Skip to main content

Sinds 21 april 2023 heb ik een abonnement bij Kpn, het begon met de ondertiteling, die ik hard nodig heb, werkt voor geen meter, ondertiteling die flink achter loopt, of die wordt meegenomen naar een andere zender, of dubbele ondertiteling afwisselend met kleine letters en grote letters, die over het beeld springen, nu heb ik geen geluid als ik een andere zender opzet. Ik heb zo'n spijt dat wij naar Kpn zijn gegaan, een ding is zeker volgend jaar zijn wij weg.

Ik kan niet begrijpen dat dit niet anders kan, in 2023.

Over de ondertiteling valt nog wel iets te zeggen. De problemen die Guz beschrijft zijn dezelfde problemen die ik ook heb als ik de beeldinstelling Multicast inschakel. Niet doen dus. Als de instelling Unicast gekozen wordt gaat het allemaal een stuk beter. De ondertiteling kan je dan naar eigen wens instellen met lettertype, afmeting, kleur, achtergrond etc. Probeer dit eens Guz.


Welkom op het forum @Guz. Zoals je het beschrijft is het niet fijn kijken inderdaad. Heb je de unicast instelling die Jan noemt al kunnen proberen, is het daarmee beter?


Dank je wel Jan voor het meedenken, ook dat heb ik gedaan er is ook een KPN monteur( die het ook niet wist) geweest die mij aangeraden heeft om het kastje om te ruilen in de KPN winkel, wat ik ook gedaan heb maar helaas niets geholpen heeft.

Volgens de monteur had ik een Unicast van de eerste generatie, wat volgens de KPN winkel niet kan, er bestaat geen 2de generatie unicast.

Bij KPN hebben ze mijn dossier gesloten,  m.a.w. leer er maar mee leven.

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat de ondertiteling nog bezig is terwijl de reclames al  zijn begonnen, zo ver lopen ze achter.

 


Er zijn al meerdere dingen geprobeerd dus, maar nog zonder succes. Er is inderdaad nog geen 2e generatie van de TV+ ontvangers, de eerste is pas in januari geïntroduceerd. Op je profiel staan nog geen gegevens, daardoor kan ik de situatie niet voor je zien. Ik weet niet of ik er iets aan kan veranderen als je dat invult, maar ik kan in ieder geval kijken wat er te zien is.


Geluid blijft 3 seconden weg wanneer je van zender veranderd, vraag me af hoe dat komt, bij Ziggo was dit niet aan de orde, daar had ik direct geluid bij het wisselen van tv kanalen. Is dit een internet probleem dat dit te traag reageert op kanaalwisselen van tv zenders terwijl de tv bekabeld is aangesloten?


Geluid blijft 3 seconden weg wanneer je van zender veranderd, vraag me af hoe dat komt, bij Ziggo was dit niet aan de orde, daar had ik direct geluid bij het wisselen van tv kanalen. Is dit een internet probleem dat dit te traag reageert op kanaalwisselen van tv zenders terwijl de tv bekabeld is aangesloten?

Herkenbaar, is bij mij ook zo. Dat had ik voorheen met die grotere tv-ontvanger vd KPN niet. Snap ook niet waarom