Skip to main content
Vraag

Geen geluid op enkele TV-zenders en bij Terugkijken via de KPN TV+ Box

• December 14, 2025
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Probleem doet zich voor bij series zenders, bijv. vanaf zender 12:Comedy Central t/m 18:NatGeo, 20:MTV t/m 24:24 Kitchen, 28:Disney Channel t/m 39:njam!. Niet genoemde zenders tussen die series hebben prima beeld en geluid. Het terugkijken van programma’s op al deze zenders, geeft wel beeld, maar in alle gevallen geen geluid. 

Alle instellingen al geprobeerd te wijzigen op de DIW7022, maar niets lijkt te werken. Ik ben benieuwd  

Beeld en geluid loopt met HDMI via Onkyo 929 receiver, naar TV (beeld) en geluid (speakers verbonden aan Onkyo). De DIW7022 is bedraad verbonden en heeft alle recente updates gehad. 

Zojuist geprobeerd om de receiver ertussen uit te halen en de DIW7022 met een HDMI direct met de TV te verbinden, ook dit biedt geen oplossing. Het geeft in alle gevallen geen geluid. Dit heb ik met verschillende instellingswijzigingen van het geluid op de DIW7022 en diverse herstarts proberen op te lossen, ook dat zonder resultaat. Dat kan ook liggen aan het behoorlijk gedateerde TV-toestel (een Sony van ong. 16 jaar oud). 

Ik ben nieuwsgierig naar mogelijke oplossingen voor dit probleem.

Het probleem speelt al langere tijd (1 - 2 maanden).

Alvast dank.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 15, 2025

Wat is het type van je Sony?

En werkt het ook niet als je het geluid van de box op passthrough zet?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 15, 2025

Wat is het type van je Sony?

En werkt het ook niet als je het geluid van de box op passthrough zet?

Hoi Peter,

Dank voor je reactie. Het is een Sony Bravia KDL46Z4500. De passthrough tip had ik inderdaad ergens in het forum gelezen, maar die werkte niet. Ook niet na een herstart van de box met deze instelling.

Groet,

Erik