Skip to main content
Beantwoord

Geen geluid bij terugkijken of opnames afspelen

• March 17, 2026
  • 14 reacties
  • 449 keer bekeken

Bij terugkijken of bij het afspelen van opgenomen programma’s is er geen geluid.

Bij live tv doet het geluid het wel. Kan dit een gevolg zijn van de laatste update.

Wat nu ????

Beste antwoord door Aaaal

Beste Peter, Dank voor de informatie. Het werkt nu weer met het oude kastje, het heeft mij herinnerd dat ik nog dat oude kastje had en dat ik daar dus ook nog voor betaal. Ga dat nu terugbrengen nar een KPN winkel en verwacht dat dan deze zaak is opgelost.

Nogmaals hartelijk dank voor de informatie.

Han

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 17, 2026

Dat is niet de bedoeling. 

Ik ga uit van de TV+ box, DIW7022. 

Doe eens een herstart. Dat duurt circa 1 minuut.

Houd de stand-by knop op de afstandsbediening enkele seconden ingedrukt. En kies dan voor opnieuw opstarten. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Hoi ​@Aaaal, welkom bij de community! Dat is inderdaad niet de bedoeling 😕 Goed dat je dit meldt! De tip van @PeterG is in ieder geval een goede, een herstart van de TV-ontvanger wil dit soort problemen vaak al oplossen!

Om wat gerichter met je mee te kunnen kijken, heb ik nog een paar vragen:

• Om welke TV-ontvanger gaat het precies?
  • Hoe is deze aangesloten met het modem? (bijvoorbeeld rechtstreeks op de tv of draadloos)

Ik ben benieuwd naar je reactie, dan denk ik graag verder met je mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Het is de DIW 7022, zoals al werd verondersteld. Ik gebruik een kabel van het modem naar de DIW. Ik had nog een tweede DIW voor de slaapkamer tv. Deze heb ik nu gebruikt en dat werkt prima! Kan het zijn dat er een update is geweest die de eerste unit verkeerd heeft ingesteld????

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Dan zouden we mijns inziens meer meldingen moeten zien.

Geef de DIW7022 met storing eens een Herstart. Mogelijk helpt dat al. 

Anders fabrieksreset. Maar dan dien je weer in te loggen bij Google en apps. En mogelijk apps opnieuw te downloaden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • March 19, 2026

Beste Peter, Dank voor de informatie. Het werkt nu weer met het oude kastje, het heeft mij herinnerd dat ik nog dat oude kastje had en dat ik daar dus ook nog voor betaal. Ga dat nu terugbrengen nar een KPN winkel en verwacht dat dan deze zaak is opgelost.

Nogmaals hartelijk dank voor de informatie.

Han

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Gelukkig dat de oude DIW7022 het nog doet. Waarom de nieuwe dit probleem heeft weet ik niet. Maar die kan gratis omgeruild. 

• Nieuwkomer
  • July 26, 2026

Wij zijn nog oude Telfort klant en hebben een HMB2260 ontvanger. Met daarop aangesloten 2 (stereo) luidsprekers. Sinds kort kunnen we opnames en terugkijken niet meer in stereo via die luidsprekers terug kijken, alleen discovery soms (ligt aan het geluid van de uitgezonden afleveringen). Netflix werk prima, live kijken ook.

Heb diverse malen opnieuw opgestart en ook de “terug naar fabrieksinstellingen” optie uitgevoerd. Helpt allemaal niks. 

Hoe krijgen we dat weer goed?

En ik wil niet naar een KPN+ pakket.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

- - herplaatst in verband met quote- -

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Hoi, ​@Superudy 

Hoe zijn de geluidsboxen aangesloten? Ik neem aan dat dat een versterker is? En is die optisch aangesloten zet die uitgang dan in ieder geval op stereo. Is dat analoog dan zou het volgens Bartjes gewoon moeten werken. Maar ook Bartjes zit er wel eens naast.

Ik neem aan dat het tv geluid zelf het wel doet op zo'n moment?

De HMB2260 is einde levensduur na 14 jaar!. Kpn is bezig ze actief om te ruilen. Voor.... TV+. Er zijn geen ontvangers meer voor het oudere platform. Deze actie loopt nog enkele maanden want het gaat in groepjes. Wat is het bezwaar tegen TV+? 

Wil je sneller weer een werkende tv box dan kun je eventueel bellen. 

• Deelnemer
  • July 30, 2026

Hier precies hetzelfde verhaal als superudy

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 30, 2026

De HMB2260 is einde levensduur na 14 jaar!. Kpn is bezig ze actief om te ruilen. Voor.... TV+.

Nou… volgens kpn wordt deze, als Netflix actief gebruikt, geruild voor de Arris VIP 5022.

Er zijn geen ontvangers meer voor het oudere platform.
​​​​

Hoe weet je dan zo zeker? Heb jij inzicht in de voorraden van kpn?

Deze actie loopt nog enkele maanden want het gaat in groepjes. Wat is het bezwaar tegen TV+? 

Daar kan iemand een goede reden voor hebben. En feitelijk is deze vraag irrelevant

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2026

De vraag is zeer relevant.

Aangezien de HMB2260 zeer oud is, komt deze niet meer mee. Netflix gaat ook binnenkort stoppen met de ondersteuning van deze ontvanger. Kpn is bezig met een actieve omruil actie. ​@Superudy 

De HD ontvangers houden ontwikkelingen bij kpn tv ook tegen. 

Aangezien er geen nieuwe Arris VIP5202 meer zijn gaan deze klanten veelal naar een TV+, DIW7022, ontvanger.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

De vraag is zeer relevant.

Superudy geeft aan niet naar TV+ te willen. Daar zal een reden voor zijn. De manier van vraagstelling vind ik nogal aanmatigend.

Aangezien de HMB2260 zeer oud is, komt deze niet meer mee. Netflix gaat ook binnenkort stoppen met de ondersteuning van deze ontvanger. Kpn is bezig met een actieve omruil actie. ​@Superudy 

De HD ontvangers houden ontwikkelingen bij kpn tv ook tegen. 

Daar mag inderdaad nog wel een tandje bij. Maar of het een met het ander verband houdt? Waarschijnlijk niet want voorlopig blijven de ‘oude’ ontvangers nog wel een tijdje in gebruik: alleen die ontvangers waarop Netflix actief gebruikt wordt, worden namelijk vervangen. 

Aangezien er geen nieuwe Arris VIP5202 meer zijn gaan deze klanten veelal naar een TV+, DIW7022, ontvanger.

Bron? 

Er wordt door moderator Jeroen namelijk aangegeven dat de ontvangers die voor een omruil in aanmerking komen, worden vervangen door de Arris VIP 5022. En  ook als een klant de KPN TV+ Box wenst, dan zal het abonnement aangepast moeten worden naar de nieuwere line-up met TV+.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Superudy en ​@lintjeeeeee. Ik heb jullie een privébericht gestuurd in verband met de geluidsproblemen. Zouden jullie daar eens naar willen kijken? 

En ik wil graag nog even rechtzetten dat er voldoende VIP5202 op voorraad zijn. Dus als klanten willen ruilen van een VIP2952 of een HMB2260 naar een VIP5202 is dat geen enkel probleem.