Skip to main content

Overgestapt van Ziggo naar KPN. En zoveel spijt. Nu op 2 tv's ( Philips en Sony) geen geluid. Terug naar fabrieks instellingen en anders HDMJ poort geen succes. En nu hoe los ik dit op?

@Ikkienew Wat rot dat het niet lekker werkt. Weet dat je binnen 14 werkdagen na het starten van je abonnement een abonnement nog kan opzeggen, mocht je dat willen.

Wij zijn ook sinds kort over van jaren Ziggo naar KPN en het bevalt ons wel goed. Misschien kunnen wij op dit forum jou helpen. Wat voor Philips en Sony TV heb je? Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd en andere HDMI ingang op het TV kastje én op de TV zelf?

Misschien domme vraag, maar staat het geluid op de TV zelf niet op mute? Als je daarnaast je forumprofiel alvast invult kan een moderator meteen gerichter meekijken.

Heb je het TV+ kastje al wel kunnen instellen en heb je al wel beeld?


Ik begrijp je suggesties. Maar op beide tv's geen geluid terwijl gisteren wel. Wel een reset op het modem gedaan en beide hdmi kastjes teruggezet naar fabrieksinstellingen. En nog op beide tv's geen geluid. Lijkt mij sterk dat beide  tv's niet goed zijn of bijbehorende HDMI kabels?


Ik begrijp je suggesties. Maar op beide tv's geen geluid terwijl gisteren wel. Wel een reset op het modem gedaan en beide hdmi kastjes teruggezet naar fabrieksinstellingen. En nog op beide tv's geen geluid. Lijkt mij sterk dat beide  tv's niet goed zijn of bijbehorende HDMI kabels?

Ik weet net zoveel als jou. Maar dat ie wel heeft gewerkt veranderd het natuurlijk.
 

Maakt het verschil als je via Google Assistant de volume op maximaal zet van het kastje zelf? Dat kan door op de knop met drie kleurtjes te klikken en dan te zeggen ‘Geluid Maximaal’.


Geen verschil? Als je naar instellingen > Apparaat algemene instellingen > apparaat voorkeuren > Weergave en Geluid > geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren gaat, wat staat daar actief? 

Als ‘ie niet op automatisch staat, zou ik zeggen zet ‘m op automatisch. Staat ‘ie nu wel op automatisch, communiceert de TV niet goed naar het kastje en zou ik ‘m op Stereo PCM zetten of pass through proberen. 
 

Mocht dit niet werken:

  • Zeker weten TV zelf (dus niet kastje) niet op mute?
  • Welke versie is de firmware en app? Kan je vinden onder instellingen > informatie. 

Hoi. Dank voor je antwoord. Ik heb gisteren telefonisch contact opgenomen.met de helpdesk. Er is mij verteld dat ik vandaag over dit probleem gebeld gaat worden. 

Het vreemde is dat op beide tv' Philips en Sony hetzelfde probleem aanwezig is. 

Ik ben er bijna van overtuigd dat dit een HDMI handshake probleem is waar ook Ziggo (heb ik ook meegemaakt) jaren geleden mee te doen had.


Hoi. Dank voor je antwoord. Ik heb gisteren telefonisch contact opgenomen.met de helpdesk. Er is mij verteld dat ik vandaag over dit probleem gebeld gaat worden. 

Het vreemde is dat op beide tv' Philips en Sony hetzelfde probleem aanwezig is. 

Ik ben er bijna van overtuigd dat dit een HDMI handshake probleem is waar ook Ziggo (heb ik ook meegemaakt) jaren geleden mee te doen had.

heb je die instelling veranderen nog geprobeerd?


Hi @Ikkienew! Niet leuk dat op deze manier je eerste maand KPN niet helemaal bevalt. Is het met de hulp van de klantenservice weer gelukt geluid op tv te krijgen? 

Als dat niet zo is, wil je dan nog laten weten of de tip van @ikheetjeff geholpen heeft?


Hoi, ik heb zojuist het Ziggo pakket aangesloten... helemaal blij ben ik.

Voordelen van Ziggo:

1. Veel beter beeldkwaliteit op mijn Philips en Sony tv.

2. Geen HDMI handshake problemen meer

3. Gelijk signaal op de hoofdaansluiting i.t.t. kpn. Hiervoor moest 2 dagen later een monteur komen om in de centrale de aansluiting te patchen 

 

Ik ben zo blij met de medewerker van de kpn afdeling opzeggingen dat hij ook erkende dat de beeldkwaliteit bij kpn niet kan kloppen aan de beeldkwaliteit van Ziggo.

 

Tip aan kpn.... doe iets om jullie apparatuur te verbeteren.

 

Met vriendelijke groet,

Een teleurgestelde  kpn klant

 


@Ikkienew jammer dat je toch geannuleerd hebt. 

Mocht iemand meelezen en dezelfde problemen hebben, probeer dan eerst deze tips van @ikheetjeff:

Hoi. Dank voor je antwoord. Ik heb gisteren telefonisch contact opgenomen.met de helpdesk. Er is mij verteld dat ik vandaag over dit probleem gebeld gaat worden. 

Het vreemde is dat op beide tv' Philips en Sony hetzelfde probleem aanwezig is. 

Ik ben er bijna van overtuigd dat dit een HDMI handshake probleem is waar ook Ziggo (heb ik ook meegemaakt) jaren geleden mee te doen had.

heb je die instelling veranderen nog geprobeerd?

Lukt het daarmee niet, maak dan je eigen topic aan. Dan helpen we je graag. 


Nog 1 reactie.. ik geschreven dat ik door KPN de volgende dag gebeld zou gaan worden. Dit is dus niet gebeurt. Dit hoort waarschijnlijk ook bij KPN. Waarom terugbellen als er geen oplossing is.

Grt. Roberto