Skip to main content
Ik heb de optische uitgang van de arris aangesloten op de ingang van mijn pioneer versterker.

Helaas krijg ik geen geluid op de boxen.



Heb het kastje gereset en de instellingen van geluid op stereo gezet.

Dit mag niet baten.



Stop ik het optische kabeltje in de tv dan werkt het wel maar dan moet ik de tv altijd aan laten als de radio aanstaat.



Hoor graag een oplossing
Misschien een open deur: heb je de versterker wel op de juiste ingang ingesteld: aux 1 of aux 2 of hoe dat op een Pioneer heet.
Heet wel anders bij pioneer maar staat goed.

Heb ook de andere opties geprobeerd geen geluid helaas.
Goedemiddag @Bert Plant. Welkom op het forum. Wat vreemd dat je het geluid niet over de Pioneer versterker kan laten lopen d.m.v. een optische kabel. Heb je toevallig nog een 2e tv-ontvanger in huis? Zou je willen proberen om deze tv-ontvanger aan te sluiten op de Pioneer versterker?Heb je al met een andere toslink kabel geprobeerd. Mocht dit het probleem ook niet verhelpen dan ben ik benieuwd of je met een 3,5mm Jack/Tulp kabel het geluid wel naar de versterker kan sturen. Laat je ons weten of het is gelukt?
Met de Jack tulp kabel lukt het wel met het geluid.

maar zou het graag op die digitale optische poort willen hebben.



2de tv ontvanger ook geprobeerd zelfde resultaat.



Het rare is als ik de optische kabel in de poort van de tv doe krijg ik wel geluid.

Morgen zal ik even een ander kabeltje halen en proberen, misschien is het signaal dat erdoor komt niet sterk genoeg meer.



Laat het weten.
Ik begrijp dat je het liefst de digitale poort gebruikt. Jammer dat het ook niet is gelukt op de andere tv-ontvanger.

Het rare is als ik de optische kabel in de poort van de tv doe krijg ik wel geluid.

Kan je mij uitleggen wat je op elkaar hebt aangesloten? Als je het geluid vanaf de televisie naar de versterker kan sturen met een optische kabel, dan hebben we volgens mij de oplossing gevonden. Het geluid van de tv-ontvanger gaat dan d.m.v. een HDMI kabel naar de televisie en vervolgens met een optische kabel naar jouw versterker.
Bij mijn Pioneer dien ik de optische poorten toe te kennen aan een ingang. Standaard doen ze het niet.

Ook kan het van belang zijn om met Sig.Sel. (signal selection) bv voor aux, dvd, tv of welke ingang je dan ook hebt toegekend, je 'm wel nog op "optical" zet. En vooral NIET op PCM. Want dan heb je geen geluid op de Dolby kanalen.
Heb een nieuwe kabel aangesloten en nu werkt het wel via het tv kastje.
Ah, breukje in de optische kabel dus! Goed dat je er zelf achter kwam. Had nog willen typen "komt er wel rood licht uit het kabeltje", maar dat is er kennelijk bij in geschoten.
@PeterG oude kabeltje werkte wel via de tv optische poort maar bij het tv kastje niet komt ook rood licht uit?? Is waarschijnlijk toch ergens beschadigd.

Maar met de nieuwe is het prima
Wat goed om te lezen dat het gelukt is met een nieuwe kabel. Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben in de toekomst, dan horen we dat graag van je!

Reageer