Skip to main content

Vorige week zijn de ontvangers geüpdate. Sinds die tijd heeft 1 van de 3 kastjes geen geluid meer over HDMI bij 1 televisie. Als ik de HDMI kabel er even uit haal en weer in doe, heb ik direct weer geluid. Een andere HDMI kabel heeft geen effect, kastje omwisselen van een andere tv heeft ook geen effect. Heel erg irritant want vorige week was er niks aan de hand.  Ook de software op het kastje herinstalleren heeft niet geholpen. Wat is de oplossing…..

@Familievansoest Mijn collega's herkennen het probleem (nog) niet. Als het niet aan de HDMI-ARC instellingen (kan) ligt/liggen, dan is het enige advies nog om de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. We houden het in de gaten en verzamelen de voorbeelden, al ben je samen met BI1981 de enige die zijn doorgezet op dit moment.  


@Lisa Helaas weer een nieuw probleem erbij…. Heel recent is er weer een software update van KPN geweest. Nu heb ik ook geen geluid meer na een diepe stand-by…. Dit werkte eerst nog wel als oplossing. Wordt wel erg vervelend zo. Nogmaals, het werkte allemaal prima tot KPN begon te updaten…. Op deze TV is ook een Apple aangesloten, die komt zonder problemen uit stand-by met geluid. Graag een oplossing hiervoor!


@Familievansoest Bedankt voor je bericht. Jammer dat dit geen goed nieuws is. Gaat het weer om dezelfde ontvanger die geluidsproblemen heeft? 
Als dit zo is, dan zou ik de ontvanger, tot de nieuwe update daar is, kunnen vervangen voor een niet-4K kastje. Dan ben je voor de tussentijd verlost van dit geluidsprobleem (voor deze tv).

Ik hoor graag van je!

 


@Lisa Het is inderdaad hetzelfde kastje met dit “nieuwe” probleem. De betreffende TV is geen 4K TV dus dat gaan we toch niet merken. Zou heel fijn zijn als dit kan, want nu moet ik weet steeds de HDMI kabel eruit halen en er weer insteken. Alvast bedankt!


@Familievansoest Aah, dat is super. Het zou moeten lukken. Ik heb het verzoek zojuist ingeschoten. We krijgen hier binnen 3 werkdagen bericht over. 
Je hoort nog van me. :sunglasses:


Gebruik tot die tijd de schakelaar op de achterkant v.d. ontvanger.

Zet dan eerst de tv aan en als die is opgestart de tv-ontvanger.

Steeds hdmi steker eruit/erin geeft onnodig slijtage aan de aansluiting.


@Familievansoest Goedgekeurd! Mijn collega's zijn alleen benieuwd welke ontvanger precies retour gaat. 
Kun je het serienummer in je profiel zetten? Dan geef ik dit door. :blush:


@Lisa Hoi, om de een of andere reden werkt het geluid na een diepe standby nu wel weer. Heb de ontvanger opnieuw opgestart. Via de normale manier werkt het uiteraard nog steeds niet. Aangezien de tijdelijke oplossing weer werkt, hoeft voor mij de ontvanger niet gewisseld te worden op dit moment. Groet, Peter


Beste KPN. Hoe staat het met bovenstaand probleem? Heb al een hele tijd niks meer gehoord, maar het probleem is er nog steeds hoor!


Hoi, we gingen er, gezien voorgaande communicatie over andere ontvanger (een HD exemplaar) er van uit dat het probleem was opgelost.

Heb 2 vragen:

Heb je die vervangende ontvanger nooit ontvangen?

En, is het bij één specifieke TV, die Sharp led, ook als je de ontvangers omwisselt of verhuist het (geluids)probleem mee met de ontvanger naar een andere tv?


Ontvanger is degene die we gekregen hebben bij de verhuizing. Is dus de originele. 
Het is alleen bij die tv, ook met een andere ontvanger.

En om de opmerkingen maar voor te zijn, nee ik ga die tv niet vervangen want deze werkt verder perfect. Op een andere HDMI poort zit een AppleTV en die werkt zonder problemen. HDMI Poorten omwisselen helpt ook niks. Ik snap niet waarom een ongevraagde software update van KPN dit veroorzaakt. Ik werk zelf bij een software bedrijf en ons motto is: If it ain’t broke, don’t fix it....


Ik werk zelf bij een software bedrijf en ons motto is: If it ain’t broke, don’t fix it.…

Ik hoop wel dat die instelling innovatie en verbetering en uitbreiding van mogelijkheden niet in de weg staat. Dat deed het oude menu wel namelijk. Dát platform was 13 jaar oud en uit z'n voegen geraakt. Daar viel niks meer in te implementeren/innoveren. Er móest dus een nieuwe komen.

Waarom die oude(re) tv er nu moeite mee heeft kan ik ook niet helemaal volgen. De 5202 had altijd al beveiliging HDCP 2.2. En daar gaan vooral oudere HDready tv's vaak niet goed mee.

Wel een TIP: zet het HDMI geluid op de HDMI uitgang in de decoder i.i.g. op stereo (= pcm stereo).

Uit de conversatie hier heb ik begrepen dat het wel goed gaat als de ontvanger op die tv in deep-sleep staat en daaruit komt.


Oh nee, we innoveren heel veel. En testen ons ook een ongeluk. 
Maar goed, ik zal de geluidsinstelling nakijken. En de deep sleep werkt wel, maar het is wel irritant.

Nog wel een ander verzoek. Als er geupdate moet worden, dan zou ik het fijn vinden als dit wordt gevraagd. Als ik het kastje aanzet duurt het soms wel een kwartier voordat een spontane update klaar is. Niet leuk om daar op te moeten wachten als je net iets wil kijken. Overigens hebben de andere 2 kastjes daar geen last van. Heel gek.


Als ik het kastje aanzet duurt het soms wel een kwartier voordat een spontane update klaar is. 

Als het kastje in standby staat wordt het altijd 's nachts uitgevoerd.

Staat ie echter in deep sleep dan komt de update inderdaad als je 'm aan zet (zo heb ik begrepen).

Nota bene (tip :wink: ). Ik neem aan dat je niet die Sharp led met geluidsprobleem als hoofdtoestel gebruikt, hè….


Ah, dat verklaart ‘t. Nee die Sharp is voor de slaapkamer.