Skip to main content

Geen geluid tv, wel beeld. Vanmiddag wel gewoon geluid. Hoe los ik dit op?

Heb je meer info? Welke TV ontvanger, hoe aangesloten enz....


Wat wil je weten? Ik heb nu een andere tv aangesloten en daar precies hetzelfde probleem.  Ligt dan dus niet aan mijn tv. Kan het door KPN komen?


Snap het, maar welk tv kastje heb je. Is dit de nieuwste kpn+ ?


Ja de nieuwste idd. Die heb ik nu sinds een paar weken.


Geluid is een issue die in het forum vaker wordt beschreven in diverse vormen. Het is goed om in de instellingen van het kastje te kijken welke instellingen hij heeft.

Je hebt automatisch, stereo en passthrough. Ik ervaar in passthrough de meeste onderbrekingen, in automatisch af en toe en in stereo helemaal niet. Soms helpt.het ook om het kastje opnieuw aan te sluiten met de.hdmi. wellicht eens een andere poort. 

Heb je hem rechtstreeks op de tv aangesloten of zit er nog een soundbar o.i.d. bij?

Heb je tv box via wifi of bekabeld op de.modem? 

Je kunt ook nog eens proberen om het kastje te resetten. 


Ik heb ook elders gelezen dat je het beste het volume in de DIW7022 (nieuwste KPN tv decoder) op maximaal kan zetten.

Via de tv of soundbar regel je dan het volume. 

Dat kan ook ingesproken worden op de ab, druk op het knopje stem (ik dacht op deze ab met kleurtjes toets) en houd deze ingedrukt en zeg “volume maximaal” 

Kan ook via de instellingen, denk ik.


Ik heb ook elders gelezen dat je het beste het volume in de DIW7022 (nieuwste KPN tv decoder) op maximaal kan zetten.

Via de tv of soundbar regel je dan het volume. 

Dat kan ook ingesproken worden op de ab, druk op het knopje stem (ik dacht op deze ab met kleurtjes toets) en houd deze ingedrukt en zeg “volume maximaal” 

Kan ook via de instellingen, denk ik.

Dat is een goede, die was ik inderdaad al weer vergeten @joop2011 👍


Ik heb opeens ook geen geluid meer sinds de laatste KPN+ update:
 

kpn+ kastje is via optische kabel direct aangesloten op Sonos Bar.
Werkte perfect, maar nu geen geluid meer.

SPDIF staat (nog steeds) aan.

Het bijzondere is dat als ik de hdmi kabel uit tv haal ik wel geluid heb - maar dan uiteraard geen beeld.

En zodra ik de kabel weer terug aansluit, valt geluid meeten weer weg.

Geen van de geluidsinstellingen lost dit op.


@AliesB75 Is dit eenzelfde of toch andere situatie dan bij jou?


Ik heb opeens ook geen geluid meer sinds de laatste KPN+ update:
 

Na alle opties te hebben geprobeerd uiteindelijk ‘terugzetten fabrieksinstellingen’ optie gekozen en complete herconfiguratie gedaan… nu werkt het weer. Hopelijk hoeft dat niet te vaak 😅


Hi @AliesB75 en welkom op het forum! 

Geluid is een issue die in het forum vaker wordt beschreven in diverse vormen. Het is goed om in de instellingen van het kastje te kijken welke instellingen hij heeft.

Je hebt automatisch, stereo en passthrough. Ik ervaar in passthrough de meeste onderbrekingen, in automatisch af en toe en in stereo helemaal niet. Soms helpt.het ook om het kastje opnieuw aan te sluiten met de.hdmi. wellicht eens een andere poort. 

Heb je hem rechtstreeks op de tv aangesloten of zit er nog een soundbar o.i.d. bij?

Heb je tv box via wifi of bekabeld op de.modem? 

Je kunt ook nog eens proberen om het kastje te resetten. 

Heeft deze tip geholpen? Hier vind je hoe je de TV+ ontvanger reset doet.