Skip to main content

Op basis van mijn probleem de oplossingen bij vergelijkbare topics op dit forum uitgeprobeerd.

Maar ook na de TV-tuner teruggezet op fabrieksinstelling krijg ik geen geluidsignaal via hdmi naar mijn scherm. Als ik die hdmi-kabel eruit trek en die in mijn laptop prik, meteen beeld en geluid. Aan de hardware lijkt het niet te liggen.

Via de 3,5 mm jack kan ik wel geluid uit de TV-tuner halen naar een versterker, maar die 3,5 mm plug past weer niet op mijn scherm.

Probleem speelt op met een nieuw scherm ACER Nitro, deze vervangt een oude samsung die helemaal niets meer doet.

Is er hier iemand met de gouden tip!

Ik heb even gegoogled op "ACER Nitro", maar dat is toch geen tv? De tv ontvanger is gemaakt om aan te sluiten op een tv. Niet op een computerscherm. Het geluidssignaal zal wel versleutelt zijn ofzo. Daar zal dat scherm niets mee kunnen.


Probleem lijkt typisch te zitten in de combinatie met de Acer en de TV-tuner. HDMI uit van de TV-tuner doet het prima op andere hdmi-ontvangers, verloopje naar beamer, een andere monitor. En de Acer slikt alle andere HDMI bronnen.

Voorlopig maar HDMI uit naar omvormer en dan via VGA naar de ACER, in die modus pakt hij ook het geluid.


@123henk Welkom op het forum! Fijn dat je dan een oplossing hebt weten te vinden en dat je deze gedeeld hebt! Ik wens je een hele fijne dag!   Â