Skip to main content
Vraag

Geen geluid meer van Xbox Series X (aangesloten via Philips tv) op de Soundbox

• October 4, 2025
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

Beste lezer,

Ik heb nu een maand ongeveer de TV Soundbox in gebruik en was er achter gekomen via dit forum dat je hem kan aansluiten op de Xbox. 

Dit ben ik vervolgens meteen gaan uitproberen en het werkte na een aantal instellingen aan te passen zo als HDMI E ARC aan zetten op de Soundbox en de TV zelf. Moest daarbij ook de audio invoer van mijn Xbox Series X veranderen ivm Dolby Atmos.

Dit werkte allemaal naar een tijdje uit zoeken perfect en na iets meer dan een week, herkend de Xbox, de bron (Soundbox) niet meer. Terwijl ik de instellingen niet heb aangepast.

Als ik de TV aan zet en de Soundbox krijg ik het gebruikelijke geluid van de TV zenders. Maar ga ik naar de HDMI source van de Xbox schakelt hij de audio niet meer.

Het geluid van de TV+ blijft dan afspelen. Terwijl ik in het begin een popup kreeg via mijn Philips TV dat hij schakelende naar de Xbox audio.

Het is een vreemd geval en ik ben er een beetje radeloos er mee. Want ben al uren bezig geweest.

Ik ben zelf vrij technisch en weet dat dit soort dingen normaal niet moeilijk zijn. Dat is nog het meest frustrerende er aan.

Heb meerdere keren alles herstart, (ook na een aanpassing bijvoorbeeld in de audio) zelfs een fabrieks reset gedaan en vervolgens E ARC terug aan gezet maar dat mocht ook niet baten.

De instellingen van E ARC staan standaard aan op mijn Philips PUS8909 (gaming TV)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen zo dat ik weer geluid weer van mijn Xbox op de Soundbox kan laten afspelen.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Alvast bedankt voor het mee denken!

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rijstwafel, welkom op onze community! We denken graag even met je mee! Je had geschreven dat dit bericht niet helemaal meer accuraat is. Waar loop je precies tegenaan?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hi ​@Rijstwafel, hoe staat het er nu voor? Heb je de verbinding met de Xbox alweer kunnen maken? We helpen je graag verder natuurlijk! Mocht het wel opgelost zijn, ben ik benieuwd naar hoe je dit uiteindelijk voor elkaar gekregen hebt 😊.