Skip to main content

Goedemiddag,

mijn buurvrouw is overgestapt van Ziggo naar KPN en heeft het all-in-one pakket ontvangen. Ik heb alles voor haar aangesloten werkt perfect…..behalve geluid op de TV.

De HDMI verbinding naar haar TV is goed voor het beeld, maar er komt geen geluid mee.

De TV is een ouder type Samsung. Met Ziggo had ze daar ook nog een scart kabel tussen zitten. Nu heeft zij een Arris Tv ontvanger met netwerk, HDMI en optische uitgang. Geen scart en ook geen specifieke audio uitgang. Op de website van KPN staat : “Heb je een tv van 2009 of eerder gebruik dan een scart kabel" 

Kan zij dit Arris kastje niet om laten wisselen voor een Motorola (ouder type) met een audio uitgang ??

Ze heeft met de KPN gebeld en die hebben gezegd, ga maar naar de TV winkel een oplossing vragen. Dit lijkt mij niet de wenselijke vorm van klantenservice !

 

In afwachting van uw antwoord 

Ferry Zantman 

Wijk en Aalburg

Hoi @Ferry Zantman . Welkom op het forum.

Er zit dus wel een HDMI aansluiting op de tv maar die geeft geen geluid?

Kun jij je profiel aanvullen met de gegevens van de buurvrouw en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

 


@ Erwin_   Aanvulling staat bij Persoonlijke opmerkingen (prive) in mijn profiel.

 

En inderdaad : De Hdmi kabel van het Arriskastje gaat naar haar Samsung TV maar geeft geen geluid door.

Ik weet niet of in de configuratie van de TV ontvanger staat of geluid via HDMI of Optiisch moet, maar dat kunnen jullie op afstand zien denk ik,.


Dus je hebt zo te lezen een Arris VIP5202, klopt dat?

Zet in het menu bij de HDMI geluidsinstellingen de Geluidsprioriteit HDMI eens op "Dolby".

Heb je dan wel geluid op Dolby zenders?

 


@ wjb Nee het is een VIP 2952


@ wjb Nee het is een VIP 2952

Maar ik dacht dat je zei dat hij geen scart aansluiting en audio uitgang heeft maar de 2952 heeft die wel. Alleen de ZXV8001 en VIP5202 hebben geen scart uitgang en de VIP5202 is de enige zonder audio uitgang.


Het is echt een arris kastje zonder scart een audio.  Op de doos staat echt vip 2952. Maar ik denk dat het het nieuwe 4k model is. Er zit dus hdmi, optisch een netwerk op. Verder niet. Dus de tv is verbonden met hdmi.  Heeft prima beeld, maar geen millimeter geluid


Maar ik denk dat het het nieuwe 4k model is.

Dan hebben we het toch over de 5202.

Klopt het dat hij er uitziet zoals op het bovenstaande plaatje?

Zo ja, hoe staat de geluidsprioriteit voor de hdmi uitgang ingesteld?


Je hebt gelijk, het is toch de 5202. Ik zal morgen kijken hoe de instellingen voor de hdmi staan


Laat even weten of dat wel werkt. Zo niet, kan ik proberen een omruil in gang te zetten.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden.