Skip to main content

Hallo,

Ik ben nieuw hier en bij KPN.

Ik had hoge verwachtingen en in het bestel proces ging alles prima. Onderdelen keurig op tijd bezorgd en het nodige voorwerk gedaan. Ik had verwacht dat de klus in 15 minuten klaar zou zijn met aansluiten op 16-6-2020. Echter bleek als eerste de modum (Fritzbox 7590) niet te werken. Vervolgens konden ze de iTV niet aan de gang krijgen op 1 van de 2 ontvangers en werkt de vaste telefoon nog steeds niet.

In de middag rond 13:30 mail dat ik de router moet resetten omdat deze geen goed contact zou maken. even gebeld met bijgaand nummer blijkt dat mijn modem helemaal niet is aangemeld terwijl internet als een gek werkt en de verwachte verbetering geeft. Maar nog steeds problemen met TV ontvanger en vaste telefoon. Werd mij gevraagd dat er hiervoor weer een monteur langs kan komen. Kost me weer een dag (lekker onhandig maar eerste mogelijkheid tussen 10:00 en 12:00 op 23-6-2020).

Dus nog steeds niet volledig aangesloten en werkend alles in 1 afgeleverd. Had toch wel wat beters verwacht met KPN!!! Zwaar teleurgesteld.

Gelukkig had ik mijn oude abo nog 2 weken aangehouden ivm dit soort problemen. Ben hier niet van gediend en helemaal niet blij mee.

Als nieuwe klant laten ze je ook rustig een week wachten voor er weer een monteur komt. Waardeloos!!!

Hoi @DeGraafjes66. Welkom bij KPN en op het KPN Forum. Wat vervelend dat je problemen hebt met tv kijken en bellen. Gelukkig heb je het oude abonnement nog aangehouden. Ik heb zojuist aan een achterliggende afdeling doorgegeven dat je nog niet kan bellen en tv-kijken. Wellicht kunnen zij dit probleem verhelpen voordat er een monteur bij jouw op bezoek komt. Laat je ons weten hoe dit afloopt?


Dank voor je reactie en je hulp @Vikash. Ik heb nog niets van KPN gehoord. Vanochtend maar even gebeld om de afspraak te bevestigen aangezien ik geen mail/SMS kreeg/krijg.

Voorlopig lig ik er niet zo wakker van want internet doet het prima en ik betaal nog niks.

Zou fijn zijn als het voor het einde van het oude abo wordt opgelost en het liefst zonder tussenkomst van monteur. Zou ook niet weten wat die moet doen aangezien alle hardware is aangesloten en deels goed lijkt te werken.

Ik hou jullie op de hoogte.


Dat is fijn. Ik zie trouwens dat er een sms is verstuurd waarin wordt gevraag om het modem te resetten. Heb je dit al gedaan?


Die sms is dinsdag ontvangen en dat heb gedaan. Daarna nog steeds een probleem gehad met iTV en nog steeds geen vaste telefoon (beetje ouderwets misschien maar zou KPN toch moeten kunnnen).


Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken of jouw modem gereset was. Ik zag dit staan in jouw dossier, dus ik dacht ik vraag het gewoon. :relaxed:

Ik hoop dat mijn collega's het probleem zo snel mogelijk kunnen verhelpen, zodat je geen dag zonder iTV en vastbellen zit. Als ik nog iets voor jou kan betekenen, dan hoor ik dat graag van je!


Nog even een vervolg op de status. Tot dus ver is er niets veranderd en alleen op mijn initiatief is er contact geweest. Afspraak met monteur is voor dinsdag 23-6-2020. Echter heb ik en krijg ik hier geen mail of SMS van. Ook kan ik dus niet online de afspraak volgen en/of wijzigen.

Blijf het nog steeds teleurstellend vinden van KPN wat hun service en aftersales betreft van een nieuwe glasvezel klant. Dit is geen reclame.

Hoop dat de monteur komt en alles oplost. Heb nog geen telefoon van KPN en iTV werkt soms niet. Ook na harde reset van ontvanger of met kabel rechtstreeks aangesloten.


Die fritzbox, is die door KPN geleverd? Er is geen Experiabox aangesloten geweest? Gelijk de fritzbox?


Hallo @Nick83 , dank voor je reactie. inderdaad fritzbox is direct door KPN geleverd en aangesloten. Wilde hiermee geen risico lopen. Er is geen Experiabox aangesloten geweest.


Dat had denk ik wel beter geweest. Eerst ff een paar dagen met een Experiabox draaien. Het is bekend dat de tv ontvangers soms problemen hebben achter de fritzbox. Geen software op kunnen halen en zo.

Voor telefonie moet een VoIP wachtwoord opgehaald / gegenereerd worden op de website van KPN. En dat ingevoerd worden bij de fritzbox. Voor de Experiabox hoeft dat niet, dat werkt automatisch bij de Experiabox.

Direct bij een nieuwe aansluiting een fritzbox aansluiten is nieuw voor KPN. Hardstikke nieuw.


@Vikash Helaas heeft je melding niks geholpen. Vandaag monteur onverrichter zake weer weggegaan. DIt omdat de aanmelding bij KPN aan de achterliggende afdeling nog niet was gedaan. En mijn abonnement dus nog helemaal niet actief is. Hierdoor kon de monteur volgens eigen zeggen hier niks doen. Hij komt waarschijnlijk morgenochtend weer terug. Gaf wel de indruk het graag op te willen lossen en maakte kenbaar dat hij het jammer vindt dat het zo loopt. Tot zover de update van vandaag.


Wat jammer dat onze monteur het niet werkend heeft achter kunnen laten. Ik hoop dat je vanaf morgen gebruik kan maken van onze diensten. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat de monteur is langs geweest? 


Hiep hiep hoera . Alles werkt zoals ik het verwacht.

De korte versie is dat bleek dat mijn abonement nog niet was geactiveerd bij KPN. Na het tweede bezoek van de monteur kwam deze er achter dat er in de centrale waar hij de aansluiting van mijn glasvezel ging controleren nog geen ingaandsignaal was en ik toevallig wel goed internet had en deels TV maar geen telefoon. Nadat dit nogmaals was geïnitieerd was alles goed wat betreft de VOIP activering voor de telefoon.

ITV werkte nog steeds af en toe niet maar dit lag uiteindelijke volgens een nieuwe monteur tijdens het derde bezoek aan de TV en die kon de output van de UHD Arris VIP5202 niet aan en dus geruild voor Arris VIP2952 HD model. Dit ging wel goed.

Ik ben erg tevreden over de monteurs en hun inzet en vriendelijkheid. Misschien niet direct vanaf het begin de juiste analyse gedaan maar wel alles uiteindelijk naar tevredenheid in orde gemaakt. Jammer dat de activatie niet de eerste keer direct goed was gegaan dat had een hoop tijd bespaard voor mij en de monteurs. In het algeheel tevreden over contact en communicatie.

Al moet zeker de communicatie over de afspraak van de monteur, die nu 2 keer onzichtbaar was voor mij en op mijn deels toevallige initiatief, toch goed is gegaan echt beter! Altijd via SMS en mail met tijd en datum en mogelijkheid om afspraak af te zeggen of te verplaatsen.

Met vriendelijke groet een voorlopig tevreden klant.


@DeGraafjes66 Wat goed om te lezen dat alles nu goed werkt en dat je tevreden bent over onze monteurs. Het is inderdaad jammer dat de verbinding nog niet gereed was de eerste keer, maar gelukkig is het uiteindelijk toch nog goed gekomen. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. :relaxed:


Reageer