Skip to main content
Vraag

Geen geluid en seconde lang zwart beeld (DIW7022)

• August 31, 2025
  • 10 reacties
  • 70 keer bekeken

Opnieuw weer problemen met de geleverde puinhoop van de KPN. Ik heb niet snel ergens spijt van, maar ik heb vanaf (denk ik) maart 2025 glasvezel genomen en mij over laten halen om alle apparatuur te vervangen wat wij gebruikten met de koperverbinding. Wat een magistrale fout is dat geweest. Alles maar dan ook alles (kabels etc) is van de KPN zelfs het verlengsnoer. Sinds dir tijd alleen maar doffe en doffe ellende. Ik moet zeker (bij beide ontvangers) 5 a 6 maal per week de rotzooi opnieuw opstarten, uiteraard contact gehad daarover en uiteraard ligt het bij de gebruiker? hoe dan! alles is van de aanbieder. Nu weer als we van zender verwisselen geen geluid en zeker 10 seconde zwart beeld. Het is alleen te verhelpen als je verschillende keren van zender wisselt, of de ontvanger opnieuw aan/uit zetten. Heeft iemand hiervoor en oplossing of moeten we maar weer met deze puinhoop leren leven.

10 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat jammer om te lezen dat je sinds de overstap naar glasvezel eigenlijk niet meer tevreden bent geweest over onze diensten, ​@GeenFanProvider. Dat horen we natuurlijk graag anders.

Ik begrijp dat je nu problemen met jouw televisie ervaart. Bij het wisselen van zender heb je lange tijd zwart beeld en geen geluid. Dat is niet wat je mag verwachten. Ik kijk graag of we dit probleem samen kunnen verhelpen. En ik hoop echt dat je me daarbij wilt helpen. Want ik ben op afstand en ben afhankelijk van wat jij mij vertelt. 

Zou je mij eerst eens kunnen zeggen hoe jouw tv-box is aangesloten op het modem? En welk modem heb je precies?

Mijn tv is aangesloten door de KPN monteur met een HDMI kabel (heb ik zelf al in een andere poort gezet) Sagemcom DIW87022 (2x) welk ik al maanden lang iedere week zeker 7 a 8 keer opnieuw moet opstarten omdat de boel compleet vastloopt.

Zoals reeds omschreven wij hebben glasvezel van begin 2025, daarvoor doodgewone koper en dat werkte werkelijk perfect.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

@GeenFanProvider 

Denise bedoelt niet de HDMI kabel, al is een goede wel heel erg belangrijk.

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Ik heb werkelijk geen idee wat voor kabel de KPN gebruikt heeft om de 2 kasten aan te sluiten, het is blauw en dun. Het loopt vanaf de kelder naar de kamer en naar boven en een (zeer aardige) monteur van de KPN heeft alles aangesloten incl. versterker boven, getest en uitgelegd. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Heeft de monteur deze aangesloten nadat glasvezel is aangelegd of al eerder? Heb je de tv-box ook al eens op een andere poort op het modem geprobeerd, gewoon om te kijken wat het doet? Ik ben ook benieuwd of het met een andere kabel wel werkt. Je kunt voor de test eens een andere kabel proberen. Je weet maar nooit of een kabel beschadigd is geraakt waardoor je ineens problemen ervaart.

Alles is aangesloten toen de glasvezel is aangesloten en ja (reeds beschreven) we hebben de HDMI kabel reeds in een andere poort gestoken. Dat de HDMI kabel beschadigd zou zijn lijkt mij sterk, we hebben omschreven dat allebei de ontvangers dezelfde ellende hebben.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 5, 2025

Nu weer als we van zender verwisselen geen geluid en zeker 10 seconde zwart beeld.

Dat klinkt als deze:

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@GeenFanProvider Ik bedoel ook eigenlijk niet de HDMI kabel, maar de internetkabel tussen de tv-box en het modem (daar waar internet binnenkomt).

@Arjan van B ; dat is het, dus er wordt aan gewerkt en wachten op de oplossing. Bedankt voor het bericht!!

@Denise van KPN : zie opmerking hier boven maar vooral hartelijk dank voor jouw hulp in deze!!!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je inderdaad last had van de storing, dan zou het probleem nu al wel verholpen moeten zijn. We hebben namelijk versneld een update uitgebracht om het probleem te verhelpen. Het kan helpen om de tv-box opnieuw op te starten.