Skip to main content

Het is intussen april 2020 en nog steeds ontbreekt het geluid bij het beeld van Netflix …..

admin: eigen topic aangemaakt

Kan je daar wat meer over vertellen?


Hallo @Aanvinken wat vervelend.

Kijk jij Netflix via de KPN tuner? Kijk dan even via het menu instellingen bij geluidsinstellingen of daar niet toevallig iets verkeerd staat. Hier een link naar stappen die kan doen om geluid bij Netflix te krijgen: https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/oplossen-slecht-geen-geluid.htm


@Aanvinken Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. Zou je inderdaad wat meer willen vertellen over de situatie.
Heb je meerdere tv-ontvangers en bestaat het probleem overal of op een. Heeft het in het verleden wél gewerkt en wanneer is het gestopt met werken?
Heb je de stappen die Giant2000 geeft, via de link, al doorlopen? 
Mocht het allemaal niet baten, zou je mij dan willen voorzien van je gegeven? Dan kan ik met je meekijken. 
Postcode, huisnummer en klantnummer mag je invullen in je profiel:blush:


Bij werkt Netflix perfect. 

Ik kijk via de Smart TV. 

Hoe kijkt jij?


Sommige tv’s kunnen niet overweg met het Dolby Digital Plus geluid van Netflix. Die geven dan onverstaanbaar ratelend geluid. De oplossing (bij mijn moeder) was de analoog aangesloten versterker gebruiken.


Alle verbindingen zijn bekabeld, behalve de afstandbediening …

Voor audio gebruik ik een NAD M10 installatie en het TV-geluid loopt ook via die audio installatie.

Voor het geluid van/bij Netflix bleek de schakelvolgorde van belang. Het geluid bij alle overige zenders doet dan ook vanzelf mee … ! :

  1. Beeld en geluid gaan van de KPN-zenderschakelkast naar de TV mbv een HDMI-kabel.
  2. Van de TV loopt een optische kabel terug naar de audio-kast
  3. Op de smart TV wel e.e.a. aan de geluidsinstellingen aanpassen.

De optische kabel van de KPN-kast rechtstreeks naar de audio is wel goed voor alle TV-zenders, behalve voor Netflix ! Wees gewaarschuwd.


De optische kabel van de KPN-kast rechtstreeks naar de audio is wel goed voor alle TV-zenders, behalve voor Netflix

Ik heb hier uitstekend geluid met een optische verbinding van de KPN ontvanger direct naar de surroundversterker. Ook met Netflix (5.1).


Mooi zo !

Maar dat werkte bij mij zo niet, alleen bij Netflix


@Aanvinken Kunnen we dus stellen dat je de oplossing zelf gevonden hebt? :relaxed:


De optische kabel van de KPN-kast rechtstreeks naar de audio is wel goed voor alle TV-zenders, behalve voor Netflix ! Wees gewaarschuwd.

Typisch. Ik heb zowel een NAD als een Harman/Kardon geprobeerd, zowel via de tv als rechtstreeks en heb geen last van geen geluid op Netflix.


Reageer