Skip to main content

Hallo,

ik heb vanaf het moment dat ik voor de 4K ontvanger heb gekozen geen geluid over HDMI als ik deze op dolby zet. Al die tijd dacht ik dat t aan mijn geluidssysteem en tv lag. Nu heb ik een Sonos Beam aangesloten en die geeft doodleuk aan dat er geen signaal is. Bij stereo wel. Sluit ik direct aan op TV dan meldt mijn TV hetzelfde. Ook die zou gewoon met dolby digitaal overweg moeten kunnen. Ik heb andere kabels geprobeerd, software verwijderd, fabrieksinstellingen etc. Niets werkt. Behalve de optical out kabel en instellingen, dan stuur de box wel DD uit.

Volgens mij is de ontvanger (VIP5202) defect.

Alvast dank voor de hulp

 

Freek

@Freek_H Welkom op het forum. 

Ik moet zeggen dat ik deze vraag niet met zekerheid kan beantwoorden. 

Wellicht heeft @PeterG een idee? :)


Wat vreemd.

Sluit ik direct aan op TV dan meldt mijn TV hetzelfde. 

Via je TV, rechtstreeks met HDMI van af de ontvanger, dus ook geen geluid met de Dolby instelling (op Dolby tv zenders).

Probeer eens een andere HDMI kabel (helaas zijn de fysieke winkels om er één “even” te halen dicht en duurt het online helaas wel langer voor je 'm hebt). Al te oude kabels werken niet goed meer met de huidige apparatuur. Ik had een kabel uit 2011, die kon ik al een jaar of 2 geleden gewoon weggooien.

Ik kan mijn versterker per digitale ingang voor digital instellen op PCM STEREO; hij herkent dan geen Dolby meer. Wel bij ALL. Alhoewel dat bij de HDMI ingangen dan weer niet kan.


Wat vreemd.

Sluit ik direct aan op TV dan meldt mijn TV hetzelfde. 

Via je TV, rechtstreeks met HDMI van af de ontvanger, dus ook geen geluid met de Dolby instelling (op Dolby tv zenders).

Probeer eens een andere HDMI kabel (helaas zijn de fysieke winkels om er één “even” te halen dicht en duurt het online helaas wel langer voor je 'm hebt). Al te oude kabels werken niet goed meer met de huidige apparatuur. Ik had een kabel uit 2011, die kon ik al een jaar of 2 geleden gewoon weggooien.

Ik kan mijn versterker per digitale ingang voor digital instellen op PCM STEREO; hij herkent dan geen Dolby meer. Wel bij ALL. Alhoewel dat bij de HDMI ingangen dan weer niet kan.

Dag Peter,

Bedankt voor het meedenken. Wellicht had ik direct moeten melden dat ik circa 6 kabels heb geprobeerd, direct aangesloten op de HDMI in van de Sonos Beam. Er wordt gewoon geen output gestuurd naar de hdmi uitgang van de VIP5202 als ik de HDMI instel op Dolby. Al niet sinds ik hem heb gekregen maanden geleden. Al die tijd dacht ik dat het aan mijn tv lag, maar die doet het prima met mijn chromecast en zo ook de Sonos Beam.

Enig idee hoe ik er voor zorg dat ik zo snel mogelijk een andere ontvang @Rutger_  ?

Groet,

Freek


Als ik het goed heb, heeft de 5202 Dolby Atmos.

Kan de Sonos Dolby Atmos aan? 


Als ik het goed heb, heeft de 5202 Dolby Atmos.

Kan de Sonos Dolby Atmos aan? 

Nee, dat kan ie niet. Daarom staat ie niet op AUTO, maar op Dolby.

Kies je voor Dolby dan is t Dolby Digital, geen Atmos

 

 


Inmiddels bericht van KPN ontvangen dat er een nieuwe onderweg is.

Ik zal na ontvangst de bevindingen met jullie delen.

 

Dank voor het meedenken!


Hmmz. Zojuist een oude HMB2260 ontvangen, die gaat geen 4K doen vermoed ik zo grrrrr


Nee, geen 4k inderdaad. Maar heb je dan wel het 4k zenderpakket?


Nee, geen 4k inderdaad. Maar heb je dan wel het 4k zenderpakket?

Uiteraard. Daarom heb (had) ik de VIP5202 .. 

Maandag maar weer bellen 🤨


En? Heb je inmiddels weer een 5202?


En? Heb je inmiddels weer een 5202?

Hi,

Toevallig gisteravond een nieuwe ontvangen, aangesloten en tada! Dolby Digital 5.1 😀

Ik ben weer een gelukkig mens

Groet,

Freek