Skip to main content

Waarom kan ik voor de update wel HD kijken en na de update niet meer? het is nu maar alleen sd en kan het zelf niet aanpassen.

dit is sinds de update van afgelopen nacht

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedeavond MDoll u heeft gewoon HD ze hebben het lampje uit gelaten . . op het nieuwe platvorm .😉👍


Hallo @MDoll,

Staat in de gids wel gewoon het HD icoon? Het klopt wat Cornelis aangeeft. Dit lampje op de ontvanger is uitgezet omdat bij iedereen tegenwoordig HD vanaf kanaal 1 te zien is. Daarnaast hebben de nieuwere ontvangers ook geen hardwarematig HD lampje meer.

Als je beeld SD is, dan kan je kijken of via Menu, Instellingen, beeld, en dan kijken of de kwaliteit op HD staat. 


Beste @MDoll 

Is het inmiddels goed gekomen met het instellen van HD? Na die update heeft deze HD-lampje geen functie meer.


Hallo @MDoll,

Staat in de gids wel gewoon het HD icoon? Het klopt wat Cornelis aangeeft. Dit lampje op de ontvanger is uitgezet omdat bij iedereen tegenwoordig HD vanaf kanaal 1 te zien is. Daarnaast hebben de nieuwere ontvangers ook geen hardwarematig HD lampje meer.

Als je beeld SD is, dan kan je kijken of via Menu, Instellingen, beeld, en dan kijken of de kwaliteit op HD staat. 

dat is juist het probleem die kan ik niet naar HD zetten 


Wat zie je bij het logo als je ARD aanzet? Daar zou, in beeld, ARD HD moeten staan.


dat is juist het probleem die kan ik niet naar HD zetten 

Hmmm, hoe snel is jouw internet aansluiting?

Meet deze eens via https://kpn-itns.speedtestcustom.com.


@wjb @ChrisWissink @PeterG dit is namelijk het probleem kan de SD niet naar HD zetten. terwijl dit voor de update wel kon.

 


Hallo @MDoll , dan kan het zijn dat jouw internetsnelheid geen HD toestaat. Of anders de nieuwe software her-installeren.

Wat er staat wel dat je 1 ontvanger op HD mag zetten.

 

 


Hallo @MDoll , dan kan het zijn dat jouw internetsnelheid geen HD toestaat. Of anders de nieuwe software her-installeren.

 

@JanD Maar waarom kon het voor de update wel op HD. toen kreeg ik genoeg snelheid binnen.

is telkens tussen de 40 en 60 MB\s


Hallo @MDoll , daarom ook het advies de software te her-installeren.

 


Heren,

allemaal bedankt voor de hulp, het is opgelost heb KPN zelf gebeld met het probleem.

want toen de ik dit probleem vond was er maar 1 van de 2 tv-ontvangers naar de nieuwe software gegaan die stonden allebei op SD maar nu heeft de andere (met de oude software) vannacht zijn update gehad en die is naar HD gegaan. Die naar SD gezet en de andere naar HD. 

Nu alles weer Prima zo.:sunglasses:


@JanD Maar waarom kon het voor de update wel op HD. toen kreeg ik genoeg snelheid binnen.

is telkens tussen de 40 en 60 MB\s

Dan kun je die andere ontvanger ook op HD zetten @MDoll:

Die naar SD gezet en de andere naar HD. 

Want met die snelheid kun je met allebei de ontvangers HD kijken. Is dat niet het geval dan zou een KPN moderator hier even naar moeten kijken, dan staan de instellingen niet goed bij KPN. 


Handig om te weten dat de LED in de hardware niet meer werkt. Vraag me af waarom niet (als je dat ding hebt, waarom laat je het dan niet gewoon werken?), maar toch… Gisteren behoorlijk lang bezig geweest met verifiëren of er voor een kennis een ontvanger wel of niet op HD stond (in de instellingen wel, maar ik zag in de kanalenlijst niet dat ik de HD-versie van de zenders had (bijv. NPO 1 HD in plaats van NPO1). Later zag ik wel in de gids dat ik HD-beeld had… Raar dat men voor de LED (op de modellen die hem hebben) deze keuze gemaakt heeft… Voor mensen in bepaalde leeftijdscategorieën, zoals mijn kennis, zeker niet handig. Gaarne heroverwegen… Nogmaals, wat maakt het uit of die LED voor die modellen z’n functie behoudt?