Skip to main content

Ik heb de afgelopen tijd (oorlogsfilms in de maand mei) opnamens gemaakt van films welke op de nederlandse zenders zijn uitgezonden en bij geen van deze heb ik meer geluid . Sommige had ik al bekeken met geluid en nu hoor ik geen geluid meer . Vreemd is dat ik nog wel geluid heb bij al mijn opnames van National Geographic en history . Is er wat aan de aansluiting gewijzigd . Dit viel me ineens op bij een aantal opnames welke ik teruggekeken heb . Indien ik de opnames in de avond/nacht terugkijk van de opname dan heb ik nog wel geluid . 

Heeft iemand hier een verklaring voor ?

Hallo @Frankvano, wat een bijzonder probleem zeg. Als je de opname dezelfde avond nog kijkt, dan heb je wel geluid. Maar kijk je de opname op een later moment, dan heb je ineens geen geluid meer. Als je de opnames via de KPN iTV app of via iTV Online kijkt, heb je dan wel geluid? Zo ja, dan is het een idee om de tv-ontvanger een reset te geven.


idd heel bijzonder , en het kwam alleen op als ik naar opnames keek van de nederlandse zenders .  Uiteindelijk de TV een keer uitgezet (van de spanning afgehaald even gewacht en toen weer ingeschakeld) en het probleem was opgelost .  Wel bijzonder dat dit na een software update van het itv kastje was .


Bijzonder probleem, maar fijn dat je er een oplossing voor hebt gevonden!