opnames

• May 27, 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Plotseling heb ik sinds kort problemen met het geluid bij opnames..

Niet altijd, maar wel te vaak.. het is elke keer afwachten.. 

Ik heb zelf niks veranderd aan de instellingen of apparatuur…

Heeft iemand een antwoord??

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Huder, welkom op de community. Dat is een raar probleem, je weet van te voren ook niet of het wel en niet gaat gebeuren blijkbaar.

Hoe kijk je de opnames, is dat via een tv-ontvanger (zo ja, welk model?) of via een van de TV apps?

Maak je daarbij gebruik van de standaard geluidsopties, of gebruik je externe apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar?

Merk je dit meer of minder bij specifieke zenders, of kan het op elk moment op elke zender voorkomen?

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we wat meer nodig zoals je merkt.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze website.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Huder, welkom op de community. Dat is een raar probleem, je weet van te voren ook niet of het wel en niet gaat gebeuren blijkbaar.

Hoe kijk je de opnames, is dat via een tv-ontvanger (zo ja, welk model?) of via een van de TV apps?

Maak je daarbij gebruik van de standaard geluidsopties, of gebruik je externe apparatuur zoals bijvoorbeeld een soundbar?

Merk je dit meer of minder bij specifieke zenders, of kan het op elk moment op elke zender voorkomen?

Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we wat meer nodig zoals je merkt.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch uit te leggen kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze website.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Nou, ik heb 2 jaar geleden een nieuwe televisie en surround set gekocht.. bij de tv zat een aansluitbox waar er niet veel mis kan gaan, vanuit deze aansluitbox loopt een doorzichtige draad naar de tv.. 2 jaar lang heb ik zonder enig probleem kunnen doen wat je van tv apparatuur mag verwachten.. er was geen enkel probleem.. wat wel veranderd is, sinds een paar maanden, is het ontvangerskastje van KPN, ik had nog een groter model, en door een abonnementswijziging kreeg ik een heel klein kastje, ter grootte van een onderzetter en een cm of 3 hoog.. ook toen kreeg ik alles normaal door.. maar ik weet dat er de laatste tijd ook wat updates bij KPN zijn geweest en sinds enkele weken heb ik dus geluidsverlies bij opnames, niet altijd en soms komt het na seconden wachten wel plotseling door..ook bij pauzeren heb ik soms geen geluid meer.. Vanmiddag nog op eurosport..  maar ook op bv npo 2.. ook loopt soms de synchronisatie niet meer gelijk, ik zet dan alles uit en dan werkt het weer... dat moet ik overigens ook bij het geluid doen.. maar nogmaals, ik heb 2 jaar prima beeld en geluid gehad en heb zelf geen veranderingen doorgevoerd.. alles opnieuw opstarten heb ik ook gedaan (eerst via Kpn en op hun aanraden zelf handmatig) maar heeft niet geholpen) het valt me wel op dat ik het probleem met streamingsdiensten niet heb... 

Kunt u hier wat mee..?

Met vriendelijke groet,

Ruud

Jasper van KPN
Moderator

Je hebt een tv-ontvanger dus, duidelijk. Welk model is dat? Is dat de DIW7022, of een ander model? Vanuit dat kastje gaat een kabel naar de tv dus, maar hoe gaat de verbinding van de tv-ontvanger naar een modem? Is dat ook met een kabel of is dat draadloos?

Welke zender het is maakt niet veel uit begrijp ik, merk je het alleen bij de opnames, of gebeurt het ook wel eens als je live tv kijkt? 

Is het ook mogelijk om te testen zonder de surround set? Dus met het geluid uit de tv zelf?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 3, 2025

Alles is bedraad aangesloten, het is idd kastje diw7022 en zal je zien, de laatste dagen geen probleem met het geluid.. pfft.. 🙈🙈

Ik zal het uiteraard in de gaten houden, zowel via surround set, als de tv speaker..

Mochten er weer problemen zijn, meld ik me.. in ieder geval bedankt voor je reageren en meedenken.. 👍👍

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 9, 2025

Inmiddels zijn we een paar dagen verder en ik heb nieuws.. ook bij alleen tv geluid gebeurd het dat ik bij opnames geen geluid heb, of dat het geluid een seconde of 2 achterloopt..  ook soms nadat ik gepauzeerd heb en weer verder televisie wil kijken.. of het geluid loopt achter, of helemaal geen geluid, dus het heeft echt met het opgenomen gedeelte te maken..

Jasper van KPN
Moderator

Dat is raar inderdaad, dan gaat er specifiek daarbij iets niet helemaal lekker. Wat is lastig te zeggen zo, daarvoor moet met je meegekeken worden. Dat is via deze weg hiervoor lastig, maar als je een terugbelafspraak maakt via de site kan er direct samen met jou naar worden gekeken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2025

👍👍