Skip to main content

sinds enige tijd heb ik kpn itv+ [was tester van het systeem] tijdens testperiode geen enkel probleem ondervonden. nu de testperiode voorbij is heb ik op de zenders 1 tot en met 11 geen geluid, diverse malen alles gereset maar niets helpt. De voormalig 'witte’ tv ontvanger maar teruggezet hierbij geen  enkel probleem

Hoi @Rossi975, welkom op ons forum!
Dat hoort natuurlijk gewoon te werken. We zijn hier wel druk mee bezig, zie ook de updates pagina.

Kun je eens experimenteren met de geluidsinstellingen op de TV én de TV ontvanger? Gebruik je ook nog andere apparatuur voor je geluid? Kun je het eens testen zonder?


als ik TV kijk via de app dan heb ik wel geluid op alle zenders, kijk ik via de tv ontvanger dan heb ik zoals vermeld geen geluid op elf kanalen.


Dat is merkwaardig, ik zie hem ook niet op onze lijst met bevindingen, hoe heb je de TV ontvanger verbonden met je experiabox?
Heb je het ook geprobeerd met de TV én TV ontvanger op Stereo? En gebruik je nog geluidsapparatuur behalve de TV zelf?


met een netwerkkabel, geluidsinstellingen heb ik op diverse manieren ingesteld maar niets hielp


Kun je hierover anders eens met ons bellen op 0800-0402? Mijn collega's daar kunnen dan meteen even met je meekijken.


bedankt voor de reactie


Okee. Duidelijke overeenkomst: Dolby 5.1. @Rossi975 .

Heb je ook geen geluid op Discovery (nummer 15; ook Dolby 5.1)?

En test eens of je wel op een van de zenders geluid krijgt als je live 5 seconden gepauzeerd hebt?

Dan schakel je van de live stream met Dolby 5.1 naar de online stream met PCM stereo geluid.

Gebruik je een (stereo!) versterker die optisch is verbonden met de ontvanger? Of misschien een omvormer er tussen naar analoog geluid?


@PeterG  bedankt voor de info ik ga het proberen


@Rossi975 is het nog gelukt?


ik ben eerlijk gezegd nog niet aan toegekomen, maar een dezer dagen moet het wel lukken


Zet het uitgangsgeluid van de DIW7022 (KPN TV+) op stereo (pcm). Dan zul je vast en zeker wel geluid hebben op de zenders met Dolby geluid. Het wordt dan omgezet naar pcm stereo.

tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - geavanceerde geluids instellingen - indelingen selecteren