Skip to main content
Vraag

Geen geluid bij terugkijken programma

• June 25, 2026
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Het geluid van een programma terugkijken werkt niet, van de één op de andere dag, zonder aanleiding!

Alles meerdere keren geprobeerd te herstellen ook fabrieksinstellingen teruggezet, Kpn storings hulp gebruikt, geluidsinstellingen veranderd, aansluitingen losgekoppeld en weer aangesloten etc.

Zou het ook een verouderde tv ontvanger/kastje/Box kunnen zijn?

9 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

Heb je wel geluid als je live tv kijkt?

Welk type tv ontvanger heb je?

Hoi Wartywolfs,

Het is een oudere interactieve tv-ontvanger van KPN, Arcadyan HMB2260

Ja, wel geluid bij live tv kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2026

Holy moly. Die Arcadyan is met 14 jaar of ouder antiek. 

Vraag via een belafspraak (zie onderaan) omruil voor de Arris VIP5202. Vermeld dat de Arcadyan stuk is.

Voor nu: zet de geluidsuitvoer van de Arcadyan voor hdmi eens op stereo. Is er dan wel geluid?

Opnames kunnen ook bekeken worden via smart-tv app, smartphone app, tablet app, laptop website http://tv.kpn.com.

Hoi Peter,

Dank voor je reactie.

En idd...antiek 😂 heeft wel vaker kuren.

Wat je zegt tijd voor een andere goed werkende,

ga morgen Kpn maar bellen.

Wb de geluidsuitvoer staat op stereo en werkt alleen nog maar op deze instelling, de andere mogelijkheden doen het niet.

Smartphone werkt wel.

Dank voor je tips 👍

• Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Ik heb precies hetzelfde probleem. Sinds ongeveer 2 dagen geen geluid bij terugkijken via optische kabel. Live kijken wel geluid . 

Ontvanger is dezelfde maar misschien een oud model maar hij is zeker niet 14 jaar oud...

Oplossing geluid via tv speakers, dat is enige oplossing. Heb alle instellingen geprobeerd maar dat maakt geen verschil.

Zal ook proberen mijn ontvanger als stuk op te geven, hoop dat dat de oplossing brengt

• Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Btw nu werkt het weer, probeer het net dus misschien is er iets in instellingen bij kpn omgezet...

Hoi, bij mij werkt het nog steeds niet, ook valt de ontvanger vaker spontaan uit.

Inmiddels contact met Kpn gehad en een nieuwe tv box is onderweg. Voor mij is het binnenkort dus opgelost.

Wil nog wel gezegd hebben dat Peter ook goed advies had.

Wartywolfs en Peter bedankt voor jullie hulp, dat heeft mij geholpen 👍

• Nieuwkomer
  • June 27, 2026

Andere opnames gaan inderdaad ook weer niet goed, dus ik lijk toch een vergelijkbaar probleem te hebben. 

Ik ga het doorgeven aan KPN, nieuwe ontvanger zal het hopelijk oplossen 

Klinkt ook niet goed!

Hopelijk wordt het snel opgelost door Kpn.

Succes met de andere tv box en dat je snel weer een goede kijk en tv ervaring hebt.